Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> klucz do filtra oleju

  

Strony: <<12
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Chomik:
podosek:
Moim zdaniem KN jest dwa razy tanszy niz orginal Hondy...
Zalezy jak patrzysz... na filtrze i oleju nie oszczedzam.
Nie smarujesz - Nie jedziesz


eeee no może i tańszy, ale mnie nie stać, aby kupić na wyprawę 9 filtrów po 100 zł każdy..... (3 moto - 3 zmiany)
Zresztą mam poczucie, że ważniejszy jest rodzaj oleju oraz częstsza wymiana niż taki filtr. Chyba, że ktoś mi poda argumenty, że warto zainwestować.... bo tylko krowa nie zmienia poglądów a ja chomik jestem.





Chomik, jadąc przez pustynię powinieneś zmieniać olej 2x częsciej razem z filtrem. Czyli 18 filtrów.
Jako że zapylenie duże a filtr powietrza wszystkiego nie wyłapie olej będzie zabierał syf ze scianek cylindra . W tym oleju będziesz miał nie tylko opiłki metalu z normalnej exploatacji silnika ale i piach ( no mikropiach). Może dojść do tego że jak filtr Ci się zapcha to i spadnie ciśnienie oleju. Jako że temperatura w Afryce wysoka to tym bardziej spadnie. i carwa można silniczek zajechać.
Wiem tyle że chłopaki którzy jechali przez Afryke silniczki mieli zajechane na śmierć na końcu podróży. A motek na starcie był nówka.
To był mój motek i dlatego wiem.
Ty pomyśl żeby zrobic filtr powietrza gąbkowy do afryczki.
K&N na piach nie jest dobry a papierowych to będziesz musiał wieźć
cały worek.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Franek:

Chomik, jadąc przez pustynię powinieneś zmieniać olej 2x częsciej razem z filtrem. Czyli 18 filtrów.
Jako że zapylenie duże a filtr powietrza wszystkiego nie wyłapie olej będzie zabierał syf ze scianek cylindra . W tym oleju będziesz miał nie tylko opiłki metalu z normalnej exploatacji silnika ale i piach ( no mikropiach). Może dojść do tego że jak filtr Ci się zapcha to i spadnie ciśnienie oleju. Jako że temperatura w Afryce wysoka to tym bardziej spadnie. i carwa można silniczek zajechać.
Wiem tyle że chłopaki którzy jechali przez Afryke silniczki mieli zajechane na śmierć na końcu podróży. A motek na starcie był nówka.
To był mój motek i dlatego wiem.
Ty pomyśl żeby zrobic filtr powietrza gąbkowy do afryczki.
K&N na piach nie jest dobry a papierowych to będziesz musiał wieźć
cały worek.


Franek, tej typowej pustyni to w końcu nie cała Afryka.... Egipt to raptem około 1500 km.... później Namibia jeszcze kilkaset km, ale generalnie jak wiesz jedziemy z Plecakami, więc nie będziemy się specjalnie pchali (szkoda, ale coś za coś) w pioch. No i generalnie serwisowo wymiany są co 12.000 km ja przyjąłem zmiany co 6 tysięcy.... dlatego (3 moto 3 zmiany).

Ale o gąbce słyszałem i planowałem coś takiego jak to wykonać.
Jakiej gąbki użyć ?
Cy to ma być równoległe z filtrem KN czy zamiast ?
Gabka nasączona tym olejkiem co KN ?



RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Zastosowałbym zamiast filtra K&N. Mam kilka filtrów gabkowych w domu
i zobaczę od czego podpasować.
Gąbka ma byś oryginalna z filtra motocyklwego.
Spód zostawiłbym oryginalny a dokleił górę. Filtry gąbkowe są normalnie klejone. Od spodu trzeba by było dać siateczkę zeby sie nie zapadał.
Wykonałbym ( sam je zrobisz) takie dwa filtry . Piorę je normalnie wodą z mydłem. Później musi wyschnąć. Stosuję oleje do filtrów gabkowych (50% ceny K&N)
Nie stosować proszków do mycia/prania filtrów.

Ostatnio modyfikowany przez Franek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Franek a jaki jest minus tych filtrów gąbkowych ? Spalanie inne ? Zastanawiam się czy nie zmieniać na gąbkę tylko w przypadku jazdy po określonym terenie...


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Chomik:
Franek a jaki jest minus tych filtrów gąbkowych ? Spalanie inne ? Zastanawiam się czy nie zmieniać na gąbkę tylko w przypadku jazdy po określonym terenie...


Najbardziej dokładne są filtry papierowe.
Gąbkowe stosuje się w prawie wszystkich enduro. To chodzi i zdaje egzamin. Lepiej przeprać co dwa trzy dni gąbkowy filtr niż jezdzić zasyfionym papierowym.
Jeśli jedziecie w grupie to za pierwszym zawsze zostanie kupa kurzu
i filtr być może trzeba będzie czyścić co dzień....
Brudny filtr to kazdy wie, że szkodzi silnikowi i wzmaga pragnienie na paliwo.
W TT 600 mam przejechane 20tys i Drz 400 też niewiele mniej na gąbkowym a silniki nie wykazują oznak najmniejszego zużycia.
Czyli nie biorą oleju i spalanie paliwa w normie.
Motocykle używane są nie na asfalcie

Ostatnio modyfikowany przez Franek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Przekonałeś mnie do tych gąbek
Stworzę nowy wątek bo szkoda tych informacji w tym.... później się zgubią.


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 29.11.2007
A to jak już zrobisz to opisz co i jak i z czego może się przydać.


RD03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Chomik ja wam ten K&N olejowe moge załatwić nie za 100zł a za jakieś 45zł jak dobrze pamietam. inne rzeczy też tylko powiedz a sie dowiem co jak i za ile.

PS: to zamiast tego pozytywa może za transakcje i bonus do niej


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
rambo:
Chomik ja wam ten K&N olejowe moge załatwić nie za 100zł a za jakieś 45zł jak dobrze pamietam. inne rzeczy też tylko powiedz a sie dowiem co jak i za ile.

PS: to zamiast tego pozytywa może za transakcje i bonus do niej


Dzięki Rambo napewno się odezwę bo sporo będziemy kupować więc jak ceny będą korzystne to jak najbadziej..... a ta 100 zł za filtr to w/g Podoska kosztuje oryginał Hondy no bo KN to Hubert wskazał 50 zł w ścigacz.pl.




RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Chomik:
rambo:
Chomik ja wam ten K&N olejowe moge załatwić nie za 100zł a za jakieś 45zł jak dobrze pamietam. inne rzeczy też tylko powiedz a sie dowiem co jak i za ile.

PS: to zamiast tego pozytywa może za transakcje i bonus do niej


Dzięki Rambo napewno się odezwę bo sporo będziemy kupować więc jak ceny będą korzystne to jak najbadziej..... a ta 100 zł za filtr to w/g Podoska kosztuje oryginał Hondy no bo KN to Hubert wskazał 50 zł w ścigacz.pl.



Placilem za org hondy +/- 80 zł - w zesm roku, euro bylo drogie...
Wsadzilbym orginal znowu, ale dostalem razem z powietrznym - to go zuzyje. Trudno.



pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ciekawe tylko jak z filtracją tych K&N olejowych. bo te wszystkie filtry i tak są robione w jednej fabryce w Chinach


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: <<12

  

     Skocz do forum: