Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
Ciśnienie w przednich amorkach!
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=Dawid]Powietrze w przypadku tych amortyzatorow pelni role sprężyny (nie oleju!) czyli dopompowujac wieksze cisnienie utwardzamy amortyzator tak jakby wstawic twardszą sprezynę. Marzozchi robi takie amortyzatory w ktorych nie ma wogole sprezyn. Są zastąpione wlasnie sprezonym powietrzem. A olej odpowiada tylko za tłumienie (taki opornik dla ruchu amortyzatora) czyli im gestszy bedzie tym wiekszy opor stawia i amor staje sie mniej czuly, trudniej go dobic. Co do cisnien to 1bar rowna sie okolo 1atm. Do naszych amorkow pompujemy 0,2atm i to nie jest podcisnienie :D podcisnieniem byloby np -0,2atm :) Czyli ponizej zera. Gdzies juz tu bylo pisane w ktoryms wątku, że do uzyskania 0,2atm w naszych lagach wystarczy uniesc przod motoru, otworzyc zaworki wentylków, powietrze zostanie zassane (albo wydmuchane jesli wczesniej bylo tam za duzo napompowane) i po postawieniu motoru na kola amortyzator ugnie sie, powietrze spręży sie samoistnie do wlasnie PONOĆ 0,2 atmosfer. ;) Bron boze nie uzywac do tego kompresorow na stacjach! Za duze cisnienie spowoduje zniszczenie uszczelnien w amorkach.[/quote]