Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Transalp 600 czy 650

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 189
Dołączył: 15.9.2005
Pytanie jak w tytule.Mam trampka z 93 roku w starej budzie i bede go zmienial na nowszego tzn xl600 po 94 roku (najlepiej po 98) albo na xl650 tylko nasuwa sie pytanie - czy ta 650 jest lepsza tzn. osiagi,spalanie,bezawaryjnosc itp.wiem ze 600 to sprawdzona i niezawodna maszyna a o 650 wiem jedno ze czesci sa bardzo drogie i nie wiem jak to jest z ta niezawodnoscia bo to przeciez totalnie nowa konstrukacja poczynajac na ramie a na silniku konczac. I jakie sa jej wlasciwosci trakcyjne - lepsze czy gorsze.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
moje subiektywne zdanie mówi 97/99r. choć to już i tak mieszanka włocha i japońca, i nie są tak trwałe jak <96r. ostatnio z trampka 2000r. 24000km wyciagnelem zardzewialy wirnik od pompy wodnej. a pracował na glicolu anie samej wodzie.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 189
Dołączył: 15.9.2005
no takich niespodzianek wlasnie sie obawiam.moj 93 trampek spisuje sie perfekcyjnie ale 2000 trampek mi sie bardziej podoba tzn wyglad
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Co do czesci to fakt - dosc dobiegaja od 600. Jesli chodzi o trakcje to wyczytalem gdzies w tescie ze 650 nie tak bystro wreca sie na obroty - czy jakies takie zformulowanie... nie wiem jak to jest w praktyce ale pocieszylo mnie to zwazywszy, ze mam ten najlepszy z najlepszych rocznikow
Jak znajde ten test to podesle


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!


Ostatnio modyfikowany przez robifire
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
I znalazlem:

http://www.motoforum.pl/Magazyn/200515/transalp.html


...Silnik to chyba najbardziej sprawdzona konstrukcja, nadająca się do takiego motocykla. Pojemność 650 ccm, dwucylindrowy w układzie V z sześcioma zaworami, zasilany podwójnym gaźnikiem, rozwija moc 53 KM. Jego główną zaletą jest lekka budowa, co ma bezpośredni wpływ na masę motocykla i małe zużycie paliwa. Silnik jest bardzo elastyczny i ciągnie od samego dołu. Gorzej jest z wysokimi obrotami, bowiem kiedy chcemy dynamicznie pojechać, nie za bardzo ma chęć kręcić się do najwyższych obrotów. W poprzedniej wersji było z tym dużo lepiej, jednak jak wiadomo normy emisji spalin gonią nie tylko producentów samochodów czy ciężarówek, ale także motocykli....

Nie wiem czy to prawda czy przesada testera


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 112
Dołączył: 5.5.2005
Trampek 650 ma silnik od pierwszej Afryki XRV650? czy sa jakies roznice?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 189
Dołączył: 15.9.2005
a k&n filtr by to zmienil?
Mam dylemat bo zamierzalem kupic rok 94 - 99 a tu sie calkiem niezla pokazala z 2000 roku ktorej wczesniej nawet pod uwage nie bralem. Stad ten problem
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
transalpy 200/2001 są tansze nawet czasami od 97/99.powód? nie wiem jaki. ja bym wolał 97/99 ta czy siak ale razcej afryka


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
a to ze trampek sie kiepsko wkręca na obroty to fakt. ale mam na to lekarstwo!

wolne wydeszne rury !!

idzie nawet za czerwone pole! nawet nie wiesz kiedy!


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Rambo: dokladnie to samo chcialem zaproponowac. Poza tym dlawiony jest prawdopodobnie gdzies na dolocie. Albo jakies kryzy w kolektorze, albo mniejsze dysze (wiadomo mniej dostanie paliwa ->mniej go spali --> mniej toksycznych substancji).


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 226
Dołączył: 27.10.2005
ja tam jeździłem trapim 600 przed kupnem mojego ( żeby w ogóle zobaczyć co to jest ) i jeździło się super, na początku wydawał się wygodniejszy od mojego pomimo węższej kanapy itd. Ale teraz wjeździłem się w mojego i jest jednak lepszy ale wiadomo ma prawo rocznik 1989 a 2005 jest mała różnica. Ogólnie hamulce - 650 ma 2 tarcze z przodu - wielki plus bo na jednej różnie to bywa, ta 600 co jeździłem miała chyba bęben z tyłu... Jeśli chodzi o silnik to xl 600 jechałem 160 więcej nie pojechał, moim jechałem 175 i myśle że bym coś wydusił jeszcze. Przyśpieszenie ?? troche lepsze 650, ogólnie troszkę lepszy dół, i lepiej sie wkręca ale to niewielkie różnice. Ogólnie jak masz możliwość to bierz 650, jeśli nie to 600 też będzie dobrze służyć. PZDR


"Ile wyjazdów, tyle powrotów"

Honda Varadero Travel 2006
KTM EXC 125 2005

www.mlody-globetrotter.prv.pl
www.darek-enduro.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 226
Dołączył: 27.10.2005
aha i od kiedy trapi ma ABS ?? w tym teście pisze że ma... hyhy


"Ile wyjazdów, tyle powrotów"

Honda Varadero Travel 2006
KTM EXC 125 2005

www.mlody-globetrotter.prv.pl
www.darek-enduro.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
co za bzdura! afrika korps rulez !!


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 189
Dołączył: 15.9.2005
jeszcze raz rambo mowiles o jakiejs przerobce wydechow?moglbys to sprecyzowac?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
to nie przeróbka, firma się nazywa MASAHUKU. robią przelotowe dwie rury niezależne do każdego kolektora. jakie to znaczenie ma dla motocykla chyba wiadomo, ciągnie od 2000rpm jak Afryka 1 idzie lepiej na gume, i robi dużo chałasu


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: