Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Lampy z H4

  

Strony: 123456>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
witam, mam pewien problem: w mojej afri (rd04 wersja italia z dwoma światłami mijania) mam fabrycznie założone tzw. bańki BA 020 35W- są dość słabe w nocy - chcę je przerobić na H4- mam dylemat, czy przewody wytrzymają (w końcu to 55W)- bo "elektrownia" pokładowa chyba wytrzyma- sam nie wiem, może ktoś ma większe pojęcie, chętnie wysłucham wszelkich rad...pzdr,


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jeżeli nie masz podłączonych innych energochłonnych odbiorników to alternator i przewody wytrzymają. liczone są zawsze z zapasem. jeżeli nic nie kombinowałeś i masz oryginalne bezpieczniki to one polecą pierwsze w razie przeciążenia. musisz tylko pamiętać o sprawnym akumulatorze i podładowywać go regularnie zwłaszcza gdy często gasisz i odpalasz silnik np w mieście bo przy zwiększonym poborze prądu może być gorsze łądowanie.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Nie wiedziałem że do rd04 tez wkładali bańki ? Ja w mojej rd03 wsadziłem halogeny w stare odbłyśniki. Instalacja jest ta sama w wersji z halogenami i elektrownia też. I niech mi nikt nie mówi że sie oślepia jadących z przeciwka. Zrobiłem porównanie i sprawdziłem- nie oślepia! No chyba że na długich.


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ja też obstawiam że wytrzyma. troche latam po miescie i AQ zawsze mam naładowane, nawet po kilku miesiacach jazdy po miescie AQ nie da sie juz w domu prostwnikiem doładować, no chyba ze 1ah


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
elektryka wytrzyma, to wiem, mam natomiast inne pytanie - czy trzeba coś przerabiać, czy wystarczy tylko zmienić żarówki ???
jaki jest efekt tzn czy nie oślepia się i czy wiązka światła jest poprawna (przegląd, pały itp). jeżeli ktoś ma doświadczenia w tej materii niech napisze.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Przy zmianie żarówek na inne ( nie przewidziane do danych reflektorów) należy wziąśc pod uwagę kilka parametrów.
Przede wszystkim umiejscowiemie żarnika względem ogniskowek reflektora, jego przesunięcie powoduje zakłucenie strumienia światła.
Po drugie pobór pradu, ale w tym wypadku okablowanie powinno sobie raczej poradzić. Ale dobrze by było sprawdzić po dłuższej jeździe czy kable się nie grzeją na mocniejszych żarówkach.
Trzecia sprawa, rzeźba szkła, światła mijania mają asymetrię. Jeśli będziemy używać światla drogowego jako mijania to efektywność będzie taka sobie.
Afryki z dwoma mijania/drogowe mają prostrzą sytuację. Natomiast w Afrykach z jednym mijania i jednym drogowym wskazane by było wymienić drogowy na mijania.
Wiem że świecący jeden reflektor mijania nie daje dobrej widoczności
....... ale już 2 działają o wiele lepiej. Ale pod warunkiem że obydwa maja homologację mijania i drogową.
Jeśli chodzi o żarówki to jeśli już to polecam z H4 +30% lub +50% są jaśniejsze (ale tylko z homologacją europejską).
Co do policji, każdy policjant który tylko będzie miał zamiar sprawdzić działanie reflektorów jak i ich homologację względem tego jak sa używane zatrzyma dowód lub poleci powrót do stanu fabrycznego. ( jak pisałem drogowy zmienic na drugi mijania i kłopot z głowy). Prawidłowość zastosowanych żarówek raczej nie będzie kontrolowana.
A podczas badania technicznego to tylko totalny osioł tego nie wyłapie lub ktoś kto będzie liczył na parę zł za stempelek.



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
odgrzewam temat bo mnie męczy
mam pytanie, czy ktoś zmienił bańki na H4? chodzi o wersję z dwoma światłami mijania palącymi się równolegle. nie chodzi o teorię tylko o praktykę. jeżeli ktoś zmienił to niech napisze jaki efekt uzyskał i czy na przeglądzie nie ma problemów. czy wiązka światła się nie rozlazła? nawet serwisówka pokazuje żarówki h4 więc nie wiem po jakiego wała montowali bańki. świecą tyle co świeczka. konkrety proszę



http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Powtarzam -ja zmieniłem. W praktyce- świeci lepiej , nie oślepia innych - po prostu lampa świeci jaśniej. Nie miałem problemu na przeglądzie, nie miałem problemu z instalacją, nie miałem w ogule żadnych problemów.....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 117
Dołączył: 11.7.2006
Temat był wertowany wczesniej. Jednak pozostaje jeszcze jeden problem - mechanika, czy montowanie żarówki H4 pozwala na tak samo dokładne uszczelnienie reflektora? Czy nie wpłynie to negatywnie na odblask znajdujący się wewnątrz. wilgoć itp.


niedi hardzone
RD04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
no siema,... - ja poszedłem w końcu na skróty...: nabyłem po korzystnej cenie /8blach z a kpl/ - lampy od rd07- zmiana zdecydowanie na lepsze- światło mocne, trochę szerzej daje na boki- ale to chyba kwestia ustawienia- są drobne różnice w mocowaniu, ale daje się to zrobić, jest również różnica w szkle lampy- inaczej są ukształtowane te ścieżki, czy jak to nazwać- ale to chyba nie problem- ja mam założone przekaźniki żeby nie obciążać wyłącznika itd. --nie wiem tylko czy jest jakiś schemat ustawienia lamp na stojącym moto- /tak jak w samochodach/- zrobiłem to "na oko" będą jeszcze poprawki....pzdr


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Dziwni sa ci Włosi... VFR rc36I też ma inne przednie światło - jeden klosz. Zobaczę jak mi podpasują moje włoskie światła. Po Uralu i tak będzie mega jasno


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006

u mnie też światła jak w komarku.czytałem o tej przeróbce ale w moim mieście nigdzie nie moge znaleźć takich halogenówek. w sklepach jak pytałem to ludzie pierwszy raz słyszą.czy te żarówki halogenowe naprawdę pasują w gniazdo bańki?mają dwa cycki po bokach na różnej wysokości?gdzie to cholerstwo kupić?do nas zawsze innowacje docierają najpóźniej


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
zaczrepnołem info u źródła oraz obadałem organoleptycznie i:
pierwsze primo: konstrukcja lampy nie pozwala bez przeróbek założyć normalnej H4
drugie primo: kolo w sklepie powiedział że są halohenowe zamienniki baniek jednak trudno je dostać.
trzecie primo w www.sklepmotocyklowy.pl widzę, ze są bańki 45/45W może będą jaśniejsze
a najrozsądniej jak pisał kolega nabyć drogą kupna lampy H4 i basta


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
na allegro mozna sobie kupic zestaw do smodzielnego montazu i mozesz mieć xenony http://www.allegro.pl/item160211162_zestaw_xenon_h4_low_6_8000k_fv_gwar_kurier_gratis.htm]


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły

Ostatnio modyfikowany przez chinol
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 179
Dołączył: 6.9.2006
Szukałem halogenów w oprawce BA20d, bo o takiej mowa, jednak jest pewien problem. Firma z Katowic moze coś takiego sprzedać jedynie w ilościach hurtowych. Tymczasowo odpuściłem temat i wsadziłem mocniejsze bańki 45/40 W, kupione zresztą u nich. Jest już lepiej. Jeżeli będą chętni, możemy powrócić do tematu. Dodaję, że halogeny mają moc 35 W, dają więcej światła a co za tym idzie wytwarzają więcej ciepła. Dlatego należy wziąć pod uwagę "parametry", o których wspominał w jednym z wcześniejszych postów kolega Dzieju. Pozdrawiam.
 
Strony: 123456>>

  

     Skocz do forum: