Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Zmiana biegów...

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 619
Dołączył: 30.1.2005
Witam wszystkich Afrykanów.

Mam pytanko: w jaki sposób zmieniacia biegi w swoich maszynkach tzn. czy zmieniająć bieg na wyższy używacie sprzęgła a jeżeli tak to czy wciskacie je do końca , czy wbijacie biegi bez jego użycia. I czy dojeżdzająć np.,do świateł biegi zbijacie podczas hamowania (hamowanie silnikiem) czy dojeżdzacie na wcisniętym sprzęgle i redukujecie stojąc w miejscu. (słyszłem że w tym drugim przypadku jest nieraz ciężko znależć luz)

Pozdrawiam.


N 50'18'12.72"
E 19'10'50.18"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
Ja zbijam biegi dojeżdzając i ham.siln.sprzęgło u mnie zawsze
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
Ja sprzeglo zawsze uzywam i chyba powinno sie??A jak do swiatel ... to roznie zalezy jaka jazda
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
ja toże uzywam sprzegła przy zmianie czy w dól czy w góre
i silnikiemm hamuje toże, na luzie to czasami sie samochodem lubie dotoczyć




98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 112
Dołączył: 5.5.2005
Ja w gore z reguly bez sprzegla (tzn od 2-3 biegu, dwojke wbijam ze sprzeglem) w dol zawsze ze sprzeglem.
Bez sprzegla jest wolniejsza zmiana ale u mnie plynniejsza i bez szarpniec i stukow - dobre na trasie, w miescie szybciej zmieniam ze sprzeglem ale nie wciskam go do oporu, opor sprzeglo tylko do 1 biegu.
W Kawasaki Zephyrze 1100 szlo mi niezle - w Afryce wprawiam sie.

Dzisiaj - pierwsza jazda w tym sezonie, kilka km, zamarzlem troche ale gebe mam do teraz usmiechnieta i zona mowi ze od poludnia podobno jestem spokojnieszy i pogodniejszy, sama mnie wypchnela zebym wreszcie przewietrzyl moto.
Pozdr.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc.Generalnie powinno sie ze sprzeglem w obie strony , ale w gore mozna bez sprzegla -tyklo trzeba to robic z wyczuciem i nie nadaje sie do ostrej jazdy -sam czasami w gore pykam bez sprzegla-choc nie powinno sie....W dol zawsze ze sprzeglem i z przegazowka-czyli przy zmianie biegu-jednoczesnie krotkie dodanie gazu-ale to napewno kazdy wie.Pozdrawiam.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
A ha co do tego dojezdzania do swiatel to ZAWSZE redukuj podczas jazdy stosujac wczesniej wspomniana przegazowke.Jesli zatrzymasz motocykl to biegi zmieniac jest juz za puzno-inni odjezdzaja a Ty kopiesz w dzwignie i w koncu ruszasz z dwojki....Jak dla mnie skrzynka w afri jest super-oczywiscie jesli lancuch ma odpowiednie naprezenie.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Witam,
Panowie, az wstyd sie przyznac ale ja nawet nie wiedzialem ze mozna nie uzywac sprzegla
Zawsze je wciskam i zawsze do konca czy to w gore czy w dol...zmieniajac biegi w dol nie robie przegazowek w/g uwag Guzziego (sam jestem ciekaw czy to cos pomoze i przy najblizszej okazji na 100% sprawdze)...redukuje biegi w trakcie dojezdzania do skrzyzowania, a stajac na czerwonym staram sie miec zawsze luz, badz I bieg
Kurcze, widze, ze duzo nauki jeszcze przede mna....do prawdziwego Afrykanina jeszcze troszke mi brakuje !!!!

Hej


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 112
Dołączył: 5.5.2005
No to mnie zmartwiliscie - ja czesto w gore zmieniam bez sprzegla - wychodzi to plynniej i ciszej niz ze sprzeglem.
Ale spoko - sa dwie szkoly.
Pozdr
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
A to dziwne! powaznie bylem pewien ze nie powinno sie bez sprzegla znaczy wiedzialem ze mozna tak robic ale nie caly czas tylko przy jakiejs awari czy cos.Wiem ze w crosie mozna bez i przewaznie jezdzi sie bez.
PS
A przy okazji.Co do lancucha mam pytanie tak no oko jaki powinien miec on luz?? bo ja dosyc nie dawno wymienialem lancuch i zebatki i wydaje mi sie za bardzo luzny a z tyly na zebatce nie odchodzi do tylu ale bardzo lekko przeslowa sie na boki jak sie nim rusza tak powinna byc?? chyba nie.I drugie pytanie nie wiem co to jest ale tam gdzie lancuch sie zawila przednia zebatka jest taka oslonka plastikowa tam tez wchodzi do tego nie wiem jak to nazwac,,wajcha do zmieniania biegow" i ta oslona strasznie lata jak sie stoi i sie rusza i jak sie jedzie to strasznie glosne odglosy od niej odchodza a jak noga w czasie jazdy sie przycisnie to odglos tak jak by lancuch ocieral.Z tego co widzialem to chyba ona jest mocowana jest na dwie sruby? Jesli tak to te dwie sa bardzo mocno przykrecone.Pamietam ze juz kiedys mialem z tym problem i oddalem na Rakowa i bylo oki wiec moze gdzies jakas sruba jeszcze jedna jest??Albo cos podobnego??Sorki za ortografie i stylistyke Mam nadzieje ze zrozumieliscie o co mi chodzi.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
land-popatzr do serwisowki!! Ten dekielek jest przykrecony dwiema srubkami-jedne jest banalnie widoczna -druga ukryta i trzeba odchylac aluminiowa oslone zeby ja skutecznie odkrecic-nie pomyl jej ze sruba dekla-ta jest mocniej przykrecona-a jej wykrecenie nic Ci nie da-pszyjzyj Sie ta sruba jest gleboko w dolnej czesci tego plastikowego dekielka.
O lancuchu poczytaj na forum-jest.Co do luzu lancucha na boki -to normalka-a wrecz koniecznosc-jak odciagasz lancuch do tylu i nie ma jeszcze 2 mm-to jest ok.Jak mozesz to zdejmij lancuch i zmierz-moze miec 1% mniej dlugosci niz nowka.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
A co do tej zmiany biegow-to przegazowka jest KONIECZNA.Przeciesz te skrzynie nie maja synchronizatorow i musimy wyrownywac predkosc walkow w skrzyni wlasnie dodaniem gazu z jednoczesnym wcisnieciem sprzegla i zmiana biegu-jesli ktos tego nie robi to POLECAM!!! Jesli chodzi o zmiane w gore ...To w koncu Maszyna mowi nam czy cos robimy zle - i jesli nie zachowuje sie anormalnie to jest ok.Kiedys zmiana w gore bez sprzegla byla uznawana za sztuke -dzis za kata dla skrzyni.Czesy sie zmieniaja-ja w Gutku zmienialem w gore i czasami w dol-wystarczyla dobra praca gazem i sprzeglo bylo tylko do ruszania.W japoncach skrzynie sa bardziej ciasnie-precyzyjnei i o malym skoku dzwigni-wymagaja pracy sprzegla-ale sa zato niesmiertelne.Pozdr.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Jesli chodzi o lancuch to oczywiscie 1% wiekrza dlugosc od nowki.Pomylilem sie-noi sorry za ortografy ale piszac na klawie robie straszne.Poz.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
guzziboy:
Jesli chodzi o lancuch to oczywiscie 1% wiekrza dlugosc od nowki.Pomylilem sie-noi sorry za ortografy ale piszac na klawie robie straszne.Poz.

Stary łańcuch był dłuższy od nowego o 4 ogniwka.
A 1% dłuższy to tylko o 1,24 ogniwka....toż to jeszcze nówka


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Biegi zmieniam ze sprzęgłem w obie strony.
Żadnego problemu nie mam zmieniając bez sprzęgła w górę i w dół ...tylko po co??????
Czas zmiany wcale nie jest szybszy a zużycie skrzyni większe.
Jeśli już potrzebuję szybko zmieniać biegi to robię to na częściowym sprzęgle (prawie do końca).
Ale mam tak wyregulowane że to wystarcza do szybkiej i cichej zmiany.


RD 03
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: