Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Pierwsza jazda :-)

  

Strony: 12>>
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Dzisiaj korzystając z chwili czasu wsiadłem na AT i pokonalem pierwsze 100km.
Trochę asfaltu, trochę szutru, troche błota i liści.

Generalnie miło spędziłem czas i .... mam 2 pytania.

1. Temat byl już opisywany ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Bylo dziś około 5-7 stopni. Podczas całej jazdy wskaźnik temperatury leżał na "C" i miał wszystko w dupie. W korku lekko drgnął. Dodam, że jak dojechałem do domu to potrzymałem moto na postoju i wskoczył na srodek między "C" i "H". Znaczy się, termostat działa. Czy tak ma być, czy też może rodem z dawnych czasów powinienem załozyć skórzany pokrowiec na chłodnicę ?

2. Jazda po miescie była spokojna i byłem zdziwiony obrotami przy których (na słuch) zmieniałem biegi. W rzędówce na której jeżdżę już jakiś czas podczas jazdy nie nerwowej biegi zmieniam przy 2,5-3 tys rpm. Natomiast w AT wychodziło mi koło 5 tys rmp.
Czy u Was tak samo?


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
olej to, temat był 1000 razy pod hasłem termostat itp. przy takich temperaturach chyba wszystkie afryki tak mają. ja zmieniłem na nowy i jest to samo choć silnik na dotyk jest gorący jak cholera.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
z całym szacunkiem Klanol nie proponuj koledze olać tematu skoro ma termostat do wymiany, przy 0-5*C wskaźnik powinien wejść na 1/4 skali (być trochę ponad niebieskie pole) nawet przy spokojnej jeździe w trasie, a w mieście przy dynamicznej gdzieś koło 1/3.

Co do minimalnych obrotów użytkowych w afryce to jest to ok 2500, w tych okolicach daje się jeszcze przyśpieszyć bez szarpania (zależy od stanu silnika i ręki) a od 3000 to już można spokojnie sobie eksploatować.
Przy okazji jadąc normalnie bez pośpiechu mieniam przy 4-4.5 tys .


RD 03
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Czyli termostat od tico i bedzie luz :-)

Gdzi mozna zakupic taki termostat? bo dealerow daewoo juz nie ma?


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 77
Dołączył: 20.5.2007
7greg:
Czyli termostat od tico i bedzie luz :-)

Gdzi mozna zakupic taki termostat? bo dealerow daewoo juz nie ma?

Chevrolet. W Gdańsku to ul.Miałki Szlak
wylot 7 na Warszawę, zaraz za mostem nad opływem Motławy na ul.Elbląskiej po prawej stronie.


piotr
RD07
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Dzięki Piotr


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 252
Dołączył: 6.6.2007
Afryki maja dwie chłodnice i trudno je zagrzac na asfalcie nawet w lecie...zanim kupisz to sprawdz czy ten jest dobry...Garnuszek , woda , termometr , wydaje mi sie ze raczej moze byc z nim oki - jak masz czyste chłodnice...Sprawdz raczej czy jak potrzymasz go na obrotach na postoju czy właczy sie wiatrak... Bo w terenie moze byc silniczkowi bardzo goraco....pozdr


http://www.youtube.com/watch?v=NNTLtolrzxo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
7greg , tylko oczywiście jak wspomniał puszek sprawdź temp otwarcia ( garnek i termometr) bo może być różnie. Ja dopiero chyba 3 trafiłem dobry a reszta miała odchyłki .
No i podczas montażu najpierw sprawdź czy się dobrze mieści a nie na siłę .


RD 03
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Dzięki ślicznie za uwagi. Teraz muszę się udać (chyba do apteki) i zakupic "powazny" termometr


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
no taki ze 120*C chociaż
Jam mam do ponad 300*C i jakoś daje radę


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
Poszukaj tematu na forum bo było tego sporo. Pisząc "olej" miałem na myśli, że u mnie po wymianie na nowy termostat jest tak samo. Wentylator włącza sie zaraz za połową skali, więc chyba jest toś ze wskaźnikiem temperatury. Silnik pali normalnie, świece nie są zakopcone więc chyba niedogrzany nie jest. Sprawdź termostat i jazda! A od tico to 20 zł kosztuje


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 29.11.2007
A tak swoją drogą to jak czytam termostat od Tico , gdzies było o czujniku paliwa od Matiza - kooreance projektujac swoje autka musieli chyba jakąs Afrikę rozebrac .
Jest moze spis patentow - z gory dzieki za info
Pozdr
Babel


RD03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
Alooooooooooooooooooooooo

Jedna wazna sprawa o ktorej ja nie wiedzialem i dalem dupy tak, ze musialem spawac obudowe termostatu

Najlepiej wykrec zcaly termostat jak dobrze pamietam to jedna sruba .
i wez ze soba do sklepu czy napewno termostat bedzie pasowal. bo sa rozne rodzaje wysokosciowe...

A ja o ty nie wiedzialem... no i dokrecilem.. qfaaa mac ..


sorki ale brak polskiej czcionki


Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Dokładnie, ja swój musiałem spiłować od góry jakieś 3mm , dlatego w poprzednim poście wspomniałem o przymiarce.
a Nowemu wspominałem o tym przed montażem.......ale bo to człowieka posłucha??? złapał klucza i dawaj kręcić


RD 03
 
Administrator
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 5.11.2007
Jeżeli dobrze rozumiem to każdy od tico trzeba lekko "ztiuningować"?
Czy też niektóre pasują jak ulał?


Poznasz głupiego po czynach jego.
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: