Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Głośna zmiana biegów............

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 619
Dołączył: 30.1.2005
Witam wszystkich
Afryczka jest moim pierwszym powazniejszym motocyklem i w związku z tym mam pytanko;: nie wiem czy jest to normalne ,ze biegi wchodzą dośc głośno a najgłośniej z jedynki na dwójke ? czy może jakaś regulacja linki sprzęgła........ nie mam pojecia ..


HELP



N 50'18'12.72"
E 19'10'50.18"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Jesli jest to dość głośnie "kliknięcie" czyli taki pojedynczy "stuk" to jak najbardziej - "ten typ tak ma". Africa, Transalp i chyba jeszcze kilka innych motorków o znaku "HONDA" maja taka przypadłość, która nie swiadczy absolutnie o jakimkolwiek stanie awaryjnym a jedynie nalezy sie do niej przyzwyczaić. Ten "stuk" jest praktycznie przy kazdej zmianie kolejnych biegów /choć faktycznie najgłośniej bywa przy jedynce i dwójce/ tylko na wyższych juz tego nie słyszymy . No i mała porada - pokombinuj przy zmianie z jeden na dwa z delikatną "przygazówką" /ale ona ma być naprawde delikatna / podobna procedure możesz stosować przy zmianie kolejnych biegów - POZDRAWIAM !!! i do zobaczenia nad Firlejem.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 619
Dołączył: 30.1.2005
No to mnie Pawełku uspokoiłeś .

Juz nie mogę się doczekać się do Kazika i do spotkania z wami wszystkimi...

Pozdrawiam


N 50'18'12.72"
E 19'10'50.18"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
Dokladnie ten typ tak ma.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Spróbuj poeksperymentować podczas zmiany biegów z gazem ,sprzęgłem i biegami.
Tak ogólnie:
Najpierw zmniejszasz ciąg silnika na ok 0 (przez zmniejszenie gazu ale nie robimy hamowania silnikiem) , następnie zmieniasz bieg dokładnie w zerowym ciągu i jak tylko koła zaczynają się zazembiać już popuszczasz sprzęgło z lekkim gazem. Wtedy już częściowo zazębione koła zębate dostaja leciutkiego napędu, po czym następuje całkowite zazębienie i dajemy gaz.
Przy dojściu do wprawy zmiana biegów jest cicha i tak szybka ze praktycznie motor ciągnie jak by miał automat.
Tyle że znacznie szybciej zmienia się biegi.
Trzeba potrenować i wtedy działa......


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Podzielam zdanie Dzieja.Przy dobrej pracy gazem-dla mnie to podstawa zmiany biegow-skrzynia chodzi cicho.czesami przy jedynce szarpnie kolem ale to normalka.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 31
Dołączył: 3.4.2005
Witam kolegow, jestem tu nowy.

Zmiana biegow bez uzycia sprzegla (nie dotyczy z 1 na 2 i redukcju 2 na 1 -no chyba ze na wlasne ryzyko )
Tu gdzie mieszkam, mechanicy sporo mowia na temat zmiany biegow bez uzycia sprzegla, oczywiscie jest to zalecana metoda - i dziala sam sprawdzilem

Biegi wchodza bez zgrzytow i bardzo cicho i tak jak kolega napisal kilka postow wyzej ma sie wrazenia jak by sie jezdzilo automatem.
Odyba to sie tak, ze przed zmniana lub redukcja odpuszczamy gaz i w tym samym momecie zapinamy lub redukujemy bieg. Bez odpuszczenia gazu bie nie wejdzie

Ale osobiscie uwazam, ze tak to tylk mozna zmieniac biegi na asfalcie, bo raczej w teren wskazane sprzeglo.

Pozdrawiam


RD 04 91' - zabita przez wlasciciela

http://www.kucki-motos.ch
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
Ja przy redukcji wiadomo- robię przygazówkę.
Natomiast przy zmianie na wyższy : w czasie jazdy normalnie trzymając gaz podciągam delikatnie nogą wajchę biegów do góry (nei wrzucam biegu) aż poczuję opór, i trzymając tak nogę wciskam sprzęgło i bieg wtedy sam wchodzi w górę bez stuknięcia.



Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: