Niezalogowany
[
Logowanie
|
Rejestracja
|
Użytkownicy
|
Szukaj
]
Africa Twin
>>
Inne tematy
>>
TEST MOTOCYKLA BMW R 1200 GS
Napisz odpowiedź
Autor:
Kolor
Rozmiar
Ogromny
Wielki
Duży
Mały
[quote=Dzieju]No to spróbujmy. Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za sterami BMW R1200GS bardzo pozytywne. Wszystko na swoim miejscu i to co jest potrzebne. Wysokość siedzenia idealna, wskażniki czytelne przy każdej prędkości. Ergonomia wzorowa, chodzi tu o odleglość do kierownicy oraz wprost idealne ułożenie nóg. Bardzo przydatny komp. pokładowy liczący ile km można zrobić na tym co jest w zbiorniku( zależnie od średniej obliczeniowej) oraz inne wskazania.... Obsługa przełączników łatwa, wszystko jest w zasięgu palców. Dwa liczniki tzw dzienne, grzanie manetek( obsługa prawym kciukiem). Niekonwencjonalna obsługa kierunkowskazów po kilku skrętach bezproblemowa. Czas wyjechać na drogę. Po odpaleniu do uszu dochodzi jedyny w swoim rodzaju dzwięk boksera, dodatkowo trafnie dobrana akustyka tłumików. Dodawanie gazu na postoju powoduje lekkie kołysanie motocykla. Włączam jedynkę,hałas jak w kombajnie!!! jak się okazuje ten typ tak ma. Przy innych biegach podobnie. BM-ka rusza płynnie delikatny gaz i już czuć że jest o parę KM więcej do dyspozycji. Pierwsza prosta ( jeszcze umiarkowana ) ale fajnie ciągnie, na każdym z 6 biegów równo i bez oporów. No to zaczynamy zabawę, mocniejszy gaz..... idzie pięknie bardzo dobry dół już od 1.5 tys obr. Nieprzerwany równomierny ciąg aż praktycznie do końca zakresu obrotów. Jak już wspomniałem na każdym biegu tak samo idzie równo nawet do odcięcia. Dobranie przełożeń poszczególnych biegów bardzo dobre. Gwałtowniejsze puszczanie sprzęgła z gazem podczas zmiany biegów powoduje zakołysania motocykla. Początkowo zastanawiałem się jak bardzo można sie pochylić w zakręcie????? Te odstające garki są pewnym dylematem. Jak się okazało można i to sporo, trzymanie bezproblemowe, pełna kontrola. A cylindry wcale tak nie przeszkadzają to raczej tylko takie wrażenie. Predzej chyba podnóżki się przyrysują. Teraz trochę ostrzej, prędkośc 140-160 to czysta turystyka idzie spokojnie leciutko sobie mrucząc. Odkręcenie gazu kop w tyłek i 200km/h omija i idzie dalej. Faktyczna max ok 225km/h. Podczas jazdy na jedynce ( oczywiście bez sprzegła ) ruch prawej manetki (przy ok 20km/h )w dół i guma w powietrzu ........ lekko i bez wahania, na drugim też to działa........ Kolega patrzący z boku na mój start , taki normalny dynamiczny, mówił że przednie leciało ok 10-15 cm nad ziemią przez kilkanaście metrów. Na drugim podobnie...... Te 100KM naprawdę działa. Może dwa słowa o ekonomice. Mając zaliczone kilka bardzo ostrych startów ( czasem do odcięcia), test pow 200km/h oraz ogólnie jazdą od średnio do dynamicznej głównie obszar Warszawy z małymi bokami ......zużycie benzyny wyszło ok 6.5 ltr/100km. Podobno lecąc spokojnie w trasie można i do 5ltr zejść. Hamulce, poprostu rewelacja!!! zero nurkowania( nawet 1st przechyłu) poprostu ideał. Moto staje prawie w miejscu, Najnowszej generacji ABS czuwa nad kierowcą. Miałem okazje sprawdzić w innych dualach jakie jest hamowanie, ale dopiero BMW robi wrażenie. Na koniec coś o zawieszeniu. Wrażenia raczej pozytywne, mniejsze nierówności dobrze wybiera, przy większych reaguje twardawo. Tutaj Afryka mając większy skok lepiej sobie radzi. Wyważenie BM-ki idealne, podskakując na miejscu kierowcy równiutko siada cały motocykl. Niestety trochę gorzej jest przy szybkim( 50km/h) pokonywaniu progów zwalniających, tutaj tył BMW wyskakuje jak z katapulty. Afryka w tej samej sytuacji przemyka sobie bez żadnych wyskoków. Podsumowując BMW daje radość z jazdy( jak brzmi reklama) łatwe i pewne prowadzenie, czytelna i ergonomiczna obsługa, przyzwoita ekonomia ( spalanie benzyny), idealne siedzisko łącznie z ułożeniem nóg, badania w tunelu areodynamicznym dają się odczuć!!!!! niepozorna z początku szyba działa i przy 200km/h. Trochę przymały zbiornik , praktycznie 20 l , mogli zrobić z 23-25l. Jednym słowem fajny sprzęt....aż szkoda było zsiadać.... tylko te 60tys zł. Myślę że Varadero ma bardzo silnego konkurenta. Miałbym dylemat ktory wybrać i obawiam się że całkiem możliwe że BMW.....???? To chyba tyle, tak w dużym skrócie, jak by test trwał dłużej to pewnie jeszcze parę rzeczy by się napisało. Pozdrawiam[/quote]