Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Obnizenie RD03

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 29.11.2007
Witam
Od tygodnia zostałem posiadaczem RD03 (miał byc TransAlp ale nie mogłem nic godnego za mała kasę kupić) a trafiła się RD03 poza tym Africa to Africa 1
Mam pytanie - ponieważ wzorst moj to 164 cm - to czy obniżenie jej tylko na amorku z tyłu dużo pomoże (skrecony jest na max)- ktoś wspominał o 8 cm ale nie chce mi się w to tak wierzyc - czy tez walczyc z kanapą.
Szkoda mi jej trochę ciąć jest w extra stane.
Ma ktoś jakieś zdjątka z przeróbkami kanapy ?
A tak swoją drogą jest jakiś mniejszy posiadacz Afriki ?
Pozdrawiam
Babel


RD03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
"poluzowanie " tylnego amora duzo pomoże - czy 8 cm- możliwe. Z przodu możesz troche wpuścić lagi w półki. Kolega na mojej rd03 jeżdził bez problemów a ma niecałe 160 cm....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
No no - jeździ to napewno, ale czy zatrzymuje się na skrzyżowaniach?


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
"poluzowanie " tylnego amora duzo pomoże - czy 8 cm- możliwe. Z przodu możesz troche wpuścić lagi w półki


Jezeli opuszczasz tyl, to opuscic polki MUSISZ zeby zachowac kat wyprzedzenia przedniego kola !!! ...no chyba, ze przerabiasz AT na choppera

samul


XRV750 RD07A '02
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Nie no, zaraz, hfyla momę... Zmniejszenie wstępnego naprężenia sprężyny owszem, obniży tył po obciążeniu jeźdźcem, ale również zmieni charakterystykę tylnego zawieszenia... Wiem, bo tak zrobiłem u siebie w RD04 (173cm). Zacznij od półek. Motocykl zrobi się poręczniejszy, ale bardziej nerwowy przy większych prędkościach. A tył... Są zestawy obniżające zawieszenia Pro-LInk, ale niestety trochę kosztują...

Zrobisz jak uważasz.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Nie koniecznie zmieni charakterystykę- ja uważam że przy sprawnym amorze nie- owszem sprężyna będzie mniej napięta na wstępie- łatwiej będzie wyczerpać jej skok- Ja u siebie robiłem próby i nie zauważyłem żeby było gorzej na zluzowanej sprężynie. Moto siądzie także bez obciążenia jeźdzcem. (pozatym możemy zwiększyć tłumienie jeśli jednak moto buja) Z obserwacji innych moto zauważyłem ze jeśli w tylnym amorze nie ma już oleju tyle co nominalnie to wtedy zmiana napięcia wstępnego sprężyny powoduje przestawienie amor w inny zakres pracy(moto niżej) i wtedy rzeczywiście zmienia sie charakterystyka pracy.
Pozatym wpuszczenie goleni te 1,5 cm w pułki przy zluzowanej tylnej sprężynie jest wręcz pożądane dla wypoziomowania moto.


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 407
Dołączył: 31.3.2005
Napiecie sprężyny nie słuzy podnoszeniu lub opuszczaniu sprzęta !!!!!!
Jest oczywiste że charakterystyka sie zmienia i to w sposób znaczny! Jak obciażysz moto (po ustawieniu napiecia sprezyny tak by sobie moto obnizyć) pasażerem i gratami to na zakrętach przy wiekszej szybkosci bedzie Cię niebezpiecznie bujać! I .amortyzator nie poradzi sobie z tym problemem.
Próbuj wszystkiego - troszkę na obnizeniu kanapy, troszke na spreżynie - jedziesz w drogę obciażony-kręć jeżdzisz sam - kręć, RD03 jest nieco wyższa, ale za to naprawę wdzieczna, miękka, ma dłuższy skok.
A przede wszystkim przyzwyczaj się! Opanuj technikę wsiadania i zsiadania itp. I to nie jest śmieszne! Jak kupiłem ja to w pierwszym tygodniu leżałem 3 razy. I to zwykle kiedy chciałem zsiąść lub wsiaść albo ruszyć. Jak sie zatrzymujesz, siegasz końcami palców ziemi, stawiaj na bocznej zanim zrobisz cokolwiek. Zanim zsiadziesz, czy zaczniesz się wiercić! I jak zamierzasz stanać to wybierz odpowiednie miejsce, tak byś mógł postawić boczną, ale też byś mógł odjechać bez manewrowania i odpychania się nogami. Zresztą jak ją bedziesz stawiał na koła piaty raz na postoju to się nauczysz.... O kurcze ale długi kurs wsiadania.....


AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 29.11.2007
Dzieki za rady.
Tak naprawde to radze sobie z nia (pewnie nie unikne jakiejs gleby parkingowej)- najgorzej jest skladac boczną podstawkę jak sie wsiądzie - ale mysle że opanuje to.
Kupując Afrike wiedziałem na co sie decyduje - chciałem motocykl a nie jakis wypierdek a poza tym kto powiedzial ze ma być latwo .
Tak naprawde pewnie jak troche posmigam to sie zastanowie co zrobic.
Najmniej chetny jestem do ruszania zawieszenia - bo przy takich ustwieniach jak ma teraz prowadzi sie swietnie - i chyba poszukam drugiej zniszczonej kanapy celem obniżenia.
Pozdrawiam
I aby bura suka zima juz sie skonczyła - bo mnie strasznie swedzi do jezdzenia a kurcze po ostanim jezdzeniu jestem chory w domu


RD03

Ostatnio modyfikowany przez babel
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
może po prostu się ubierz przed następną przejażdżką
My latamy cały czas i to nie kwestia temperatury zewnętrznej a ubioru.


RD 03
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: