Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
Jaka ilość zębów w oryginale
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=Dzieju]przednia zawsze 16 , a tylna w 03-49 , w 04- 46 a w 07 45. Byli tacy co kombinowali ale tak naprawdę seryjną jest tak dobrze obliczona że nie ma sensu zmieniać. Cudów nie stworzysz a prędzej pogorszysz. Zastanawiałem się czy w swojej 03 nie zmniejszyć z 49 na np 47. Ale wyliczenia i próby drogowe wykazały bezsensowność tej zmiany. Prosty przykład, moja AT dochodzi do 175km/h ( z kufrem tylnym , który daje spory opór) , przy tej prędkości nie osiągam czerwonego pola na obrotomierzu. Oznacza to że ten silnik nie ma już więcej siły na rozpędzanie. Zmniejszenie tylnej zębatki spowoduje spadek prędkości max. Oczywiście zyskasz wtedy dodatkowe np 10km/h przy prędkościach podróżnych np 120-130 , ale przy max może zabraknąć mocy. Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, ekonomika i sprawność w terenie lub na drodze z pełnym ładunkiem. Zbyt szybkie przełożenie spowoduje zwiększenie zużycia paliwa dlatego że silnik ma ciężej co skutkuje większym odkręcaniem gazu. Przy jeździe na pusto i z wiatrem może i spali z 0.5 litra mniej ale też niekoniecznie w terenie sprzęgło dostanie mocniej , z pełnym ładunkiem np po górach więcej gazu=więcej paliwa. Natomiast seryjne przełożenia są tak dobrane że AT jest wszystko jedno po czym jedzie , ile ma na sobie , czy z górki czy pod górkę daje sobie rade ze wszystkim. Wielokrotnie miałem tego przykład że moja 03 czy na pusto czy mając na sobie 215kg potrafiła się wyrobić poniżej 5 a nawet 4.6/100km. zamiast tego całego wywodu mogę powiedzieć to samo jednym zdaniem: według mnie zmiana przełożeń nie ma sensu. ale jak zwykle każdy może mieć własne zdanie. W mocniejszych 04 i 07 zmniejszenie z 46 na 45 może nie mieć złego wpływu to tylko 2%. ale ci którzy spróbowali 43 narzekali.[/quote]