Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Pompa paliwa

  

Strony: 1234>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 85
Dołączył: 24.3.2005
Czy ktoś wie jaka jest przyczyna awarii tych nieszczęsnych pomp paliwowych? Analizując ten temat nurtuje mnie pytanie czy przyczyna tego nie jest przypadkiem brak smarowania i chłodzenia pompy podczas gdy np zabraknie paliwa. W samochodowych pompach paliwowych (tych w zbiorniku) tak to właśnie bywa. Gdy zabraknie Ci paliwa pompa pracuje bez chłodzenia i smarowania i ulega zniszczeniu.Czy w RD07 jest podobnie?


RD03 + RD07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
A czy nie wziąłeś pod uwagę że gdy zabraknie paliwa to samochód po prostu się zatrzyma, i pompa również stanie...??
Mitem jest też że jakoby jazda np na LPG przy małym stanie paliwa w zbiorniku jest przyczyną uszkodzeń pomp. Na lpg mam zrobione zdecydowanie ponad 500tyskm i bardzo dziwią mnie wymyślane niestworzone historie w tym temacie.
W mojej Vectrze pompę zmieniałem po 277tyskm przebiegu z powodu szczotek które po prostu się starły, z czego 180tyskm zrobiłem na lpg .A miewałem czasem ledwie 4-5 ltr w zbiorniku.
A wracając do tematu, pompy pompując paliwo same się "chłodzą" .
Częściej wypalone styki w pompach Afryk będą przyczyną usterki niż wewnętrzne uszkodzenia.
Ponad to pompa w Afryce pracuje tak długo jak chodzi silnik, gdy silnik przestaje działać to i pompa też.
Przynajmniej w przypadku seryjnego połączenia, w mojej 03 tak właśnie się dzieje.
Ale jak ktoś zrobił sobie obejście i pompa mu chodzi np po przekręceniu kluczyka zamiast z silnikiem........ a to już niech pilnuje co by na"sucho" nie chodziła.




RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 85
Dołączył: 24.3.2005
Tak włąśnie napisałem, że pompa chłodzi się i smaruje paliwem przepływającym przez nią. W samochodzie natomiast pompa paliwowa zaczyna działać w momencie włączenia zapłonu. W niektórych samochodach nawet słychać, że po przekręceniu kluczyka ze zbiornika dobiega dzwięk dźwięk pracującej pompy. Jak wiemy w RD03 jest kontrolka rezerwy a w RD07 jest po prostu 3-pozycyjny kranik i jeżeli jeździ się na ON aż do wyczerpania to pewnie "dobija" to trochę pompę i pewnie po kilku takich jest do wymiany. Takie jest moje zdanie. Może ktoś ma inny pomysł?


RD03 + RD07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 252
Dołączył: 6.6.2007
Pompa wytwarza tylko cisnienie i sie wyłacza po przekreceniu kluczyka w nowych autach...a co do gazu i paliwa to mi sie kiedys zapaliło auto poniewaz nie było dłuzszy czas paliwa w w zbiorniku
. Przewody paliwowe wyschły i jak zalałem benzynke to ja na silnik wylały . Stare t9lo było audi bo z 85 roku ale jak ktos ma cos podobnego to lepiej uwazac.Widok pojawiajcych sie babli na masce i braku hamulca gdy zbiornik płynu hamulcowegio sie sfajczy nie jest zbyt miły. Nowe instalacje wymagaja zapłonu na beznzynie i to chyba rozsadne rozwiazanie.


http://www.youtube.com/watch?v=NNTLtolrzxo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jako że temat pompy zgłębiłem dość mocno to piszę:
po pierwsze primo nie porównywać pomp samochodowych (mówię o tych do układów wtryskowych) do motorowych bo to całkiem inna bajka!
w afryce pompa jest zbudowana w sposób taki, że elektromagnes porusza rdzeniem, który to z kolei targa membraną i za pomocą dwóch sprytnych zaworków pompuje wachę. jeżeli braknie paliwa pompa chodzi na sucho aż silnik nie wypali resztek z gaźnika. brak paliwa może zniszczyć pompę (ale nie musi) przez to, że nie będzie w niej ciśnienia ograniczającego ruch membrany. podstawową jednak sprawą jest wypalenie styków w pompie. są tam platynki podobne takie same jak w układach zapłonowych starego typu. ponieważ pompa bierze ok 50 W iskra wytwarzająca się podczas rozłącznia jest na tyle duża, że powoli ale z uporem maniaka wypala ów styki. rozwiązania są dwa: albo sprawdzanie stanu styków przed sezonem i ich kontrola/wymiana albo drugie wyjście w postaci zamontowania przekaźnika do pompy w taki sposób aby styki w pompie rozłączały mały prąd przekaźnika a on sam dopiero duży prąd pompy. przekaźnik zawsze można wozić na zapas a jego wymiana trwa chwilkę. oczywiście najpierw należy sprawdzić czy styki w pompie już nie wymagają wymiany. jesienną porą będę dokonywał tej modyfikacji i dlatego zgłosiłem się do szanownego forum o ewentualne odsprzedanie starej pompy to testów. zobowiązuję się opisać krok po kroku modyfikację i okrasić ją czytelnymi zdjęciami. to na razie tyle


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Masz rację że póki silnik będzie wypalał paliwo z gaźników pompa będzie chwilę chodzić na sucho.
Niestety jest to bolączką 07 , gdy wypalimy paliwo do poziomu rezerwy zanim silnik nam zacznie gasnąć (wypala resztki z gaźnika) już pracuje na suchej pompie...czego nie słyszymy.
Także ktoś kto często wypala paliwo aż zabraknie i dopiero przechodzi na rezerwę mniej czy więcej nadwyręża pompę.Może dlatego posiadacze 07 mają częściej problemy z pompami.Wypalone styki są drugim newralgicznym elementem i przekaźnik z pewnością uchroni je przed wypalaniem.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
no i nie wytrzymałem
kupiłem przekaźnik, dobrałem się do pompy i.... założyłem ten cholerny przekaźnik. Efekt - iskry prawie nie ma bez przekaźnika była zdecydowanie większa. pomimo iż styki w mojej pompie są już trochę nadpalone wróżę jej jeszcze długi żywot. moim zdaniem warto poświęcić trzy piwa czasu aby dokonać zmian. zwłaszcza w maszynach z mniejszym przebiegiem gdzie pompa jeszcze jest w dobrym stanie. przy okazji zobaczyłem jeszcze jedeną możliwą przyczynę awarii: pompa ma na dole odpowietrznik i w przypadku kompieli zalewa się przekażnik wodą. założyłem na niego rurkę i powinno być dobrze. jeżeli będzie zainteresowanie opiszę sposób przeróbki. nie trzeba być super kumatym aby jej dokonać. przekaźnik radziłbym kupić jakiś lepszy np japoński - będzie pewniejszy i oczywiście drugi na zmianę. dla gadżeciarzy - można od przekaźnika wyprowadzić diodę - będzie migać radośnie w rytm pracy pompy


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Ja chce taka diode, nawet bez przekaznika!! Jak ja podlaczyc? I zeby migala na trzy rozne kolory

A na powaznie, to wyslij schemat, to go wrzuce na stronke.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Pomysł z przekaźnikiem podsunął mi też jakiś czas temu Kazimierz (ten od Hondy XL 600) ale jakoś o nim zapomniałem ....

Natomiast jeśli chodzi o pracę na sucho to podczas jazdy pompa długo sobie tak nie popracuje ... Mi się to zdarzyło na obrotach jałowych czyli afri sobie stała odpalona, paliwo się skończyło i pompa się cholernie nagrzała. Dobrze że skończyło się tylko na wymianie głównego bezpiecznika bo już się przestraszyłem że pompa padła ...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
obrobię zdjęcia i narysuję schematy to prześlę. postaram się tylko jeszcze o czytelny opis dla tych mniej znających się na elektryce. sposób przeróbki widziałem gdzieś w necie - to tak aby nie było żem taki sam mondry - jak znajdę link to też podeślę.



http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
Jeden taki inzyniej sie wyzyl i opisal przerobke tu http://home.sol.se/AfricaTwin.

Qurczaq sie odgrazal, ze kumpel mu to zrobi leeepiej! Na ukladach scalonych chyba, albo na elektromagnesach nadprzewodzacych ... Qurczaq, co tam z ta przerobka?

samul


XRV750 RD07A '02
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Witam,
Ten szalony elektronik mi to przerobil 3 pompy na 3 rozne sposoby, ale zaraz po podlaczeniu:
1 wybuchla!!@#$%^&*
2 pali bezpieczniki !@#$%^&
3 pompuje caly czas, czyli troche niewtenczas.

Po dlugiej wspolpracy z tym czlowiekiem moge zaryzykowac poprawke tych niedociagniec i na 100% bedzie OK.

Jak baba poleci gdzies to sie za to wezme


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 176
Dołączył: 21.6.2007
hubert:
Pomysł z przekaźnikiem podsunął mi też jakiś czas temu Kazimierz (ten od Hondy XL 600) ale jakoś o nim zapomniałem ....


Tera ta piękna LM-ka należy do mojego kumpla z osiedla

Trzeba by zrobić taki opisik po Polskiemu, dla naszych


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
Pełny opis:
Najczęstszą przyczyną awarii prawidłowo użytkowanej pompy paliwa jest wypalenie jej wewnętrznych styków przełącznika. Uzwojenie elektromagnesu w pompie pobiera około 50W i iskra wytwarzająca sie podczas rozłącznia zasilania niszczy platynki styków. Skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest zamontowanie przekaźnika przejmującego obciążenie ze styków pompy. Przeróbka polega na tym, że przełącznik w pompie steruje jedynie małym prądem uzwojenia przekaźnika a ten rozłącza duży prąd uzwojenia elektromagnesu.
Przeróbkę zaczynamy od delikatnego demontażu pompy.
Po zdjęciu tylnej obudowy ukaże się nam cały mechanizm przełącznika.
Sprawdzamy stan w jakim są platynki.
Następnie należy odlutować przewód wychodzący z cewki (podłączony do góry przełącznika). Przewód ten podłączamy poprzez przekaźnik do masy (zaciski nr 30 i 87).
W miejscu, gdzie był przylutowany ten kabelek podłączamy minus cewki przekaźnika (zacisk nr 86).
Złącze nr 85 podłączamy do przewodu zasilającego pompę (na zdjęciu kawałek czerwonego przewodu u góry) - (w tym celu należy odizolować kawałek przewodu wchodzącego do pompy najwygodniej kilka cm ponad obudową - będzie go potem łatwiej zaizolować). W zasadzie to cała filozofia. Pamiętajmy tylko o dobrym zabezpieczeniu całego układu przed wodą. Można jeszcze pokusić się o zabezpieczenie układu bezpiecznikiem dla pewności, choć i tak jest chroniony bezpiecznikiem fabrycznym pompy.




Mam nadzieję, ze nic nie pomotałem


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07


Ostatnio modyfikowany przez klanol
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 50
Dołączył: 15.7.2007
Kiutwa!!! Wy tu wszyscy tacy mądrzy jesteście, że jak czytam to nawet nie potrafię przeliterować wyrazów, których używacie . A tak poważnie to potrzebuje sugestii, bo tak zjarały mi się styki i wypierdalało mi bezpiecznik (z 10 ) teraz mam nową pompę ale nie pompuje i teraz pytania:
-Czy na tym przewodzie doprowadzającym prąd do pompy prąd ma być zawsze (nawet jeśli pompa nie jest podłączona), czy pompa zaczyna pobierać prąd wtedy kiedy potrzebuje (u mnie tego prądu nie ma);
-Jeśli tak być nie powinno to co się mogło spieprzyć i jak to naprawić?
Ewentualnie czy powodem może być nieprawidłowe podłączenie wężyków, a jeśli tak to jakie jest prawidłowe?


RD03 88 Irlandia
 
Strony: 1234>>

  

     Skocz do forum: