Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> No to się zabrałem do roboty

  

Strony: <<1234>>
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Zaworki zrobione.

Z lewej strony AT, należy odkręcić 2 śruby.



Mniejsza, tam są znaczniki cylindrów

Większa, służy do obracania. Należy obracać przeciwnie do wskazówek zegara !!!

Znacznik przedniego cylindra "F" wygląda tak



Dla tylnego cylindra jest "R"

Na kole od łańcuszka 2 kreski powinny być równoległe do krawędzi cylindra, a na zewnętrznej stronie wałka od góry będzie znak w postaci pionowej linii.

I w tej pozycji można sprawdzać zaworki.





Dodatkowo w celach tylko informacyjnych koła są oznaczone "F' i "R"



Zaworki były minimalnie rozregulowane, ale już są OK



Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 5.3.2006
Greg kontynuuj niektórym się to przyda


TA '93---> AT '90
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Zdjąłem wahacz i amora. Sprawdziłem łożyska i ogólny stan.
Generalnie sprzedający Niemiec nic nie ukrył



Mam tylko pytanie o ślizg do łańcucha. Nie mam doświadczenia i nie wiem czy i kiedy poprzedni właściciel go wymieniał




Czy to się nadaje do wymiany?

Grubość ślizgacza w newralgicznym miejscu to 9mm. Ja mam wcięcie na 3mm ale nie mam pojęcia ile km jest na tym zrobione. Ma ktoś jakieś doświadczenie?

Czy baniak przy amorze podlega jakiejkolwiek regulacji?



Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
7greg:

Czy baniak przy amorze podlega jakiejkolwiek regulacji?


Dobija sie co 18tys km. wg polskiej instrukcji na stronie głownej


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 191
Dołączył: 27.11.2005
Cuda !!! Cuda, chłopie pokazujesz !!!
To one w mojej Afryczce też sie znajdują ?!!!
A patent z podwieszaniem to ze mnie sciagnąłeś.
Czy to znaczy, że też masz duży brzuch, który nie pozwala Ci sie schylać ?


At Rd 07 i Zundapp DBK 200 zawsze gotowe do jazdy w pizdu...

Ostatnio modyfikowany przez Lewar
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
podosek:
7greg:

Czy baniak przy amorze podlega jakiejkolwiek regulacji?


Dobija sie co 18tys km. wg polskiej instrukcji na stronie głownej


Czy jest możliwość sprawdzenia tego baniaka/ Czy też się go dobija i już?
Gdzie to można dobić
/ Pewnie w serwisie Jaki koszt?


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Po wahaczu czas na napęd. Generalnie bez wahacza to pełen luz

Po odkręceniu dwóch śrub z zębatki i jej wyjęciu łańcuch bez problemu dało się wyjąć.



Zębatki i łańcuch były w dobrym stanie także tylko je umyłem i basta



Zauważyłem, że zębatki zdawcze to zazwyczaj sam metal. U mnie jest to obłożone gumą







U mnie zębatka przednia miała 16 zębów, tylna 45 a łańcuch 124 ogniwa





Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Jak masz zębatkę z gumowym tłumieniem to świadczy o oryginalności pochodzenia.
Podróbkowe/akcesoryjne to sam metal bez gumy .No chyba że jakaś firma dorabia zębatki gumowe.
2 dni temu zdejmowałem u kolegi taką oryginalną po 11tyskm , zużycie zębów znikome prawie żadne , guma tłumiąca nosi ślady pracy łańcucha ale dzięki niej ( wyciszenie pracy i amotyzowanie ) taka zębatka wytrzyma 2x dłużej niż metalowa
a do tego daje wysoki komfort użytkowania napędu.
Chyba warto dołożyć ok 40zł za gumową zębatkę.

Ślizgi można eksploatować do końca zerkając co jakiś czas czy łańcuch go nie przecioł i nie tnie wahacza , a na dolny , czy łańcuch nie docioł sie do śruby go mocującej.




RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 19
Dołączył: 4.10.2007
Świetna sprawa z tymi zdjeciami (b. pomocne), ja niestety tez ponownie musze sie wziasc do roboty. Dzis wracajac z Krakowa cos mi zaczelo stukac i pukac z lewej strony, zapewne kosz takze swieta nie swieta... Impreze najwyzszy czas zaczac.
Pozdrawiam


Co przyszło, odejdzie !
Upadnie, co powstało !
Jutro będzie dużo, tego czego dziś jest mało !
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 118
Dołączył: 4.11.2007
o jakim dobijaniu baniaka mowicie-jaki baniak i jak sie go dobija,sorry ale nie jestem w temacie a moja afri ma wlasnie 18tys.km
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 26.6.2007
Greg tylny amorek zrobisz u Eryka w Sopocie, regeneracja cos okolo 120 pln, jest jescze zaklad w Gdansku chyba na Suchaninie. Jak cos, dzwon to Ci wytlumacze



Znalazlem http://www.nagengast.pl/ o ile pamietam Rambo dobrze sie o nich wypowiadal



XRV 650 88r.

Ostatnio modyfikowany przez rosa
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
myczek:
o jakim dobijaniu baniaka mowicie-jaki baniak i jak sie go dobija,sorry ale nie jestem w temacie a moja afri ma wlasnie 18tys.km


Mówimy o baniaku od tylnego amora


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Dzisiaj w ramach relaksu zajrzałem do główki ramy. Nie spodziewałem się żadnej awantury więc jej nie znalazłem

Przeczyściłem, nasmarowałem i generalnie jest jak nówka.








Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Kontynuując moje rozważania postanowiłem wymienić płyn hamulcowy. Brudny był, że hoho

Sprawa jest bardzo prosta, ale może komuś się przyda

Należy odkręcić 2 śrubki na zbiorniczku umieszczonym na kierownicy i wyjąć z niego uszczelki.



Potem z odpowietrznika zdjąć kapturek



Na króciec założyć rurkę i podstawić naczynie



Kluczem 8 poluzować króciec aż płyn zacznie spływać. Grawitacja zrobi za nas cała robotę

Jeżeli spływa wolno można podpompować klamką.

Należy uważać aby płyn cały nie spłynął ze zbiorniczka, bo czeka wtedy żmudne odpowietrzanie.



Należy tak długo dolewać do zbiorniczka aż w wężyku przy zacisku pojawi się ładny i czysty płyn

Wszystko skręcic do kupy i sprawa załatwiona.



Z tyłem analogicznie










Poznasz głupiego po czynach jego.

Ostatnio modyfikowany przez 7greg
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 70
Dołączył: 1.7.2007
Dżizas! 7greg.
NIE PRZESTAWAJ!!!



AT RD07
 
Strony: <<1234>>

  

     Skocz do forum: