Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Ciśnienie w przednich amorkach!

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 39
Dołączył: 14.5.2006
Jakie stosować ciśnienie powietrza w przednim zawieszeniu?ważę z wszystkim,,ok 100kg,i jeżdze raczej sam.Ile napompować powietrzazeby było ok??


AT RD-07,WFM M-06,Villiers 100,3miasto
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
A czy napewno musisz???? nie zawsze jest to konieczne........
Chyba pompuje sie do 0.2 atm , o ile czegoś nie pomyliłem .
Ja nic nie dopompowuję i działa dobrze.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
0 ~ 0,4 atm. ja też nic nie pompuje. to tylko napiecie wstepne.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Ja wlałem olej 5 W i napompowałem ( max 0,5). Zawieszenie jest bardzo, bardzo czułe a jednocześnie nie nurkuje i nie dobija dzięki napompowaniu. Wczoraj udało mi sie skoczyć na jakieś 3 metry (niestety w dal)- tył sie zamknoł, ale przód spoko. Przód cięzko napompowac dokładnie bo mało trzeba żeby był nabity. Z kompresora na stacji ciężko , niedokładnie i na pewno przesadzisz. Ja spuściłem i dałem po razie z pompki rowerowej bez mierzenia. To co ujdzie przy pomiarze miernikiem to zbyt dużo w przypadku zawieszenia.


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Zależy jakie powietrze pompujesz, zimowe czy letnie


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 39
Dołączył: 14.5.2006
Dzieki za porady,przetestuje parę wariantów i podzielę sie wrażeniami!


AT RD-07,WFM M-06,Villiers 100,3miasto
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 26.6.2007
nie bardzo sie orientuje 0,5 atm. to jest 5 bar? czy 0,5 bar?

Ja pompuje 3,5 bar i jest dobrze zarowno na dziurach ( polne o lesne drogi) jak i na aswalcie. No i przy chamowaniu przod nie nurkuje.




XRV 650 88r.

Ostatnio modyfikowany przez rosa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
No właśnie, też nie bardzo rozumiem. Z tego co wiem 1 bar = 1 atmosfera, a to z kolei jest ciśnienie z grubsza atmosferyczne.
Popmując do 0,3-0,4 atm robicie w amorach podcisnienie (??????????)

chyba Kolega powyżej ma jednak rację i 3,5 będzie wartością prawidłową.
Chyba że się mylę to poprawcie


AT RD07A/B '96

Ostatnio modyfikowany przez barthez
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
w RD07 nie pompuje. podczas wymiany oleju zakręciłem jak motur był podniesiony i po opuszczeniu ciśnienie samo się wytworzyło, jest ok. ile wynosi nie wiem ale twardość zależy przede wszystkim od oleju.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07


Ostatnio modyfikowany przez klanol
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
No widzicie, u mnie tego "problemu" juz nie ma. Nie ma mozliwosci dopompowania, to sie uzytkownik nie musi martwic

W (dobrych ) sklepach rowerowych sa pompki z manometrem do amorkow w goralach. Takie smiszne cienkie jak duza metalowa strzykawka, ze 150 cm3. O malo co nie kupilem do pompowania kol to bym sie namachal

samul


XRV750 RD07A '02
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 133
Dołączył: 6.5.2007
klanol:
ale twardość zależy przede wszystkim od oleju.


Tu muszę stanowczo zaprotestować. Twardość zależy tylko i wyłącznie od ciśnienia powietrza i sprężyn. Olej odpowiada za tłumienie.
Mam taki cwany amorek w rowerze, który nie ma sprężyn.
Regulację twardości mam przez zmianę ciśnienia powietrza, a regulację tłumienia przez przykręcanie zaworu olejowego.


RD04 '91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
się nie precyzyjnie wyraziłem
spotkałem się z przypadkiem, że ktoś zalał rzadki olej i próbował to zrównowarzyć dopompowaniem. efektu porządanego nie mógł uzyskać. ja specjalnie nie dopompowywałem i jest optymalnie jak dla mnie. kolega musi chyba popróbować i organoleptycznie stwierdzić jak mu będzie wygodnie.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Klanol: piszesz ze lejesz 5W.manual podaje 7.5W ja jezdze na 10w na progresach z przodu i jest troche za wolno i twardo. napisz cos po przejsciu na 5W jak masz chwile. Dzieki


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
mam zalane 10W i fabryczne sprężyny. jak dla mnie jest ok. po zakupie sprzęta zlałem z przodu czarną zupę i po wymianie różnica była ogromna. nie mam porównania do innych olejów bo to pierwsza moja wymiana w afryce. z tego co tylko zauważyłem oleje różnych firm mają inną konsystencję pomomo tego samego oznaczenia. kupiłem liqui moly 10W i jest on rzadszy od np mobila, który jest gęstym glutem. może to właśnie kwestia producenta i oleje nawet o tym samym oznaczeniu różnie pracują. nie jeżdżę w terenie i na trasę wystarcza mi to co mam idealnie. spóbuj może oleju LM.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Powietrze w przypadku tych amortyzatorow pelni role sprężyny (nie oleju!) czyli dopompowujac wieksze cisnienie utwardzamy amortyzator tak jakby wstawic twardszą sprezynę. Marzozchi robi takie amortyzatory w ktorych nie ma wogole sprezyn. Są zastąpione wlasnie sprezonym powietrzem. A olej odpowiada tylko za tłumienie (taki opornik dla ruchu amortyzatora) czyli im gestszy bedzie tym wiekszy opor stawia i amor staje sie mniej czuly, trudniej go dobic.
Co do cisnien to 1bar rowna sie okolo 1atm. Do naszych amorkow pompujemy 0,2atm i to nie jest podcisnienie podcisnieniem byloby np -0,2atm Czyli ponizej zera.
Gdzies juz tu bylo pisane w ktoryms wątku, że do uzyskania 0,2atm w naszych lagach wystarczy uniesc przod motoru, otworzyc zaworki wentylków, powietrze zostanie zassane (albo wydmuchane jesli wczesniej bylo tam za duzo napompowane) i po postawieniu motoru na kola amortyzator ugnie sie, powietrze spręży sie samoistnie do wlasnie PONOĆ 0,2 atmosfer.
Bron boze nie uzywac do tego kompresorow na stacjach! Za duze cisnienie spowoduje zniszczenie uszczelnien w amorkach.


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: