Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> komputerek ...

  

Strony: <<123>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Chomik:
Widziałem na ADVrider jak koleś takie coś przeszczepił do AT...

http://trailtech.net/motorcycle_vapor_kits.html

he, he, nie był podpisany sambor1965?


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
podosek:

he, he, nie był podpisany sambor1965?

nie był, a Sambor posiada ten wynalazek ? I jak tak to ma w pełni podłączony obroty itd ?


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/



Ostatnio modyfikowany przez Chomik
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 27
Dołączył: 11.8.2007
r2d2 ...miałem kiedyś koncepcję na sygnał do wyświetlacza biegów. Gadałem nawet z pewnym elektronikiem i mówił, że wykonalne.
Zasada taka. Dwa "guziki". Jeden od góry, drugi od dołu dżwigni biegów. Każdy ruch dźwigni to kliknięcie. Ułąd elktroniczny na podstawie ilości kliknięć okręśla cośmy zapięli. Układ musi pamiętać ilość kliknieć, np gdy zgasimy moto na 2biegu. Nawet przy zgaszonym motocyklu musi rejestrować kliknięcia i przetwarzać to w swoim rozumku na to co tam wskrzyni przepinamy. No i możliwość zresetowania by wskazać mu kiedy jest luz czyli początek liczenia. Nie wiem czy jesteś elektronikiem ale może mój bełkot na coś Ci się zda


Dr 650R i XRV 07A
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 24
Dołączył: 28.2.2008
kamek : uklad wyswietlania biegow zrobilem w 99 roku do swojego TL1000S dokladnie tak jak opisales , problem jest tylko taki ze stosujac przelaczniki nie zawsze odbiora one sygnal poprawnie.
Nie zawsze dzwignia zmiany idzie np. przy wrzucaniu biegu tak samo do gory , nieraz bieg nie wejdzie , nieraz wsadzimy "do polowy" a programator sam dociagnie wodziki w skrzyni , a elektronika to odbiera wtedy blednie .
Zrobilem urzadzenie tak ze jak sie zapodalo luz to licznik sie kasowal.
Pomysle nad wyswietlaniem biegow ze strony elektronicznej to nie problem.
Jak zaczne prace to dam info na forum.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 27
Dołączył: 11.8.2007
r2d2 mam tylko małe pytanie...sam rozkminialeś jak zrobić ten wyświetlacz biegów, czy to jakiś zaczerpnięty pomysł? Ja tak to sobie wydumałem i nic w sieci nie szukałem nawet na ten temat. Proponuje pisz na forum z jakimi trudnościami sie borykasz, a może ktoś wpadnie na pomysł jak to rozwiązać. Twoj system z resetowaniem samoczynym na podstawie luzu mi się podoba . A jeśli chodzi o nieprecyzyjne wbicie biego to może rozwiązaniem sa "czujniki" o jakimś dłuższym skoku? no i pytanie na ile to kwestia poprawnego ustawienia czujek przy wajsze od biegów? Czy w sumie w TLu wyświetlacz zdał egzamin czy było za dużo błędów?


Dr 650R i XRV 07A
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 68
Dołączył: 20.6.2007
Super pomysł!!!!! ja chciałbym taki radar coby wyłapywał dziewice............potrzebna dotacja od PANSTWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 39
Dołączył: 22.11.2007
ja to sie na elektronice wogole nie znam, ale tak mi przyszlo do glowy:

jak by ten 'komputer' 'dedukowal' jaki bieg jest wrzucony na podstawie aktualnego stosunku predkosci do obrotow?

oczywiscie dzialalo by tylko przy puszczonym sprzegle, ale znika zupelnie problem dodatkowych czujnikow - bo rozumiem ze obroty i predkosc i tak sa 'na stanie'.

ja jak mam problem ktory to bieg, to sam uzywam w ten sposob mojego 'komputera' z pod kasku..

pozdroowka!
/dery/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 27
Dołączył: 11.8.2007
No i chyba dery rozwiązał problem. Nie ma przecie możliwości jazdy z tą samą prękościa,na różnych biegach przy takich samych obrotach silnika (znaczy jak zaistnieje taka sytuacja to glleeeba więc nieistotne dla nas jaki był bieg). No to teraz niech napisze ktoś ktto ma o tym pojęcie czy komputerek przystepny finannsowo to ogarnie...Tylko kwestia programowania calego diwajsu...trza by to robic na drodze chyba żeby przerachowac na podstawie przełożeń coby precyzyjnie ustalic zależność bieg-obroty-prędkość...


