Administrator |
     |
|
 |
Ilo�� wiadomo�ci: 108 |
Do��czy�: 5.11.2007 |
|
Dzi� montowa�em kierunkowskazy LED do motocykla. Co prawda nie do AT ale zasada jest ta sama. Problem z ledami jest zawsze ten sam. Przerywacz. Po pod��czeniu leda przerywacz zachowuje si� tak jakby go nie by�o, czyli jakby �ar�wka by�a przepalona. Efekt to dwukrotnie szybsze miganie kierunkowskaz�w. Rozwi�zanie problemu to przerywacz elektroniczny wart ze 50-70z�
Ale jest inne rozwi�zanie Rezystor z 2 z� kt�ry zasymuluje nam �ar�wk�
Pisz�c dalszy teks chcia�bym aby wypowiedzia� si� kto� kto si� zna na elektronice bardziej ni� ja
Jak dobiera�em rezystor. Wiedz�c, �e moc to napi�cie * pr�d czyli W=U*I , obliczamy jaki pr�d p�ynie przez nasz� �ar�wk�. Ja mam w kierunkach 10Wat Wi�c I=W/U czyli I=10Wat/12Volt czyli 0,84 Ampera
Znaj�c prawo Ohma wiadomo, �e op�r=napi�cie / pr�d czyli R=U/I Dla mojego przypadku R=12Volt/0,84Ampera czyli 14,2 Ohma.
I taki opornik nale�y zakupi� 
Oczywi�cie motocykl ma tolerancje i teoretycznie my�l�, �e mo�e to by� opornik od 10 do 20 Ohm. Wa�ne jest aby mia� on w miar� du�� moc. 10-20 Wat. Taki opornik pod��czamy R�WNOLEGLE do instalacji kierunkowskazu i po sprawie.
Dla �ar�wki w AT czyli 21 Wat, opornik powinien wielko�� od 5 do 15 Ohm. Tak przynajmniej s�dz�
Wa�ne. Dla ka�dego kierunkowskazu powinien by� osobny opornik. Kierunkowskazy LED pod��czamy zgodnie z zasad� 'plus do plusa, minus do minusa". Dla zwyk�ych �ar�wek to nie ma znaczenia.
Nie wiem czy kto� montuje ledy do AT ale mo�e komu� do czego� innego si� to przyda
Poznasz g�upiego po czynach jego.
Ostatnio modyfikowany przez 7greg
|
|