Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Wymiana oleju w lagach

  

Strony: 1234>>
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Witam.
Przeczytałem wątek http://archiwum.africatwin.com.pl/index.php?type=topic&forum=3&id=1934

I mam jeszcze pytania dodatkowe

Cz standardowo do AT (mam akurat RD07A) lepiej lać od razu twardy olej, czy średni. Bo rozumiem, że miękki to się nie nadaje?

Czy do progresów jest inaczej niż do zwykłych sprężyn?

Czy jeżeli uszczelniacze nie ciekną to profilaktycznie je weymienic?

A tak już zupełnie z lenistwa , to ile oleju wchodzi do lag?





Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez ramires
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
7greg:

Cz standardowo do AT (mam akurat RD07A) lepiej lać od razu twardy olej, czy średni. Bo rozumiem, że miękki to się nie nadaje?


Moim zdaniem średni

7greg:

Czy do progresów jest inaczej niż do zwykłych sprężyn?


Wilbers zaleca żeby lać 7,5W i taki zamierzam wlać.

7greg:

Czy jeżeli uszczelniacze nie ciekną to profilaktycznie je weymienic?


Jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane i jakie były założone to jak najbardziej.

7greg:

A tak już zupełnie z lenistwa , to ile oleju wchodzi do lag?


Chodzi Ci o dokładną ilość czy przybliżoną ?? Jeśli przybliżoną to 1,5 litra na obie lagi Ci starczy. W przypadku progresów (przynajmniej moich) potrzeba 2 litry.


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
hubert:


Chodzi Ci o dokładną ilość czy przybliżoną ?? Jeśli przybliżoną to 1,5 litra na obie lagi Ci starczy. W przypadku progresów (przynajmniej moich) potrzeba 2 litry.


Chodzi o przyblizoną, bo nie wiem czy kupić 2 czy 3 litry.
A skąd się bierze róznica przy progresach?

Sprzedajacy mowił, że ma progresy, jak to mozna "namacalnie" sprawdzić?

A odnośnie twardości, to w Louisie widziaem 10W, 15W i 20W. 7,5 nie.
To jakiś trudny temat do zdobycia?


Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
7greg:

Chodzi o przyblizoną, bo nie wiem czy kupić 2 czy 3 litry.
A skąd się bierze róznica przy progresach?


Nie wiem skąd dokładnie się bierze ale na moich progresach pisze po szkopsku że wymagane są 2 litry oleju ... Jeszcze ich nie zakładałem więc nie sprawdziłem tego ...

7greg:

Sprzedajacy mowił, że ma progresy, jak to mozna "namacalnie" sprawdzić?


Namacalnie to nie wiem jak ale jak je już wyjmiesz to będziesz na bank wiedział ... sprężyny progresywne mają nierównomierne zwoje.

7greg:

A odnośnie twardości, to w Louisie widziaem 10W, 15W i 20W. 7,5 nie.
To jakiś trudny temat do zdobycia?



Można kupić litr 10 W i litr 5W i zmieszać ... Poza tym niektóre firmy sprzedają 7,5 W np Motorex , Wilbers, albo Motul (7W),



Królewna RD07 '96
Honda @ 125


Ostatnio modyfikowany przez hubert
  7greg
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 16:09:30   
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Muczos gracias.

Zastanawiam sie jeszcze nad tą twardościa.
7,5 to dosyć miekki.

A jaki lejesz, syntetyk czy minerał?



Poznasz głupiego po czynach jego.
  hubert
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 16:17:25   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Liqui moly - syntetyk .

Co do twardości to musisz przetestować co Ci odpowiada.

Ja kiedyś zalałem 5W i było zdecydowanie za miękko .. przód nurkował niemiłosiernie przy hamowaniu. Ostatni olej jaki miałem przy zwykłych sprężynach to było 10W .. na ulicy idealnie, w terenie trochę za twardo. Myślę że przy progresach 7,5 W będzie OK ale jeszcze tego nie wiem.


Królewna RD07 '96
Honda @ 125


Ostatnio modyfikowany przez hubert
  podosek
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 16:35:12   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Motul 7,5 (syntetyk, innych chyba nie ma) kupilem w Polskim Louisie

Jest w porządku, na nominalnych sprezynach. Jezdzilem full zapakowany po azjatyckich dziurach i tylko 2 razy dobilem...

A jak bedziesz sam rozbierał, to do przesady uwazaj z lagami , zeby ci nie upadly nie przewrocily sie, zwlaszcza wspomniana gładź. Haynes zaleca zaklejenie tasma izolacyjna tej czesci slizu najbardziej narazonej na uszkodzenia przed rozpoczeciem prac montazowych nowych uszczelniaczy. Polecam miec pierscien i mlotek gumowy.




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
  hubert
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 17:40:33   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
A ja polecam rurę kanalizacyjną PCV (nie pamiętam niestety jaki rozmiar) Doskonale się nadaje do wciskania nowych uszczelniaczy


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
  7greg
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 17:47:09   
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Zaopatrzę się we wszystko i będę robił.

Nie będzie to moj pierwszy raz (w AT tak) więc mam nadzieję sobie poradzić.
Zrobię fotodokumentacje dla potomnych

Ale to juz w styczniu.

Mam jeszcze pytanko o uszczelniacze. Które najlepsze?


Poznasz głupiego po czynach jego.
  hubert
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 17:50:24   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Ciężkie pytanie ale ja kupuję te:

http://sklep.motocykle.pl/index.php?products=product&prod_id=1906


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
  Ropuch
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 19:09:34   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
ja mam progresy od holana.....zalalem dokladnie tyle samo oleju co zaleca producent czyli 650ml (dokladnie 648) do kazdej z lag
wczesniej je przeplukalem ....olej to 10W Motorex zalecany przez Guzzyboya
Hej
Aha....uszczelniacze nie ciekly-nie wymienialem...panewki nie pukaja, nie ma luzow-tez nie wymienialem
Zdrow


Africa Twin-s

Ostatnio modyfikowany przez Ropuch
  rambo
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 22:53:29   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
moje 3grosze

czy jak wam uszczelniacze zaworowe nie ciekną to tez dłubiecie i wymieniacie?

zreszta to wasz problem. wymieńcie powietrze jeszcze w dętkach na zimowe

tytułem wstepu

wiec tak.

temat by iles razy już na forum.
olej syntetyk 7,5W do zawiechy. wczesniej ją wymyć i wcale nie czeba tego calego rozkręcać i sobie udowadniac że siem znam.


ilość oleju to parametr względny. ważny by finalnie byl jego odpowiedni lustra od krawędzi lagi wsunietej na max. mierzymy bez sprężyny. nie pamietam ile tam ma byc. bylo x razy na forum

PS: po 102 000km nic mi nie cieknie i nie stuka





XRV 750 HRC
XL 1000 V


  hubert
Napisano: Wtorek, 04 Grudnia 2007, 23:49:55   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Rambo masz rację nie ma co rozbierać lag przy każdej wymianie oleju. Ale jeśli kupiliśmy Afrykę i nie mamy pewności kiedy ostatnio był zmieniany olej to warto je rozebrać chociażby po to żeby sprawdzić stan panewek. A jak już rozbieramy to warto wymienić od razu uszczelniacze. Ja swoje rozbierałem bo wymieniałem rury nośne i okazało się że teflon (tak sądzę że to teflon) na panewkach jest już nieco wytarty. Przejeździłem sezon i teraz znów zamierzam je rozebrać żeby wymienić te panewki... mam nadzieję że po tej operacji długo nie będę musiał ich rozgrzebywać


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
  jarek
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 8:45:23   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
Hubi, zdradź jakie progresy nabyłeś, gdzie i za ile


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
  hubert
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 10:38:16   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Kupiłem Wilbersy bezpośrednio u producenta

Za progresy na przód zapłaciłem 99 EUR, za sprężynę na tył 89 EUR oraz koszty przesyłki 28 EUR. Czyli przy obecnym kursie wyniosło mnie wszystko ok 800 PLN. Z dogadaniem się nie miałem problemu ponieważ mailowałem z jakąś babką znającą dobrze angielski. Płatność możliwa kartą kredytową lub przelewem.

http://www.wilbers.de/

Nr katalogowe:
600-076-02 Progresy
496-059-00 Sprężyna tył


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Strony: 1234>>

  

     Skocz do forum: