Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Wymiana oleju w lagach

  

Strony: <<1234>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Wycofuję wszystko co napisałem o ilości oleju do przy progresach. Wczoraj doczytałem na opakowaniu od moich sprężyn że tzw "air chamber" powinien mieć 160 mm, natomiast przy oryginalnych sprężynach 106 mm. Napisałem do Wilbersa zapytanie czy to nie jest pomyłka i dlaczego piszą że wymagane są 2 litry oleju. Odpisali że to nie pomyłka i powinienem się trzymać tego parametru bo jeśli naleję tyle oleju ile przy oryginale to efekt może być inny niż się spodziewam. To może tłumaczyć dlaczego niektórym progresy nie działają :-) Przeczytałem gdzieś na ich stronie że można eksperymentować z tym parametrem "air chamber" ... Im większy, tym bardziej odczuwalna jest progresywność sprężyn, im mniejszy tym zawieszenie jest twardsze ale efekt progresywny zanika ...

Aha pisząc że wymagane są 2 litry mają na myśli 2 butelki litrowe bo w półlitrowych nie sprzedają.

Czyli wniosek z tego że 1,5 litra tak samo jak przy oryginałach starczy z palcem w d...pie.


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Ciekawe co na to Wirth bo ja mam 106mm


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Dobrze, że będę wymienial dopiero w styczniu. Mam nadzieje, że do tego czasu ustalony zostanie konsensus


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Oto co znalazłem na stronie Ohlinsa:

Fluid level adjustment

A change in the fork fluid level will not affect damp-ing force in the early stage of fork travel, but will have a great effect in the later stage.

When the fluid level is raised:
The air spring in the later half stage of travel is stronger, and the progressivity decreases.

When the fluid level is lowered:
The air spring in the later half stage of travel islessened, and the progressivity increases. The fluid level works most effectively at the end of the fork travel.




Wygrzebałem gdzieś na forum xrv.org.uk podobny problem:


Hynes manual claim that the oil in front fork should be 106mm from the top of the fork when is fully dived. My WP seller claim to be 160mm.


Czyli White Power również sugeruje 160 mm.

A tu spostrzeżenia po zamontowaniu progresów:

Today I've finally assembled my AT. Springs tighter side up with spacers, 7,5w WP oil, 160mm Air chamber, that is arround 550cc of oil. (by Honda 648cc).
My first impression: The forks are not harder than the original, but they are somewhat faster. The motorbike is a little bit higher than the original. I hoped that the forks would be harder, but I have to make a real off road drive to feel the difference. Maybe if the oil quantity would be 648cc they would be harder.




Królewna RD07 '96
Honda @ 125


Ostatnio modyfikowany przez hubert
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Hubert

Cza to obadać na 2008 sezon. byle by nurkowanie sie nie pojawiło. w zasadzie nawet kombinowanie od 106 do 160mm nic nie kosztuje


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Ja zamierzam zacząć od 160 mm i jeśli mi nie będzie coś pasowało to będę dolewał po 10 mm oleju :-)


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 20
Dołączył: 11.11.2007
dalej niewiem co daja te progresy
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCyna
a potem przeanalizuj wykresiki:
http://www.larsson.pl/oferta/zawieszenie/sprezyny.gif

wot kur*a tjechnika.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 93
Dołączył: 23.8.2007
Panowie jeszcze taka kwestia. Dziś zalałem nowym olejem odmierzoną ilość jednak przy sprawdzeniu poziomu przy wsuniętych lagach wyszło że muszę dolać tak na oko ok 2cm do poziomu 106mm. Pytanie moje czy to nie zadużo? Czy jednak wlewając podaną ilość powinno do uzpełnienia być tylko minimalne ilości do poziomu? Albo inaczej co spier...oliłem a może wszystko gra?


XRV 750
LR discovery
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Ja też zawsze muszę trochę dolewać ale nie pamiętam ile ... W każdym razie lepiej się chyba sugerować tą drugą miarą czyli odległością do lustra oleju ...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
No i w końcu sprężyny wymienione. Pierwsze wrażenia pozytywne. Przede wszystkim Królewna mocno się podniosła do góry. Przy max napięciu wstępnym sprężyny z tyłu ledwo dotykam całymi stopami do ziemi (info dla tych, którzy osobiście mnie nie znają - mam 193 cm wzrostu) . Pomierzyłem SAG-i zawieszenia i wreszcie wszystko jest w normie Wrażenia z jazdy ... narazie pozytywne aczkolwiek ostro nie testowałem bo założone mam nowe opony i jeszcze się nie starła ta śliska warstwa ochronna ...

Aha wygląda na to że 160 mm do lustra oleju jest ok. Nie odczułem żeby przód nurkował ostro ale z powodu opon nie hamowałem bardzo mocno ...




Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 133
Dołączył: 6.5.2007
No to ja chyba muszę podjechać na wizję lokalną.......

Jak podkręcę w swojej RD04 tył i zmienię przód to chyba nie będziesz dosięgał do ziemi



RD04 '91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Mat:
No to ja chyba muszę podjechać na wizję lokalną.......


A to zapraszam ale pewnie dopiero po Nowym Roku

Mat:

Jak podkręcę w swojej RD04 tył i zmienię przód to chyba nie będziesz dosięgał do ziemi


Założę buty na koturnach i będzie ok


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 118
Dołączył: 4.11.2007
ja tez doszedlem do momentu wymiany sprezyn i oleju.z tego co mam to WIRTH Progressive wymaga 0.498L na lage oleju SAE15.porownujac z tym co wy pisaliscie cos mi sie nie zgadza.ktora prawda jest prawdziwsza??
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
napewno nie sea15

7,5 lub 10w


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: <<1234>>

  

     Skocz do forum: