Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Odalać AT zimą czy nie?

  

Strony: <<12
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Hmm, szczerze mówiąc nie robiłem jeszcze testu na parowanie benzyny.
Ale napewno zwłaszcza przy obecnych temp nie nastąpi to szybko.

Pojeżdziłem sobie dziś troszkę (ok 110km) i przetestowałem zasłonki chłodnic.
Otóż jadąc ciągle (bez przystanków) ok 100-120km.h temp tylko troszkę była wyższa niz jazda z gołymi chłodnicami. Konkretnie strzałka była ciut ponad 2-gą kreską .
Dopiero gdy ją pogoniłem 160km/h przez kilka kilometrów temp troszkę się podniosła(na 1/4 środkowego polana wskaźniku).
ale jak zwolniłem znowu ciut spadła.
Zastanawiam sie czy termostat działa prawidłowo.
Włączenie wentylatora u mnie jest możliwe ale musi być naprawdę ciepło i duże obciążenie lub ostra jazda.
Przy normalnej jeździe dochodzi mi (w lato ) na ok 1/3 do 1/2(wyjątkowo).



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
To samo wskaźnik pokazuje u mnie.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
czesc .To sa dobre wskazania i wszystko jest ok.Tak po prostu dziala ten uklad chlodzenia.Wskaznik nie pokazuje temperatury silnika tylko nagrzanie cieczy chlodzacej (nagrzanie a nie temp.)Czyli optymalny zakres wzkazan przypada na caly zakres skali(cale pole pomiedzy pierwsza kreska a czerwonym polem krytycznym.Mozna go nazwac-wskaznikiem mozliwosci schlodzenia silnika.W samochodach wskazniki pokazuja zazwyczaj temp.calkowita , czyli optymalna temperatura przypada na polowe skali.Dobze rozgrzany i wyregulowany silnik powinien pracowac czysto i da sie odpalic bez ssania po godzinnym postoju w taki dzien jak dzis.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
To by tłumaczyło wachnięcia wskaźnika.
Dodam że przez cały czas miałem zasłonięte obydwie chłodnice w ok 90%.
Wychodzi na to ża Afryki mają duże możliwości schładzania się.
Cóż w końcu są godnymi następcami pierwszych pogromców pustyni.
czyli wystarczy zatankować i lecieć na Dakar......


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
no jak tak to ja sie szykuję. co prawda powoli


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Hej panowie alu tu dziwny spor toczycie )
Ja mam swoja AT od 1,5 miesiaca i nie wyobrazam sobie jej nie odpalania przynajmniej raz w tygodniu.....a ta muzyka :-)))
Stoi w garazu pod domem, temperatura zawsze powyzej zera, a jak sie w piecu (weglowy) napali to jest ze 30 stopni - nie zartuje !!!!
Stoi tez tam Transalp kumpla i co tydzien w wolnej chwili palimy sobie w piecyku, kupujemy po kilka browarkow, grzebiemy przy swoich maszynkach gadajac czasami o niech bzdurach !!! Co tu duzo gadac, wesolo jest wtedy jak cholera )
Palą od strzalu, akumulatorkow nie wyjmujemy, ani nie odlaczmy +...
Rodzice sie z nas smieja i dziwia ale ja mam nadzieje, ze uruchomie moja tak na 100% ( bo na razie miala spotkanie z drzewem i kompletuje połowę prawej strony moto) gdzies na marzec lub kwiecien i vio do lasu, ktory mam 20 metrow od siebie...malo tego konczy sie gdzies nad zalewem sulejowskim a to jakies 20 km przestrzeni...mowie Wam ale jazda !!!!

Pzdr majsterkowiczow....i uwazajcie na drzewa...rosna wszedzie...czsami przed motocyklem )

Robert
AT Rd07 94' [url][/url]
[code][/code]


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Sorry.....zdecydowanie LEWEJ STRONY !!!!!!!!!


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
HAha,
nie ma zadnego sporu !! wszystcy wiedza że nic tak nie konserwuje silnika jak jego praca



98'
real nigaz never die
 
Strony: <<12

  

     Skocz do forum: