Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> klocki hamulcowe

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
czy wiecie jakie klocki są montowane fabrycznie w AT? Chodzi oczywiście o Nissiny ale jaki kolor?
Szukałem na forum i jedni piszą o niebieskich, inni o złotych, przeszukałem instrukcje niemiecką z downloadu i haynesa ale nic konkretnego nie widzę.
Te, które mam założone aktualnie są chyba bardzo twarde bo strasznie piszczą, a skuteczność hamowania jest co najmniej mizerna. Kiedyś jeździłem ETZ 250 z tarczowym hamulcem i to była brzytwa w porównaniu z tym co mam teraz.....


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
O ile dobrze pamiętam to nissiny są niebieskie do afryki.
Osobiście używam lucasów , nie piszczą a żywotność i hamowanie dobre.
Natomiast jako porażkę wspominam twarde ferodo, normalnie katastrofa.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
u mnie były złote. zakładam, że były oryginalne bo żadnych śladów odkręcania na śrubach nie było i tarcze mam zdrowe. teraz zmieniłem na nie pamiętam jakie ale czerwone (piszę jak baba) i hamowanie jest ok


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 95
Dołączył: 8.6.2006
Dzieju,czy jakis konkretny model ferodo,czy wszystkie klocki tej firmy to porazka?problem w tym,ze lezą u mnie w chałpie takie nówki ale teraz nie wiem czy zakładać.......?


RD03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
Nissiny o oznaczeniu NS (półmetaliczne bodajże to się nazywa) - koloru niebieskiego. Mi wytrzymały jakieś 22 tys. km.

Aaa... złote oryginały wytrzymały mi 30 tys. km


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria


Ostatnio modyfikowany przez wojtalski
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
suchy:
Dzieju,czy jakis konkretny model ferodo,czy wszystkie klocki tej firmy to porazka?problem w tym,ze lezą u mnie w chałpie takie nówki ale teraz nie wiem czy zakładać.......?

Ferodo do Afryki ma 3 twardości , niestety porażką były te twarde.....
Co do żywotności klocków... moim zdaniem pierwszą podstawową ich funkcją
jest skutecznośc hamowania i ewentualnie przyzwoity kompromis dobrego hamowania z dobrym przebiegiem, ale osobiście nie jest dla mnie na pierwszym miejscu osiąganie super długich przebiegów kosztem skuteczności.
Jeśli zastosujemy twardy klocek to musimy mieć miękką tarczę, lub odwrotnie do twardej tarczy miękkie klocki, wtedy skutacznośc jest powiedzmy min dobra.
A jako że tarcze nie są tanie wolę zastosować miększe klocki niż skatowac tarcze.
W przypadku wątpliwości lub braku oznaczeń na klocku , twardość można określić po strukturze materiału ciernego klocka.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ja polecam nissiny. czarne o oznaczeniu chyba ST. kupiłem moto na używanych już klockach. przejechałem cały sezon tj. z 28 000km i wytarły sie o połowe. dodam jeszcze ze tarcze pomimo duzego juz przebiegu motocykla maja minimalny rant.




XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Hej,

moze sie to przydac. To zdjecie z opakowania nowych klockow ktore wlasnie kupilem.

GS są Złote, NS sa Niebieskie. Orginalne ST są Czarne, wytrzymaly 33000 km i teoretycznie jeszcze cos tam jest. Tyl sie skonczyl.

Wynika z tego ze GSy wprawdzie pasuja do Afryki ale ich skala konczy sie na motocyklach o pojemnosci 750 (oś X) a efektywnosc hamowania (oś Y)z duzych predkosci (czyli ON road) pozostawia wiele do zyczenia. Czy GSy sa twardsze i teoretycznie bardziej jedza tarcze? Ktos na tym jezdzil? jak sie spisuja?




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ja GS w transalpie wytarłem w 5000km. i moje ST są czarne. wiec moze nie ST..?

QQ jak sie bujnął moją AT to bardzo chwalił przedni hebel. ze niby lepszy u niego. a obaj mamy gumowe przewody


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
Dzieju:

Ferodo do Afryki ma 3 twardości , niestety porażką były te twarde.....

W przypadku wątpliwości lub braku oznaczeń na klocku , twardość można określić po strukturze materiału ciernego klocka.


Jak rozpoznać grupę twardości klocków Ferodo. Np Platinum - twarde czy miękkie?

I jak po strukturze materiału poznać twardość klocków?


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
rambo:
ja GS w transalpie wytarłem w 5000km. i moje ST są czarne. wiec moze nie ST..?


Masz racje Rambo, ST sa czarne. Nanioslem zmiany do posta wczesniej. Dzieki


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
wiec wrzystko jasne.

ST

hamują lepiej niż feredo gold fren ebc i juz nawet nie pamietam ile szukałem dobrych klocków.

nie tną tarcz

stykają na 30 000km.

komplet na dwie tarcze kosztuje do 220zł.




XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
barthez:
Dzieju:

Ferodo do Afryki ma 3 twardości , niestety porażką były te twarde.....

W przypadku wątpliwości lub braku oznaczeń na klocku , twardość można określić po strukturze materiału ciernego klocka.


Jak rozpoznać grupę twardości klocków Ferodo. Np Platinum - twarde czy miękkie?

I jak po strukturze materiału poznać twardość klocków?

Oj nie chcę Cię wprowadzić w błąd, już dawno je wywaliłem (ze 3 lata) ale chyba platinnium były tymi twardymi.
zresztą zerknij na strukturę jak widzisz ponad 50% opiłków w klocku to będzie raczej twardy .
Choć to też zależy od firmy.
Te ferodo o których pisałem miały tyle opiłków że prawie za lusterko mogły robić.
Klamkę ściskałem do oporu potem zawijałem na manetce ze 4 razy, a hamowanie było takie jak byś butami hamował......
Po założeniu lucasów , przy pierwszej mocniejszej próbie po założeniu, o mało przez kierownicę nie przeleciałem......szokująca różnica.
Zarówno Vectrą jak i afryką jeżdżę na lucasach i narazie nie mam zamiaru tego zmieniać.
No a jeśli już to na nissiny.....i napewno żadnych twardych.
Aha dodam że po 2tyskm odlamał mi się kawałek klocka........a co niech mają darmową reklamę.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
podosek:
Hej,

moze sie to przydac. To zdjecie z opakowania nowych klockow ktore wlasnie kupilem.

GS są Złote, NS sa Niebieskie. Orginalne ST są Czarne, wytrzymaly 33000 km i teoretycznie jeszcze cos tam jest. Tyl sie skonczyl.

Wynika z tego ze GSy wprawdzie pasuja do Afryki ale ich skala konczy sie na motocyklach o pojemnosci 750 (oś X) a efektywnosc hamowania (oś Y)z duzych predkosci (czyli ON road) pozostawia wiele do zyczenia. Czy GSy sa twardsze i teoretycznie bardziej jedza tarcze? Ktos na tym jezdzil? jak sie spisuja?



Wczoraj odwiedzilem krakowski salon i zapytalem o klocki przód ST do Afryki.
Facet pokazal mi katalog i takich klocow NIE MA!!! Normalnie zglupiałem! Do afryki RD07 sa tylko GS(zlote) i NS (niebieskie)
ST sa tylko do RD04. Dalbym sobie uciac glowe ze miale w rece ST do afryki i nie kupilem bo tylko jeden kpl był.

Moze to ktos potwierdzic/zaprzeczyc? Ew. jaki jest numer katalogowy tego klocka? Chcialbym miec rezerwe na Himalaje (bo 5000km na GS brzmi ryzykownie)




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
Czesc,
zobacz http://www.getgeared.co.uk/acatalog/Honda_Motorcycle_Brake_Pads.html lub http://www.lucas-bikersworld.com/en/katalog/index.cfm/page/ProduktData/hgid/0/mrid/2/hid/29/morefid/1143/cfid/3423465/cftoken/22671268 chyba dokladniej sie nie da. Nie wczytywalem sie, bo jeszcze nie zmieniam

samul


XRV750 RD07A '02

Ostatnio modyfikowany przez samul
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: