motormaniak
|
Napisano: Piątek, 20 Stycznia 2006, 13:14:37
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 285 |
Dołączył: 25.11.2005 |
|
Dorwałem manuala do mojej Afryki RD 03 i porównałem dane silnika do Transalpa 650 zawartych w manualu dostępnym na naszej stronie. To co mnie interesuje: Czy silnik z A-T RD 03 to ten sam motor jaki przeszło 10 lat pużniej napędza trapa 650. Porównałem : -średnica i skok tłoka ten sam -wysokość krzywek wałków rozrządu - identyczna -wysokość sprężyn zaworowych i średnica zaworów- identyczna -średnica panewek wału korbowego -identyczna -grubość tarcz sprzegłowych i wysokość sprężyn- identyczna W silniku AT RD04 jak i silniku T-A 600 wszystkie te wartości są zupełnie różne i to niekiedy znacznie (np. panewki wału korbowego) , natomiast w silniku RD 03 i Transalpa 650 wszystkie te wymiary są identyczne do setnej części milimetra. Moje pytanie brzmi- czy te silniki naprawde są identyczne ? Jeśli tak to temat ten wydaje mi sie bardzo ciekawy że po przeszło 10 latach fabryka wskrzesiła dokładnie tą samą jednostkę napędową. -
750 Africa Twin & Suzuki Dr 350 www.mojemotocykle.prv.pl
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Niedziela, 22 Stycznia 2006, 4:54:08
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
No to ciekawa wiadomośc dla RD03, wychodzi na to że nigdy się nie zestarzeje, a i części będą zawsze. Całkiem możliwe że i Afryka kiedyś się odrodzi i będzie nam nadal panowała na drogach.
RD 03
|
|
|
giziu
|
Napisano: Niedziela, 22 Stycznia 2006, 9:11:07
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 636 |
Dołączył: 2.1.2006 |
|
Amen
XRV 750 RD07A XL1000VA
|
|
|
rambo
|
Napisano: Niedziela, 22 Stycznia 2006, 15:51:59
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
najnowsze moto hondy, taki futurystyczny bolid czpoer naked... jest na tym samym włąsnie silniku
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|