Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> No to się zabrałem do roboty

  

Strony: 1234>>
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
W końcu udało mi się znaleźć czas i postanowiłem przejrzeć moją AT oraz co nieco wymienić i podregulować.

Jak mawiają, najważniejsze są warunki pracy. Stworzyłem sobie takie :-)





No i zacząłem od zdjęcia kół, owiewek i takich tam.
Nadszedł czas na zmianę oleju, oraz w celach poznawczo testowych postanowiłem również zmienić płyn chłodzący, termostat i takie tam :-)

Poczytałem Haynesa i do roboty.
Chciałem tylko celem upewnienia się potwierdzić czy do zmiany oleju wystarczy odkręcić jedną śrubę nr1 ( w quadzie muszę olej wywalać aż przez 3 dziury) i oczywiście filtr. A do płynu chłodzącego nr2 i cały płyn z układu zleci? Czy też muszę coś przechylać albo robić inne ruchy? :-)



Jeszcze trochę do roboty zostało więc w miarę upływu czasu będę coś dorzucał.



Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Dobre Na czym to wisi ? jakiś system bloczków ?


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
hubert:
Dobre Na czym to wisi ? jakiś system bloczków ?


Wyciagarka z OBI do 500kg.

Fajnie się dziala bo wszystko na wysokości twarzy, nie trzeba sie schylać itp


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 58
Dołączył: 21.1.2006
Pomysł fajny , tylko według mojej wiedzy olej należy wymienić na gorącym silniku i jak to teraz zrobić???
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
michnpio:
Pomysł fajny , tylko według mojej wiedzy olej należy wymienić na gorącym silniku i jak to teraz zrobić???


Rozpalić ognisko pod Afryczką

A tak na serio to pewnie można ją odpalić, nie widzę problemu.


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
no, i korki odkrec od oleju, chlodniczki i zbiorniczka wyrownawczego.
Ze zbiorniczka samo nie zejdzie.

procedura wymiany jest ladnie opisana w hejnesie (pomin rozcienczanie plynu chlodnczego) plukanie szlaufem wodą mozesz zrobic - czyszczenie ukladu specjalnym srodkiem, to juz jak uwazasz.

generalnie obie czynnosci wymagaja zapalenia motocykla. wiec troche klopot z tym wisielcem....



pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 19.6.2006
W takich momentach zazdroszcze garażu.
ja mam motor w biurze u szwagra, musze wdrapywac się po deskach kratach itd przez drzwi 80 tki.


gg 1194640
Pozdrawiam!!!!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 407
Dołączył: 31.3.2005
Fajne meble ma szwagier w biurze....


AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Olej zmieniony, płyn chłodzący zmieniony, olej w lagach wymieniony.

Lagi zrobiłem ze zdjęciami, może komuś się przydadzą.

1. Poluzowałem śruby od górnej półki i poluzowałem górny "dekielek' od lagi



2. Poluzowałem śruby od dolnej półki i baaaardzo ostrożnie wysunąłem lagi :-)



3. Tak wygląda po zdjęciu.





4. Rozebrałem lagi, przepłukałem wszystko i zacząłem składać. Poszło nieźle, bez żadnych niespodzianek. Pewnie dlatego, że wcześniej poczytałem forum AT

Zgodnie z zaleceniami, oleju wlałem na 160 mm lustra, co przeniosło się na 590ml. Oryginalna ilość to 648ml.



Wszystko złożyłem do kupy i jestem zadowolony



Teraz zabieram się za dalsze tematy


Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
a jak wcisnąłeś simmering? to newralgiczny punkt - latwo sobie uszkodzic gładź jesli nie masz "zakladacza"


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Zimering wszedl łatwiej niż panewka. Ale rura pcv, gumowy młotek i weszło bez większych problemów.


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
7greg:
Zimering wszedl łatwiej niż panewka. Ale rura pcv, gumowy młotek i weszło bez większych problemów.


Widzę że patent z rurą PCV się sprawdza


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
hubert:
7greg:
Zimering wszedl łatwiej niż panewka. Ale rura pcv, gumowy młotek i weszło bez większych problemów.


Widzę że patent z rurą PCV się sprawdza

Dobre, sprawdzone i polecane patenty zawsze się sprawdzają


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 118
Dołączył: 4.11.2007
bardzo ladne zdjecia.masz dobre foto.zdjecia napewno sie przydadza jak i opis.patentu z rura nie sprawdzalem bo simeringi trzymaja i jest sucho,ale jak do tego dojde napewno go wykorzystam(Hubert ).tylko mam pytanie .widze ze masz progresy.ja tez i kupilem u WIRTHA i specjalnie sie 2 razy pytalem o ilosc oleju.czy 160mm od krawedzi do lustra czy tak jak producent przykazal 498ml.dwa razy odpowiedzieli mi ze 498ml.badz madry .wyciagarka fajna szkoda ze u mnie sie nie sprawdzi bo sufit w garazu ma 200lat.
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Tu na forum wyczytałem, że niby do progresów powinno być 550ml. Ale ważniejszym parametrem jest odległość do lustra. Tak też uczyniłem i weszło mi 590ml. Może to kwestia gęstości??? Ja wlałem Motula 10W.

A sufit to ja mam kartonowy więc wyciągarka jest zamocowana do ściany. O tak




Ale wracając do roboty

Wyjąłem termostat i po podgrzaniu go stwierdziłem, że muszę kupić nowy. Od Tico offcourse





Zdjąłem pokrywy zaworów i mam szybkie pytanie.
W jaki sposób szybko sprawdzić stan łańcuszka rozrządu?
Gdzie znajdę punkt kontrolny do ustawienia zaworów?






Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Strony: 1234>>

  

     Skocz do forum: