Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> kicha w gaznik. Powtórka tematu

  

Strony: <<12
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
No i co wkoncu bylo przyczyna tego prychania w gazior? Bo u mnie tez czasami sobie prychnie na wolnych, towarzyszy temu chwilowy spadek obrotow albo zgasniecie silnika. A poza tym to silnik pracuje normalnie, wkreca sie na obroty jak trzeba i rozpedza krowę też jak trzeba
Jesli nadal nie wyczailes co jest przyczyną, poproboj od strony zapłonu. Ja wlasnie biorę się za sprawdzanie cewek, przewodow zaplonowych i fajek. Cos zdaje mnie sie że iskra skacze sobie frywolnie co któryś takt
Pozdro


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Czy może by ktoś usystematyzował te kręcenie śrubką składu mieszanki bo Podosek znowu pisze ze wykręcając wzbogacamy (chyba o powietrze)

najlepiej to ustawić ją tak jaki pisze książka, u mnie np:2,5 obrotu i zakleić czymś i kurwa tego nie ruszac jak cos sie jebie czyścić filtr pow. lub go zmeniać co 12 000km


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
Dawno już nie pisałem ale czasem coś trzeba wtrącić!
Strzelanie w gaźnik przy sprawnej głowicy najczęściej spowodowane jest ubogą mieszanką (czyli dużo powietrza) ładunek zapala sie w kolektorze dolotowym.
-sprawdź szczelność króćca
-zobacz czy masz założony oring na śrubie składu mieszanki
gdy powyższe jest OK
musisz ustawić skład mieszanki bo zapewne ktoś ją ruszył i zepsuł ustawienia.
Musisz podłączyć bardzo dokładny obrotomierz (elektroniczny) wykręcając śrubkę składu mieszanki staraj sie uzyskać najwyższe obroty czyli najkorzystniejszy skład ...
Powinno zadziałać!




MotoTroll
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
TROLLu, kurde ten tego, powiedz no mi, tam naprawde ma byc jakis o-ring? setki razy bawilem sie srubkami mieszanki i kurde nigdy tam oringu nie bylo

No i gwoli uscislenia - sklad mieszanki wzbogacamy gdy srubkie WYkręcamy (daj boże że sie nie myle bo milijon wersji juz slyszalem)
Aczkolwiek na chlopski rozum to i tak troche dziwnie jakos, bo wydawaloby sie że wykrecajac srubke zakonczona iglicą powoduje sie że wiecej powietrza idzie przez zaworek iglicowy (tak jak np w Junaku mam ) a więc uboższa mieszanka.


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych


Ostatnio modyfikowany przez Dawid
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.10.2004
Oring musi być, jest pod podkładką którą dociska sprężynka.
Co do tego co daje śruba składu mieszanki to faktycznie jednoznacznie ciężko odpowiedzieć, zależy z jakim gaźnikiem mamy do czynienia. W obecnych motocyklach śruba składu mieszanki dozuje już ilość gotowej emulsji paliwa z powietrzem jest ona bogatsza od stechiometrycznej ale to już moje domysły. W tylnej części gaźnika masz dysze powietrza w komorze dysze paliwowa, bez zmiany dysz nie mam możliwości ingerencji w jej skład .......
i wszystko było by proste tylko ze gaźnik niezniszczalny nie jest i sie zużywa pojawia sie większa dawka powietrza przeciskająca sie przez przepustnice, oś przepustnicy (brak origu to kolejne źródło powietrza)itp itd


MotoTroll
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
rambo:
Czy może by ktoś usystematyzował te kręcenie śrubką składu mieszanki bo Podosek znowu pisze ze wykręcając wzbogacamy (chyba o powietrze)

najlepiej to ustawić ją tak jaki pisze książka, u mnie np:2,5 obrotu i zakleić czymś i kurwa tego nie ruszac jak cos sie jebie czyścić filtr pow. lub go zmeniać co 12 000km


Tak napisaem i ponownie to potwierdzam.

WZBOGACANIE MIESZANKI (wiecej paliwa) WYKRĘCAMY srubke składu z 2,5 np na 3 (obroty maleją)
ZUBOŻANIE MIESZANIKI (wiecej powietrza) WKRĘCAMY srubke składu z 2,5 na 1,5, (obroty rosną)

Przetestowanie empirycznie na wysokośći 4200 m n.p.m w motocyklu ENZO.
A wierzcie mi tam ubogość mieszanki miała sakramenckie znaczenie.
Silnik na wolnych gasł bo go zalewało paliwo, wiec zubożalismy wkręcając srubkę składu na 2, lub 1,5
Na nizinach - to są rzeczy niezauważalne, bez DYNO









pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Fakt, jest tam oring. Po wykreceniu srubki ze sprezynka wydlubalem podkladke z oriniem. Jeden oring byl zmasakrowany i zapewne dostawalo sie lewe powietrze.
Gdzie mozna zakupic te oringi?


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Strony: <<12

  

     Skocz do forum: