Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Problemy techniczne
>>
Kierunkowskazy LED
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=7greg]Dziś montowałem kierunkowskazy LED do motocykla. Co prawda nie do AT ale zasada jest ta sama. Problem z ledami jest zawsze ten sam. Przerywacz. Po podłączeniu leda przerywacz zachowuje się tak jakby go nie było, czyli jakby żarówka była przepalona. Efekt to dwukrotnie szybsze miganie kierunkowskazów. Rozwiązanie problemu to przerywacz elektroniczny wart ze 50-70zł Ale jest inne rozwiązanie jupi1 Rezystor z 2 zł brawa który zasymuluje nam żarówkę Pisząc dalszy teks chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto się zna na elektronice bardziej niż ja wow1 Jak dobierałem rezystor. Wiedząc, że moc to napięcie * prąd czyli W=U*I , obliczamy jaki prąd płynie przez naszą żarówkę. Ja mam w kierunkach 10Wat Więc I=W/U czyli I=10Wat/12Volt czyli 0,84 Ampera Znając prawo Ohma wiadomo, że opór=napięcie / prąd czyli R=U/I Dla mojego przypadku R=12Volt/0,84Ampera czyli 14,2 Ohma. I taki opornik należy zakupić wow1 Oczywiście motocykl ma tolerancje i teoretycznie myślę, że może to być opornik od 10 do 20 Ohm. Ważne jest aby miał on w miarę dużą moc. 10-20 Wat. Taki opornik podłączamy RÓWNOLEGLE ok2 do instalacji kierunkowskazu i po sprawie. Dla żarówki w AT czyli 21 Wat, opornik powinien wielkość od 5 do 15 Ohm. Tak przynajmniej sądzę piwo Ważne. Dla każdego kierunkowskazu powinien być osobny opornik. Kierunkowskazy LED podłączamy zgodnie z zasadą 'plus do plusa, minus do minusa". Dla zwykłych żarówek to nie ma znaczenia. Nie wiem czy ktoś montuje ledy do AT ale może komuś do czegoś innego się to przyda jupi1 [img]http://7greg.dyndns.org/Inne/At/AT00053.jpg[/img][/quote]