Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Ilustrowana Historia Off-roadu

  

Strony: 123456>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Na początku było Słowo. Słowo brzmiało „K…wa! Ale bym se pośmigał!” Powszechnie uważa się, że wypowiedział je niejaki Pan Daimler i wcielił je w czyn, w sposób następujący:


A potem to już pooooszłooo!. Generalnie najsampierw poszło uniwersalnie – bez rozgraniczenia na on i off. Sport koncentrował się głównie na lataniu po twardym i nawet wojsko, ani w I ani nawet w II WŚ nie za bardzo wiedziało o co chodzi.




Na dobre zaczęło się po wojnie. Najpierw w stanach, a jak posprzątano po Hitlerze to i w Europie.
Chłopaki na całym świecie odkryli, że można nie tylko po twardym…


I przy okazji odkryli też, że niektóre sprzęty się do tego nadają jakby trochę lepiej niż inne…


zwłaszcza jak się je trochę poprawi…



…mozna mieć z tego kupę zabawy. A nie taką zwykłą kupę.


Zaraz potem niektórzy producenci odkryli to, co odkryli chłopaki i w zwęszyli w tym interes. No i chyba dopiero wtedy zaczęło się na dobre…





Nawet nasi próbowali!


Ale jak potem zaczęli próbować w Japonii to reszta świata padła na ryj.


Choć trza przyznać, że szkopy broniły się dzielnie.

Przypadkiem 4 Dakary wygrali i dopóki Japonia nie kontratakowała było ciekawie.

A uzupełnienia to już Sami se dopiszcie i najlepiej obrazki jakieś wstawcie

Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS


Ostatnio modyfikowany przez Pastor
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
http://www.africatwin.strefa.pl/nxr750.html


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
" />
Ilość wiadomości: 356
Dołączył: 8.1.2007
Brawo Pastor, bueeeeno!!!
A finał tej pouczającej historii każdy może sobie dopowiedzieć sam po prostu patrząc na czym siadają nasze szanowne 4 litery


AT RD07 '98
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 60
Dołączył: 13.6.2007
I w 7 dniu stworzyl Krolowa........ zebrali sie wokol niej a kazdy chcial ja miec, wiec on w swojej dobroci rozmnozyl ja i dal im i zaczeli ja czcic i uzywac

zaczeli latac


plywac



wkopywac



wykorzystywac





odkrywac



a One spelnialy kazde ich marzenia a mordy ich usmiechniete byly zawsze gdy mieli je miedzy nogami i tak zostalo..................


Ostatnio modyfikowany przez hamsterpl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
ładnie ujęte sedno sprawy...... nie dość że piękna to jeszcze ma w sobie to coś...
czego innym sprzętom brakuje.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
To były czasy ...




szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Ostatnie foto z postu hamstera - gdzie tam jest wydech ?


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 176
Dołączył: 5.2.2007
Może Anglik ma z lewej.....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 28
Dołączył: 22.2.2007
WIECZNY ostatnie foto to BMW. Inna bajka.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
Ostatni zbiornik od lewej... z postu Szymka ... kurde, Moto Evasion w Renens ??? Tam kupilem moj kask, bo motoru zadnego fajnego nie mieli . Ale jaja. No to pojechalem pogadac. Ten warsztat prowadzi niejaki Di Mauro - wtedy czlonek ekipy Honda Africa Twin - byla taka . W scislej podobno wspolpracy z inzynierami od tego modelu Hondy, ktorzy tez sami duzo jezdzili. Wszystko co chcieli ulepszyc w AT zostalo wprowadzone w RD07. Glownie umieszczenie filtru powietrza tam... gdzie byc powinien. Zapytalem oczywiscie o... pompe i regler. Po pierwsze, ze wzgledu na apetyt Afri musiala byc pompa, jasne. Mieli do wyboru podcisnieniowa i elekryczna. Wybor padl na ta druga, bo podaje paliwo od przekrecenia kluczyka, a podcisnieniowa potrzebuje... podcisnienia z silnika. Teoretycznie wiec moga byc jaja jak moto sobie postoi, paliwko wyparuje z gaznikow,... Tyle teorii. Regler to wina podwykonawcy , powinien byc ok, a ze nie jest...

Teraz z grubszej rury. Dlaczego zaprzestali produkcji? Z kilku powodow:
Inzyniery od AT zaczeli sie starzec (zgaduje, ze nie zaczeli jej robic majac po 20 lat, lecz jak "nabrali doswiadczenia" *** ZAGADKA: W JAKIM WIEKU JAPONSKI INZYNIER MOZE BYCUZNANY ZA DOSWIADCZONEGO? ***), trzebaby przyuczyc nowa ekipe - big problem! - jednoczesnie opracowujac nowa wersje (mialo byc 900cm, wtrysk, itd.itd.), Honda wprowadzala Varadero i uwazali, ze cenowo AT i Varadero 1000 beda konkurowac. Wtedy uwazano, ze to zle. Nie dali sie przekonac, ze klienci na Viadro to nie ta sama grupa. I dupa!
Facet mowi, ze osobiscie wykupil wszystkie AT ze stoku jakie sie dalo i sprzedawal poki mial. Nastepnym razem wezme foto i moze sie jeszcze facet rozgada.

Ciao,

samul


XRV750 RD07A '02

Ostatnio modyfikowany przez samul
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
O rany, Samul jaka fajna historia
Pastor dzieki ze Ci sie chciało, Szymek - miales nosa z tym zdjeciem, Samul, brawo za spostrzegawczosc! Kategorycznie żądam dalszej czesci tej histori. Wiec Samul, Bierz d. w troki i rob z gosciem reportaż. Czekamy!



pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
podosek:
O rany, Samul jaka fajna historia


Dokładnie ... REWELACJA


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Jedzxiemy tam Samul razem pod koniec lipca? SUPER INFO


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
Czesc QQ, nie badz taki Szwajcar. Ja rozumiem, ze to dla ciebie inny kanton. Trzeba nowe kostki zalozyc, zeby na ta wioche wodolaska sie wybrac .

Tak serio, to jasne, z przyjemnoscia!


XRV750 RD07A '02
 
Zarejestrowany
" />
Ilość wiadomości: 356
Dołączył: 8.1.2007
Yo Samul, tak to było, a propos historii to też kiedyś gadałem z jednym takim panem, co to wie i zadałem mu pytanie skąd w żółtych łbach powstała myśl, żeby zamordować legendę. Wyjaśniał mi, że wpakowali ogromną kasę w Viaderko, bo faktyczne wprowadzenie nowego modelu na rynek to ogromna inwestycja od projektu, przez uruchomienie linii montażowej aż po promocję i reklamę. I co się okazało? Ano że w ciągu kilku lat, gdy AT i Viadro koegzystowały na rynku sprzedaż Varadero była nierewelacyjna, a na pewno sporo poniżej oczekiwań i planów finansowych. Tym czasem sprzedaż AT utrzymywała się na stałym wysokim poziomie, bo legenda działała i wprowadzenie Varadero jej nie zaszkodziło. A zatem, by ratować kasę i rozhulać sprzedaż Viadra postanowiono wyeliminować to, co mu odbierało potencjalnych klientów, czyli AT. Najprawdopodobniej z tego samego powodu nie doszło do realizacji istniejącego projektu nowej Afryki z mocniejszym, ok. litrowym silnikiem. Wprowadzenie na rynek Afryki II byłoby gwoździem do trumny dla Varadero i cała kasa zainwestowana w produkcję i wypromowanie tego motocykla byłaby bezpowrotnie utopiona. Inna ciekawa rzecz - w numerze Motocykla z sierpnia 2004 w zapowiadanych nowościach jest opisany i pokazany na zdjęciu nowy Transalp z silnikiem 750, który jak piszą "ma pogodzić fanów AT i TA". Minęly 3 lata, a tu ani widu ani słychu. Czyżby znowu troska o Viaderko?
I na koniec mała wątpliwość - boję się, że gdyby nagle pojawiła się kontynuacja AT, jakaś Africa II to wielu zapłakałoby gorzkimi łzami, bo być może zgodnie z panującą modą miałaby 19 calowe koła z odlewanymi felgami, plastik pod silnikiem, ABSy i inne cuda i była fajnym, mocnym, może i ładnym, ale typowo asfaltowym motocyklem. Może przesadzam, ale wydaje mi się, że Afryczkę byłoby baaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo ciężko zastąpić czymś nowym, co naprawdę zadowoliłoby jej fanów. Ale to takie przemyślenia pana Henia, to by było na tyle.


AT RD07 '98
 
Strony: 123456>>

  

     Skocz do forum: