vooytas
|
Napisano: Środa, 19 Marca 2008, 14:58:03
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 38 |
Dołączył: 19.6.2006 |
|
Przeszukałem posty, znalazłem dużo informacji kto na jakich zestawach śmiga i jakie założy następnym razem, ale nie znalazłem informacji jak jest w oryginale w RD04 czy 15 na 45? pozdrawiam.
gg 1194640 Pozdrawiam!!!!
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Środa, 19 Marca 2008, 18:49:37
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
przednia zawsze 16 , a tylna w 03-49 , w 04- 46 a w 07 45. Byli tacy co kombinowali ale tak naprawdę seryjną jest tak dobrze obliczona że nie ma sensu zmieniać. Cudów nie stworzysz a prędzej pogorszysz. Zastanawiałem się czy w swojej 03 nie zmniejszyć z 49 na np 47. Ale wyliczenia i próby drogowe wykazały bezsensowność tej zmiany. Prosty przykład, moja AT dochodzi do 175km/h ( z kufrem tylnym , który daje spory opór) , przy tej prędkości nie osiągam czerwonego pola na obrotomierzu. Oznacza to że ten silnik nie ma już więcej siły na rozpędzanie. Zmniejszenie tylnej zębatki spowoduje spadek prędkości max. Oczywiście zyskasz wtedy dodatkowe np 10km/h przy prędkościach podróżnych np 120-130 , ale przy max może zabraknąć mocy. Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, ekonomika i sprawność w terenie lub na drodze z pełnym ładunkiem. Zbyt szybkie przełożenie spowoduje zwiększenie zużycia paliwa dlatego że silnik ma ciężej co skutkuje większym odkręcaniem gazu. Przy jeździe na pusto i z wiatrem może i spali z 0.5 litra mniej ale też niekoniecznie w terenie sprzęgło dostanie mocniej , z pełnym ładunkiem np po górach więcej gazu=więcej paliwa. Natomiast seryjne przełożenia są tak dobrane że AT jest wszystko jedno po czym jedzie , ile ma na sobie , czy z górki czy pod górkę daje sobie rade ze wszystkim. Wielokrotnie miałem tego przykład że moja 03 czy na pusto czy mając na sobie 215kg potrafiła się wyrobić poniżej 5 a nawet 4.6/100km.
zamiast tego całego wywodu mogę powiedzieć to samo jednym zdaniem: według mnie zmiana przełożeń nie ma sensu. ale jak zwykle każdy może mieć własne zdanie. W mocniejszych 04 i 07 zmniejszenie z 46 na 45 może nie mieć złego wpływu to tylko 2%. ale ci którzy spróbowali 43 narzekali.
RD 03
Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
|
|
|
motormaniak
|
Napisano: Środa, 19 Marca 2008, 19:38:58
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 285 |
Dołączył: 25.11.2005 |
|
z orginalnym przełożeniem jest tak jak pisze Dzieju, przy czym żebatki z rd03 nie są wymienne z zębatkami od rd04 / rd07 (to samo). Przy czym zmniejszenie - liczby zebów w rd07 z 46 do 45 pomimo braku zmian w silniku wydaje sie rozsądnym posunięciem , również ze względu na równomiernie wyciąganie łańcucha. pozdr
750 Africa Twin & Suzuki Dr 350 www.mojemotocykle.prv.pl
|
|
|
rambo
|
Napisano: Czwartek, 20 Marca 2008, 1:41:29
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
czwórka ma wieksze koło z tyły i dlatego tez wiekszą zebatke.(wolniejszą )
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
Franek
|
Napisano: Czwartek, 20 Marca 2008, 9:52:38
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 308 |
Dołączył: 27.3.2006 |
|
rambo: | czwórka ma wieksze koło z tyły i dlatego tez wiekszą zebatke.(wolniejszą ) |
Dzieju -"zebprzednia zawsze 16 , a tylna w 03-49 , w 04- 46 a w 07 45. atke.(wolniejszą ) | "
Franek-skoro przełożenie w czwórce jest 16/46 a siódemce 16/45 to czwórka ma przełożenie szybsze a nie wolniejsze mimo że wolniej bedzie jechać Taki mały paradoks słowny
Ostatnio modyfikowany przez Franek
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 285 |
Dołączył: 25.11.2005 |
|
Panowie - niby dlaczego czwórka ma większe koło? Ma takie same, a myśle że honda po prostu z przełożeniem 16/ 46 popełniła błąd. Istnieje coś takiego jak zasada liczb pierwszych przy doborze zębatek, ogólnie chodzi o to żeby liczba zębów miała jak najmniej wspólnych podzielników, bo wtedy te zeby trafiają ciagle na siebie- i w przypadku napędu łańcuchowego - moż epowodowac szybsze zużycie łańcucha. Przy przykładowym napędzie 15 / 45 już po 3 obrotach przedniej żebatki te same zeby trafią na te same ogniwo , przy przełożeniu 16/ 45 będzie to po 16 x 45. Mogłem coś troche popierdolić, ale w skrócie chodzi o to że parzysta liczba zebów w obu zebatkach może powodować szybsze wyciąganie łańcucha... - najlepiej gdy liczba zebów sa to liczby 1 - podzielne tylko przez siebie i przez 1- to dlatego bardzo wiele napędów ma np przęłożenie 13 / 41, 43 , albo 13/ 47 , 13 / 53 itd
750 Africa Twin & Suzuki Dr 350 www.mojemotocykle.prv.pl
Ostatnio modyfikowany przez motormaniak
|
|