Dr 650R i XRV 07A
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 70
Dołączył: 1.7.2007
No niestety patent ze stosunkiem prędkości do obrotów nie zadziała. Moim zdaniem oczywiście.
Możesz przecież "żyłować" i mieć b.wysokie obroty i jakąś tam prędkość a po zmianie biegu na wyższy prędkość zostanie a obroty spadną o kilka tyś... Chyba, że się mylę.


AT RD07
 
Administrator
Ilość wiadomości: 136
Dołączył: 8.10.2007
wiecie co, niby mechanik jestem, ale nie wiem czy w afri jest cos takiego jak wodzik do zmiany przelozenia, pewnie jest (lub cos o podobnej zasadzie).

Jedynym pewnym zatem elementem jest wlasnie ten element.
na nim na jakims specjalnie spreparowanym uzwojeniu lub czujniku gdzies tam mozna umiescic suwak i tak jak przy wzkaznikach paliwa mozna miec dokladny odczyt polozenia tego a co za tym idzie dokladnie okreslonego biegu. nie mniej wg mnie to juz czysty hardcore w silniku


ramires

http://motocyklisci-dzieciom.org.pl



 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 27
Dołączył: 11.8.2007
Deptul nie załąpałeś. Przestudiuj jeszcze raz mój post.Napiszę raz jeszcze. Nie ma możliwości jazdy na różnych biegach,przy tych samych obrotach z jednakową prękością...więc tak jak pisałeś... Gdy jedziesz na pierwszym biegu ..do obrotów maksymalnych (choć to nie konieczne)i zmienisz biego to tak jak pisałeś spadną obroty (i o to chodzi) a prędkość nie spadnie i stad komputerek ma wiedzieć ,że "coś" się zmieniło.


Dr 650R i XRV 07A
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 24
Dołączył: 28.2.2008
stosunek obrotow do predkosci jazdy ma tez swoje wady , musi byc czujnik w klamce sprzegla oraz dokladnie znane parametry bieg/predkosc
Sa takie wskazniki biegow w sprzedazy , jakas chinska fabryka to robi .
Ja jeszcze sie zastanowie czy nie wywalic oryginalnych bebechow z tripa i tam zaczepic elektroniki .
Musze tylko motocykl doprowadzic do stanu uzywalnosci i pokombinuje z jakimis wyswietlaczami co by tam pasowaly i jakosc odczytu byla taka sama albo lepsza od oryginalu.Co do oprogramowania to nie ma problemu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 252
Dołączył: 6.6.2007
Stosunek obrotów do predkosci dla danego biegu bedzie stały. Wystarczy układ który bedzie miał pewna "tolerancję" na zuzycie opon, slizg sprzegła czy poslizg koła na nawierzchni .Poniewaz ma byc 5 wartosci a predkosc dochodzi do 170 to wartosc tych stosunków bedzie sie zasadniczo róznic... I mało czuły układ powinien bez problemu okreslac na jakim biegu sie znajdujemy. Własnie , układ musi byc mało czuły to bedzie skuteczny.Tylko czy elektronicy to przełoza na zera i jedynki


http://www.youtube.com/watch?v=NNTLtolrzxo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
A ja bym dorzucił jeszcze wskażnik , czy komórka dzwoni Widziałęm to kiedys w jakims skuterze


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 252
Dołączył: 6.6.2007
I jeszcze dni płodne i niepłodne!!!!


http://www.youtube.com/watch?v=NNTLtolrzxo
 
Strony: <<123>>

  

     Skocz do forum: