Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Płyn hamulcowy/chłodniczy

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
WItam
Wydaje mi sie ze powinienem wymienic plyn(i jeden i drugi),hamulcowy jest starszy niz 3 lata, poza tym hamulec jakis taki miekki
Co wiec Panowie polecaja (jaki typ i marka) i na co szczegolnie nalezy zwrocic uwage podczas wymiany i odpowietrzania ukladu.
Bede wdzieczny za Wasze uwagi, zaznaczam ze nigdy tego w motocyklu nie robilem, zawsze byly to samochody ale na zdrowy chlopski rozum to chyba to samo

Pzdr
Robert


Africa Twin-s
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Dokladnie to samo co w samochodzie. Lej zwykly DOT4. Firma nie ma wiekszego znaczenia, jezeli plyn spelnia wlasciwosci DOT4.
Uwazaj na lakierowane i gumowe elementy. Płyn jest zracy, takze miej w pogotowiu jakas szmatke i takowa rozloz sobie na zbiorniku paliwa (podczas wymiany plynu w przednim hamulcu).


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Hmm....sluchaj a czy nie odpowietrza sie ukladu chlodniczego?Jesli tak to jak ?
Wystarczy tylko wlewac plyn przez chlodnice, co wtedy z naczynkiem zbiorczym, wiem ze jest na nim podany stan..nie kumam moze to glupawe pytanka ale wiesz dobrze ze pierwszy raz jest najgorszy
Bede uwazal na lakier i czesci gumowe
Co do hamulcowego te same pytania (co z naczynkiem wyrownawczym i wlewaniem...jaki to sposob....ale ze mnie pierdola hehe

Dzieki za odpowiedz

Pzdr
Hej


Africa Twin-s
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Jesli chodzi o plyn chlodniczy, to ja u siebie nie wymienialem jeszcze. Poprzednia odpowiedz tyczyla sie ukladu hamulcowego.
A wiec po kolei:
Przod:
1. postaw motocykl na rownej nawierzchni (dobra jest do tego centralna podstawka
2.poluluj obejme hamulaca na kierownicy i ustaw ja w pozycji poziomej
3. odkrec wieczko i zdejmij gumowa uszczelke.
4. zdejmij zawleczke z zacisku hamulcowego i zaluz na zawor krotki krotki wezyk, ktorego drugi koniec umiesc w buteleczce, do ktoreej bedziesz spuszczal plyn
5.poluzuj srube spustowa (z zalozonym na nia wezykiem)
6. klamka hamulca "pompuj" - plyn bedzie wyplywal przez wezyk do buteleczki
7.obserwuj zeby w zbiorniczku plynu (na kierownicy) ciagle byl plyn - w miare ubywania go - dolewaj nowy czysty plyn
8.obserwuj kolor spuszczonego plynu. gdy zobaczysz ze wyplywa juz czysty plyn, przestan pompowac, zakrec zawor, przerzuc wezyk na drugi zacisk.
9. poluzuj srudbe spustowa (zaworek) z wezykiem i dalej pompujemy obserwujac poziom plynu w zbiorniczku.
10. Gdy bedzie wyplywal czysty plyn, zakrecamy zawor, uzypelniamy plyn w zbiorniczku na kierownicy (do poziomu ok 3/4 zaslonietego okienka kontrolnego przy poziomym ulozeniu zbiorniczka).
11. zaloz uszczelke i przykrec pokrywe.
Plyn zmieniony
Jesli chodzi o tyl postepuj identycznie.
Najwazniejsze to nie dopuscic do zapowietrzenia ukladu, czyli kontrolowac poziom plynu podczas "pompowania".
Pozdrawiam. mam na dzieje ze cos pomoglem. Jesli cos jest nie tak to prosze o sprostowanie
Odnosnie wymiany plynu chlodzacego to chetnie sam poslucham (poczytam) jak to sie robi. Nie lubie sie uczyc na wlasnych bledach


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
No to fajnie kolego...mysle ze powinienem sobie poradzic
Robota nie wydaje sie ciezka ale wiesz jak jest...czasami rzeczy latwe wcale nimi nie sa...dam znac jak sie juz z tym uporam, a co do plynu chlodniczego musze jeszcze kilka dni poczekac...brakuje mi lewej chlodnicy a bardzo ciezko ja kupic niestety
Na pewno opisze postepowanie ...moze ty,m razem to Ty sie czegos nauczysz Zmykam na sniadanko...dzis dzien wolny od pracy hurrraaa

Pzdr Wszyskich posiadaczy 2 kolek
Hej


Africa Twin-s
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Widzialem taka chlodnice niedawno na ebay'u. http://www.ebay.de. Jesli masz kogos w niemcach, to nie ma sprawy. Nie wiem jak jest z kosztami wysylki. Jezeli ktos cos wie na ten temat, to prosze o info


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Wszystko extra ale ja nie mam nikogo w Niemczech a jeztk tylko angielski kumam
Wciaz szukam, dogadalem sie nawet z Zibiano, obiecal ze poszuka mi czesci na bazarku w Wawie w najblizsza sobote i moze kupi, ja w zamian mam sie z Wami spotkac w polowie kwietnia i dolaczyc na cale 3 dni
Pewnie sie skusze )
W razie jakbys znalazl cos w Polsce daj znac....bede dzwieczny !!!

Hej


Africa Twin-s
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
OK, a przy okazji kolejny bajzel jest 13. II w Katowicach


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Mam nadzieje ze do tego czasu cieszyc sie juz bede moto w komplecie.....i co najwazniejsze bede juz po ewentualnych "niespodziankach" wyniklych po wypadku
Najblizszy sezon chcialbym spedzic na moto tankujac jedynie wachę

Hej


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc. Wymiana plynu to bardzo latwa sprawa.Odkrecasz srube spustowa-jest w okolicy pompy wodnej i korek w chlodnicy i plyn zlatuje.Jak nie wyleci caly ze zbiorniczka wyrownawczego(pod prawym boczkiem) to odczep wezyk-w ogule dobrze jest go zdjac i umyc dokladnie-jest tam plyn ktory nigdy nie pracuje takze czasem moga zalegnac sie tom glony-powaznie !!!!.Pozniej zakrecasz wszystko spowrotem i lejesz plyn do pelna przez korek w chlodnicy.Zakrecasz i uzupelnij zbiornik wyrow. do full skali-widac ja tez jak kucniesz za moto i spojrzysz pomiedzi boczek a nadkole-jest tam dziura przez ktora widac stan plynu-ale to do kontroli-bo poco masz Sie wyginac jak masz zdjety boczek.Plynu wchodzi 2 litry-chyba ale sprawdz w serwisowce zebys dobrze kupil.Proponuje motocyklowy.Pozdrawiam.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
A ha co do hamulca.Twoje moto jest po jakims locie takze jesli bedziesz mial problemy z odpowietrzeniem hamulca - (w wezykach nie bedzie bombelkow a klamka dalej mieka) to zamknij zbiornik i zdejmij pompe z kierownicy a nastepnie wciskajac ja przekrecaj w roznych kierunkach.Czasami pechezyki stana w takim miejscu ze plyn je omija przy pompowaniu i klasyczne odpowietrzanie nie pomaga-i trzeba znalezc takie polozenie pompy aby pechezyki same wrocily do zbiorniczka .W samochodach to sie nie zdarza-chyba ze po dachowaniu.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
masz u mnie piwko jak wszystko zadziala

Dzieki Pzdr


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
guzziboy:
Czesc. Wymiana plynu to bardzo latwa sprawa.Odkrecasz srube spustowa-jest w okolicy pompy wodnej i korek w chlodnicy i plyn zlatuje.Jak nie wyleci caly ze zbiorniczka wyrownawczego(pod prawym boczkiem) to odczep wezyk-w ogule dobrze jest go zdjac i umyc dokladnie-jest tam plyn ktory nigdy nie pracuje takze czasem moga zalegnac sie tom glony-powaznie !!!!.Pozniej zakrecasz wszystko spowrotem i lejesz plyn do pelna przez korek w chlodnicy.Zakrecasz i uzupelnij zbiornik wyrow. do full skali-widac ja tez jak kucniesz za moto i spojrzysz pomiedzi boczek a nadkole-jest tam dziura przez ktora widac stan plynu-ale to do kontroli-bo poco masz Sie wyginac jak masz zdjety boczek.Plynu wchodzi 2 litry-chyba ale sprawdz w serwisowce zebys dobrze kupil.Proponuje motocyklowy.Pozdrawiam.

Jednym słowen po zalaniu płynem nie trzeba nic odpowietrzać i moto samo sobie poradzi z pustymi wężykami (uzupełni je)?


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Wszystkie wezyki znajduja sie ponizej poziomu wlewu w chlodnicy- to dzieki prawom fizyki wypelnia sie po zalaniem plynem ukladu.Po prostu plyn nalewany do ukladu wypchnie powietrze-to chyba logiczne.Korek wlewu plynu jest najwyzszym punktem ukladu.Zdaza sie w niektorych motocyklach ze sa punkty odpowietrzen ale w Afri nie ma takiej potrzeby.Z reszta wymienilem plyn u siebie - bezproblemowo.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Dzieki chlopaki

Pzdr


Africa Twin-s
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: