Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Przednie amortyzatory

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 13
Dołączył: 4.7.2006
Chce wymienić olej w przednich amortyzatorach - no i właśnie nie wiem jakiej lepkości powinien ten olej być. Wiem, że pewnie zależy to też od indywidualnych upodobań, ale muszę od czegoś zacząć, więc pytam się Was Co wy proponujecie? Jaki olej macie u siebie?

Aha - oczywiście jak na Afrykę przystało preferuję jazdę turystyczną, więc motocykl często jest nieźle obładowany.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
W lato wymieniałem u siebie.
Afryka powinna mieć lepkość 10 .
Mój przód jest twardszy niż w RD04 czy 07 dlatego uważam że w RD03
max lepkośc to 5.
Zalałem mobila, jest duuuużżżoooo tańszy niż castrol tak ze 3x.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 13
Dołączył: 4.7.2006
OK, to jeśli ma to być 10W, to na przykład Castrol robi o tej lepkości olej syntetyczny i olej mineralny. Nie znam cen, ale zakładam, że syntetyczny prawdopodobnie jest droższy.
W silniku - oczywiście olej ma gigantyczne znaczenie i ja leję syntetyka, ale jak to jest w amortyzatorach? Czy na przykład można spokojnie zalać jakiś tańszy olej bez szkody dla amorków?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc Bartek.Castrol 10 W kosztuje ok 15 zl za 0.5 ( przynajmniej ja tyle placilem)-jest to specjalny olej do zawieszen.Generalnie wszystkie sa dobre-robia tez dwoskladnikowe-takie ze sam ustalasz gestosc mieszajac dwa oleje(w kamplecie)Pamietaj zeby byl to olej do zawieszen.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 13
Dołączył: 4.7.2006
Tak, oczywiście wiem, że ma to być olej do zawieszeń . Chodzi mi tylko o to, jaki ma wpływ jakość tego oleju na pracę zawieszenia - np. jaka jest różnica w pracy / trwałości zawieszenia na oleju np. Castrola syntetycznym i mineralnym?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 13
Dołączył: 4.7.2006
Jeszcze jedna sprawa. Jak to jest z "pompowaniem" przednich amortyzatorów? Można sobie w ten sposób regulować twardość? Jeśli tak to czym to pompować? Bo taka zwykła nasadka (taka do pompowania kół tam nie pasuje...

PS. Co wy wszyscy pozamarzaliście czy co? Jakoś tak mało ostatnio nowych wiadomości
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Wszystkie wezyki znajduja sie ponizej poziomu wlewu w chlodnicy- to dzieki prawom fizyki wypelnia sie po zalaniem plynem ukladu.Po prostu plyn nalewany do ukladu wypchnie powietrze-to chyba logiczne.Korek wlewu plynu jest najwyzszym punktem ukladu.Zdaza sie w niektorych motocyklach ze sa punkty odpowietrzen ale w Afri nie ma takiej potrzeby.Z reszta wymienilem plyn u siebie - bezproblemowo.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc Bartek ten wywod o plynie to nie tutaj.Co do amortyzatorow to u mnie sa normalne wetylowe.Mozna pompowac pompka samochodowa.Generalnie sluzy do tego taka pompeczka w postaci gumowej gruszki.Bo max cisnienie to 0.4 atm.Takze cala regulacja to od 0 do 0.0 atm-wystarczy taka pompeczka ale z dokladnym wskaznikiem cisnienia.Ja pompowalem tylko w terenie.Na drodze jak dla mnie na wypuszczonym powietrzu jest najlepiej.
P.S ; dzisiaj stuknolem ponad stowke i nawet bardzo nie zmarzlem...idzie wiosna!!
 
Gość
Witam
Przy okazji amorkow (lag) mam pytanie:
Jak czesto nalezy wymieniac lub jak czesto Wy wymieniacie olej w lagach.
Manual milczy na ten temat, stwierdza tylko ze trzeba wymieniac, bo sie zuzywa. Co sie samo przez sie rozumie.
Pozdawiam
Andrzej
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Witam.Generalnie przyjmuje sie co dwa lata.Przy syntetycznym oleju kolo trzech lat.Oczywiscie przy wymianie uszczelniaczy.Pozdrawiam.
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: