Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> The End of AT ... why ??

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
Rzucam na forum zapytanie. Czy ktoś z Was zna konkretną przyczynę przerwania produkcji naszego ulubionego modelu Hondy ?? marchewa mi pisał, że viadro przejęło temat. A może to jeszcze coś ... ave


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Z tego co słyszałem a raczej czytałem to jest tak: W momencie rozpoczęcia produkcji Varadero, Africa nadal była produkowana jednak spece od marketingu wymyślili, iz At zabiera część klientów Viaderku i zdecydowali o zakończeniu jego produkcji wnioskując, iz klienci zdecydowani na AT zakupią z powodu ich braku Viadereczko. Zderzenie z realiami jak zwykle mocno dało im w łeb. Okazało się, iz niewielu klientów widziało w Varadero następcę AT a część z nich zupełnie zmieniła upodobania lub też przeniosła swe uczucia na inne m-ki np. KTM czy BMW w wersji Dackar. Mmarketingowcy poszli końcem 2004 roku po rozum do głowy i jest propozycja /opisana w jednym z ostatnich nr. Świata Motocykli lub Motorze - ale dokładnie nie pamietam/ aby końcem 2005 roku zaprezentować nowy model, coś tak jakby połączenie Transalpa i AfriciTwin. Motorek ma mieć 750 cm pojemności i coś kole 65-70 KM a plastiki będą w nim ograniczone do koniecznego minimum czyli pozostana w formie AT RD07 i Transalpa PD10 /w gazecie o które piszę była komputerowa "symulacja" i muszę przyznać, iz moto wyglądało bardzo agresywnie i rasowo/. Dodam, iz wszystko co czytałem wskazuje, że ludzie właściwie z dwóch powodów nie widza w Viadrze następcy AT, po pierwsze brak 21 calowego koła, a po drugie plastiki, których jest zdecydowany nadmiar co dyskwalifikuja w zasadzie ten motorek z "rodzaju" enduro. Powody te rozumiem i w pełni podzielam - POZDRAWIAM !!!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
ciekawe, a transalpa zostawili bo bardziej sie oplacal? na pewno mial wiecej klientów... widzialem ta symulacje i powiem szczerze, że i mi sie podobala, ale ciekawe ile wspolnego bedzie mial ten motocykl w czyms czym sie da w jakis teren pojechac.


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Z trampim jest troszke inna sprawa, on po prostu jest jak gdyby w innej kategori wagowej. AT zawsze porównywano z motyklami o wiekszej pojemności /wyjatkiem jest tu XTZ-750 ale ona ma wiecej KM/ BMW R-80 a nastepnie R-100 Gs, Dr-800, Cagiva Elephant 900, Triumph Tiger 900, Aprilia Caponord itp. W przypadku Trampa sprawa ma sie zupełnie inaczej, w swojej wadze chodził głownie z singlami tj. Dr.650 RSE a nastepnie Frewendem, Aprilia Pegasso, BMW F-650 /oba silniczki Rotaxa ale zupełnie inna charakterystyka/, Yamaha XTZ-660 Tenere, itp. Pierwszym jego konkurentem w twinach jest DL-650 V-storm Suzuki i w zasadzie to dopiero ten motorek zaprezentowany w 2004 roku zdołął Trampka "przegonić" w osiągach ale co do bezawaryjności, kulturki pracy i trwałości nie dorośnie mu moim zdaniem do pięt /tj. oczywiście moje prywatne-subiektywne zdanie/. Właśnie ta "inna waga" spowodowała, że Trampi został w programie produkcyjnym a Africa nie, gdyż konkurencja jak sie wydawało idzie w tej klasie pojemnościami zdecydowanie wyżej. Faktem jest że pojemnością i mocą nawet XTZ-750 biło AT ale nigdy z nią nie wygrało jakiegokolwiek testu porównawczego /no chyba że sponsorowanego i organizowanego przez Yamahe .
Sprawa pozostaniaTrampa w obecnej postaci na rynku też jest dyskusyjna, gdyż ostatni model uważany jest za zbyt "plastikowy" i np. w Niemczech i Francji stracił na sprzedaży /wpływ na to ma z całą pewnością również fakt "dorośnięcia" konkurencji: DL-650 i nowy model F-650/
POZDRAWIAM
Ps.
Na 100% są też inne przyczyny wycofania AT /mam nadzieje chwilowego/ i może ktoś z nas coś o nich wie i napisze?
Choć z drugiej strony - tej marketingowej, to dla nas posiadaczy Afric być może korzystny jest fakt zakończenia produkcji, który może być jednym z czynników znikomej utraty wartości starszych roczników i modeli
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Teraz jezdzimy "klasykami". a jak wiadomo, te z toku na rok tylko zyskuja na wartosci


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
hehe ale ja nawet swojej kochanej Africzki nie sprzedam za 1000000000zl juz wole sprzedac dom i spac na africzce
Slyszalem ze podobno ma wyjsc jakas nowa Africa Twin ale nie ta co bylo powiedziane wyzej ze cos miedzy tym a tym tylko calkiem nowy model!!czy to prawda to nie wiem ale duzo razy to slyszalem pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Tak, tak to ma być zupełnie nowy model a to "że pomiedzy tym a tym" to tylko pewne uproszczenie. Nie wiem natomiast jak zachowa się Honda odnośnie dalszej produkcji Transalpa w przypadku wdrożenia do produkcji nowej AT. Obecny Trampi ma sporo problemów z konkurencją więc kto wie? - może jego dni są policzone - szkoda, wielka szkoda
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
nie wiem jaki dokladnie bedzuieten model, ale ufam Hondzie ze bedzie OK, z reszta chetnie przetestuje jak bedzie okazja moze sie zglosimy jako potencjalni kupcy na jazdy probne? haha, pozdro


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
TAK TAK TAK chętnie się zgłoszę jak proponujesz !! ... mam prośbę, jeśli ktoś ma info gdzie piszę cokolwiek no tym "nowym" wcieleniu afrykańskiego ducha prosze o info. POZDRAWIAM SERDECZNIE


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
Mam już pewne info z forum www.riders.pl ... Otóż pod tym linkiem http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/67815/1 znajdują się zdjęcia "nowego" TRANSALPA 750. Niestety całość w języku holenderskim, więc nie dam rady przetłumaczyć. Co wy na to ?? :/


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/67815/1


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
o sorry ... ale tą buźkę z adresu :/ trzeba zmienić na : /, sorrki. No to może spróbuję jeszcze raz http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/67815/1


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Aha- czyli jednak ten nowy model bedzie pod nazwa TRASALP-750 ???
Kto wie, może faktycznie Honda "urodzi" nowego Trampka a Afri bedzie oparta na zupełnie innej koncepcji - albo wcale jej nie będzie a wtedy to już tylko zyski liczymy
Holenderskiego niestety też nie kumam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 51
Dołączył: 20.12.2004
Witam
Namiar który podajecie pochodzi z Holenderskiej strony urzytkowników AT buszowałem tam kiedyś ale nie mogę znaleść adresu są tam 2 zdjęcia jedno jest studyjnym projektem drugie dostarczya Holenderska filja Hondy na specjalna prośbę urzytkowników i nie to że bym znał Holenderski ale stronka ma wersje językowe angielską, niemiecką i nie jestem pewny ale również francuzką więc mogłem wyczytać na tyle na ilę potrafię gdyby komuś udało się namierzyć ponownie tę stronę podajcie proszę adres
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 118
Dołączył: 19.10.2004
Witka co do przestania produkcji AT zadałem to pytanie szefowi z Hondy GMS w Tarnowskich Górach odpowiedzial podobnie jak Paweł z Jasła lecz mówił ze to wielki błąd ze AT zeszł z taśmy bo wiadomo jakie to jest moto a kto ma to ma głowa do góry moze być dumny


Myc
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: