Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | U�ytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Kierunkowskazy LED

  

Strony: 1
Administrator
Ilo�� wiadomo�ci: 108
Do��czy�: 5.11.2007
Dzi� montowa�em kierunkowskazy LED do motocykla. Co prawda nie do AT ale zasada jest ta sama.
Problem z ledami jest zawsze ten sam. Przerywacz. Po pod��czeniu leda przerywacz zachowuje si� tak jakby go nie by�o, czyli jakby �ar�wka by�a przepalona. Efekt to dwukrotnie szybsze miganie kierunkowskaz�w.
Rozwi�zanie problemu to przerywacz elektroniczny wart ze 50-70z�

Ale jest inne rozwi�zanie Rezystor z 2 z� kt�ry zasymuluje nam �ar�wk�

Pisz�c dalszy teks chcia�bym aby wypowiedzia� si� kto� kto si� zna na elektronice bardziej ni� ja

Jak dobiera�em rezystor.
Wiedz�c, �e moc to napi�cie * pr�d czyli W=U*I , obliczamy jaki pr�d p�ynie przez nasz� �ar�wk�. Ja mam w kierunkach 10Wat
Wi�c I=W/U czyli I=10Wat/12Volt czyli 0,84 Ampera

Znaj�c prawo Ohma wiadomo, �e op�r=napi�cie / pr�d czyli R=U/I
Dla mojego przypadku R=12Volt/0,84Ampera czyli 14,2 Ohma.

I taki opornik nale�y zakupi�

Oczywi�cie motocykl ma tolerancje i teoretycznie my�l�, �e mo�e to by� opornik od 10 do 20 Ohm. Wa�ne jest aby mia� on w miar� du�� moc. 10-20 Wat.
Taki opornik pod��czamy R�WNOLEGLE do instalacji kierunkowskazu i po sprawie.

Dla �ar�wki w AT czyli 21 Wat, opornik powinien wielko�� od 5 do 15 Ohm. Tak przynajmniej s�dz�

Wa�ne.
Dla ka�dego kierunkowskazu powinien by� osobny opornik.
Kierunkowskazy LED pod��czamy zgodnie z zasad� 'plus do plusa, minus do minusa". Dla zwyk�ych �ar�wek to nie ma znaczenia.

Nie wiem czy kto� montuje ledy do AT ale mo�e komu� do czego� innego si� to przyda




Poznasz g�upiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
" />
Ilo�� wiadomo�ci: 52
Do��czy�: 25.6.2007
Witaj
Ja zamontoalem LED-y do afri. Tylko wybra�em dro�sz� opcj� - elektronicznego przerywacza.


HONDA XRV 750 TS (RD07), 1994
WROC�AW-WA�BRZYCH
r_ha@wp.pl
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: