Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Stopka centralna RD07

  

Strony: <<123>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Hehe 1 . W rdo4 założenie centralki zajęło mi 15 minut

PS: depnij na centralkę, złap za podnóżek pasażera i ciąąąągnij. Sama wskoczy.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.

Ostatnio modyfikowany przez wieczny
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Szczęściarz


Królewna RD07 '96
Honda @ 125


Ostatnio modyfikowany przez hubert
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
A serio, to w rd07 rzeczywiście założenie centralki to takie wyższe zadanie logistyczne?

Pytam, bo z rd07 zielony jestem... To jest owoc zmiany ramy?


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
A jaką masz centralkę ?? Oryginał czy jakiejś innej firmy ?? Bo to może być kwestia tego a nie modelu Afri ....


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Mam fajfstarsa.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Jeśli ten fivestars jest od RD04 to faktycznie nie powinno być problemów z założeniem jakiejkolwiek podstawki bo na rysunku wyraźnie tłumik jest wyżej niż w RD07

http://africatwin.strefa.pl/przerobki/podstawka.gif


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Dokładnie ta centralka. Naczy co? RD04 górą ?


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Ee tam górą, ja przynajmniej nauczyłem się demontować wydech he he


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
No dobra, jest okazja to to wypuszcze:


[oryginał autorstwa Harry'ego ukazał się 17-09-2003, na www.motards.ch]
[wersja polska: samul, czerwiec 2007, www.africatwin.pl]


CENTRALKA, z czym to się je

Ta krótka ściaga adresowana jest, przede wszystkim, do nieszczęsnego posiadacza motocykla, chociaż jest to eufemizm,
traktora!, ciągnika leśnego!, ponad 250 kilo! Tak jest w przypadku BMW R1150GS [AfricaTwin jest niewiele lżejsza!],
mojego motoru ... dość! Skończyć te chichoty.

Uwaga na marginesie: to bolesne, lecz muszę przyznać, że niektórzy, dosiadający prawdziwych motocykli (mniej niż 200 kilo)
napotykają, bywa, podobne trudności, jak reszta, skąd użyteczność powszechna nieomal poniższego atrykułu, starczy wam
podstawić, z odrobiną wyobraźni, w miejsce mojego bydlęcia waszą gazelę ...

No to, do dzieła! Co zrobić, żeby bydlę postawić, a potem zestawić z centralki? Ano, nic! Rób tak jak inni:
rzuć ją na ziemię, jak nie masz już siły żeby utrzymać jej w łapkach, hehehe !!!

Przeklinasz teraz dzień, w którym go kupiłeś (mając w pamięci słowa żony: czy ten motor nie jest troche za duży ?)
i błogosławisz inny dzień, kiedy to kupiłeś osłony cylindrów ;-) [gmole, w przypadku zwolenników produktów innego kraju osi]

No dobra, przekażę ci bezcenną spuściznę, okupioną niezliczonymi glebami, którą to mi z kolei przekazał pewien wiekowy
motocyklista udzielając mi pomocy w ów dzień błogosławiony.[to i cały tekst zajeżdża Asterixem, ]

P'sze państwa, STAWIANIE: a więc lewą dłonią ujmujemy krzepko lewą manetkę i do siebie, następnie, też krzepko, opieramy
stopę na stopce centralki (no tak, stopka na stopce stopki), powinno się dać utrzymać potwora w równowadze,
samą stopą na ... no wlasnie! Super ważne! Obie stopki centralki muszą być w kontakcie z ziemią (To proste!
Wcale nie, autor może podać nazwiska!) i należy przyłożyć ciężar ciała na tą nogę. Wszystko to płynnie i z wyczuciem.
(Co nabiera wielkiego znaczenia, gdy stawiamy moto na pochyłości!) Moto powinno dać się utrzymać w pionie samą tylko nogą!
Teraz prawą ręką sięgamy w okolice pod kanapą, tam chwytamy coś solidnego np.: klamę, którą dostarczają razem z oryginalną
podstawka i hop, następuje moment magii! Nieeee, nie ciągniesz jak wół aż ci popękają homoroidy! Przenosisz zdecydowanym
ruchem cały ciężar ciała na nogę jednocześnie ciągnąc delikatnie ku tyłowi reką prawą, ręka lewa ciągnie w tą samą stronę,
ciało wyprostowane, wzrok omiata horyzont. I już!
Można to porównać do sytuacji, kiedy szukasz swojej bryki na parkingu pod supermarketem, cieżkie siaty w każdej ręce,
stajesz na palcach, żeby spojżeć ponad tymi @$%!!, które zasłaniają i ... o! Jest!

No dobra, teraz trudniejsze: ZESTAWIANIE. Dlatego trudniejsze, bo wydaje się łatwiejsze, ale jest bardziej "techniczne"
i są szanse żeby się wyłożyć! No i wstyd na całą dzielnicę murowany.

No więc tak, królowa dumnie dominuje całą okolicę rozparta na swojej centralce! Zbliżasz się wiec, jak gdyby nigdy nic
i przytulasz się swoim prawym biodrem do prawej strony kanapy . Stopa prawa przed centralka, lewa y przodu,
ale bez przesady, bo trzeba będzie ugiąć kolana. Teraz lewą dłonią ujmujemy krzepko lewą manetkę, prawą ręką sięgamy
w okolice pod kanapą, tam chwytamy coś solidnego np.: klamę, ... i łagodnie ciągniemy prawa ręką ku przodowi.
Jednocześnie popychamy łagodnie kierownicę w prawo. Tak tak, kontrujemy kierownicą więc moto będzie się waliło ku... lewej.
Tu już gotowi jesteśmy podeprzeć je bioderkiem. Przy tym lekko amortyzujemy uginając kolana. (Byłoby szkoda wywalić się
z motorem na sobie!) No i teraz trzymając moto jedną ręką prostujesz się i dumnym spojżeniem omiatasz otaczający cie
tłum gapiów. Jeżeli twoja kobieta jest przy tobie, robicie to wspólnie.

No cóż, zawsze się trafi jakiś [...] wysilający swoje muskularne ramionka i szarpiacy jak potłuczony mało przepukliny
nie dostanie, czy dosiadający kobyły na podnóżku i zrzucający ją jednym potęrznym ruchem bioder! Nie nie nie! To nie dobrze
dla podnóżka! Gożej, zagapisz się na ... i gleba! Można też zrobić huśtawkę, dać gazu i jak tylne koło dotknie ziemi puścić
sprzęgło, ale jaja!

Nie zapominajmy, że GS (na postawce) jest idealnie zrównoważony (49%/51%), jak i większość innych motocykli, co tłumaczy
jak to wszystko w ogóle jest możliwe.

Harry


XRV750 RD07A '02
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Ja mam taki patent na stawianie moto na centralke.

Najezdzam na kraweznik lub kamien etc.

Hamujesz przednie kolo, ciagle trzymajac kierownice prosto, nie skrecajac.

Wystawiasz podnozke boczna dla bezpieczenstwa.

Stawiasz noge na centralce, dotykajac nia ziemi.

Puszczasz hebel i juz.

Motor zjezdza sam na centralke.

PS. Szpan to zaden, bo wytrzeszczu oczu nie ma!


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 252
Dołączył: 6.6.2007
Dziekuje SAMUL za ten poemat o stopce centralnej... mysle ze mógłbys smiało z 100o lat wczesniej byc autorem Piesni czy balady o Rolandzie...rycerzu niezłomnym..masz talent..A z drugiej strony uchwyt za podnózek jest chyba esencja tego problemu...No cóz dobrze ,że jest sie kogo zapytac o takie rzeczy...Dziekuje jeszcze raz.


http://www.youtube.com/watch?v=NNTLtolrzxo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Hehe sam pamiętam jak próbowałem szarpać za stelaż pod kufer do góry. A potem trzy dni bolący kark . Jak zobaczyłem gdzie montuje się te "rączki" z zestawów podstawek centralnych, to zauważyłem, że (przynajmniej w rd04) podnóżek pasażera ma jakoś bardzo dziwny i poręczny kształt... Dzieło przypadku...?


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
Prosze bardzo, ale to nie moje dzielo, tylko jednego GS-Szwajcara. Co jednak dowodzi, ze gs-iarze to tez ludzie . No to mam jak w banku.
Oryginal tekstu jest w stylu Asteriksa (albo Kajko i Kokosza, jak ktos woli) wiec sporo smaczku przepadlo... ale za to moze mozna cos zrozmiec.
Jak to naswietlil swoja, jak zawsze niezapomniana uwaga Profesor Kokoko, sednem operacji jest transfer masy! I to masy motocykla, a nie naszej. Ta pierwsza jast bowiem, przynajmniej dla niektorych, dwukrotnie wieksza od drugiej.


samul


XRV750 RD07A '02
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 193
Dołączył: 21.7.2006
Artur_ntv:
[Zanabylem stopke SW Motech w Larssonie. Jak rozumiem aby zalozyc tulejke od prawej strony trzeba zdemontowac czesc wydechu. Pytanie wiec mam takie. Czy nie wystarczy zdjac lacznik spinajacy ze soba kolanka i wydech? Przygladajac sie wyszlo mi, ze po zdjeciu tego elementu bedzie swobodny dostep do tulejki w ramie.

I jak ta stopka? Założona? I co to znaczy SW?


Prowadź motocykl tak, jak byś chciał żeby to robiły twoje dzieci...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
Piekny sposob, doktorze Q! Jestem pelen zachwytu dla finezji i subtelnosci. Gdzie tylko, do ciezkiej cholery, znalezc w tej Szwajcarii kamienie walajace sie po parkingu ???

samul


XRV750 RD07A '02
 
Strony: <<123>>

  

     Skocz do forum: