babel
|
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 8:06:15
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 109 |
Dołączył: 29.11.2007 |
|
Witam Od tygodnia zostałem posiadaczem RD03 (miał byc TransAlp ale nie mogłem nic godnego za mała kasę kupić) a trafiła się RD03 poza tym Africa to Africa 1 Mam pytanie - ponieważ wzorst moj to 164 cm - to czy obniżenie jej tylko na amorku z tyłu dużo pomoże (skrecony jest na max)- ktoś wspominał o 8 cm ale nie chce mi się w to tak wierzyc - czy tez walczyc z kanapą. Szkoda mi jej trochę ciąć jest w extra stane. Ma ktoś jakieś zdjątka z przeróbkami kanapy ? A tak swoją drogą jest jakiś mniejszy posiadacz Afriki ? Pozdrawiam Babel
RD03
|
|
|
motormaniak
|
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 8:28:52
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 285 |
Dołączył: 25.11.2005 |
|
"poluzowanie " tylnego amora duzo pomoże - czy 8 cm- możliwe. Z przodu możesz troche wpuścić lagi w półki. Kolega na mojej rd03 jeżdził bez problemów a ma niecałe 160 cm....
750 Africa Twin & Suzuki Dr 350 www.mojemotocykle.prv.pl
|
|
|
barthez
|
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 10:06:48
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 401 |
Dołączył: 5.4.2006 |
|
No no - jeździ to napewno, ale czy zatrzymuje się na skrzyżowaniach?
AT RD07A/B '96
|
|
|
samul
|
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 13:27:58
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 406 |
Dołączył: 2.2.2007 |
|
"poluzowanie " tylnego amora duzo pomoże - czy 8 cm- możliwe. Z przodu możesz troche wpuścić lagi w półki |
Jezeli opuszczasz tyl, to opuscic polki MUSISZ zeby zachowac kat wyprzedzenia przedniego kola !!! ...no chyba, ze przerabiasz AT na choppera
samul
XRV750 RD07A '02
|
|
|
wieczny
|
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 19:53:25
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 529 |
Dołączył: 23.12.2006 |
|
Nie no, zaraz, hfyla momę... Zmniejszenie wstępnego naprężenia sprężyny owszem, obniży tył po obciążeniu jeźdźcem, ale również zmieni charakterystykę tylnego zawieszenia... Wiem, bo tak zrobiłem u siebie w RD04 (173cm). Zacznij od półek. Motocykl zrobi się poręczniejszy, ale bardziej nerwowy przy większych prędkościach. A tył... Są zestawy obniżające zawieszenia Pro-LInk, ale niestety trochę kosztują...
Zrobisz jak uważasz.
Czarna RD04'91- nówka z salonu.
|
|
|
motormaniak
|
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 20:27:56
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 285 |
Dołączył: 25.11.2005 |
|
Nie koniecznie zmieni charakterystykę- ja uważam że przy sprawnym amorze nie- owszem sprężyna będzie mniej napięta na wstępie- łatwiej będzie wyczerpać jej skok- Ja u siebie robiłem próby i nie zauważyłem żeby było gorzej na zluzowanej sprężynie. Moto siądzie także bez obciążenia jeźdzcem. (pozatym możemy zwiększyć tłumienie jeśli jednak moto buja) Z obserwacji innych moto zauważyłem ze jeśli w tylnym amorze nie ma już oleju tyle co nominalnie to wtedy zmiana napięcia wstępnego sprężyny powoduje przestawienie amor w inny zakres pracy(moto niżej) i wtedy rzeczywiście zmienia sie charakterystyka pracy. Pozatym wpuszczenie goleni te 1,5 cm w pułki przy zluzowanej tylnej sprężynie jest wręcz pożądane dla wypoziomowania moto.
750 Africa Twin & Suzuki Dr 350 www.mojemotocykle.prv.pl
|
|
|
Andrzej_Gdynia
|
Napisano: Środa, 05 Grudnia 2007, 21:40:50
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 407 |
Dołączył: 31.3.2005 |
|
Napiecie sprężyny nie słuzy podnoszeniu lub opuszczaniu sprzęta !!!!!! Jest oczywiste że charakterystyka sie zmienia i to w sposób znaczny! Jak obciażysz moto (po ustawieniu napiecia sprezyny tak by sobie moto obnizyć) pasażerem i gratami to na zakrętach przy wiekszej szybkosci bedzie Cię niebezpiecznie bujać! I .amortyzator nie poradzi sobie z tym problemem. Próbuj wszystkiego - troszkę na obnizeniu kanapy, troszke na spreżynie - jedziesz w drogę obciażony-kręć jeżdzisz sam - kręć, RD03 jest nieco wyższa, ale za to naprawę wdzieczna, miękka, ma dłuższy skok. A przede wszystkim przyzwyczaj się! Opanuj technikę wsiadania i zsiadania itp. I to nie jest śmieszne! Jak kupiłem ja to w pierwszym tygodniu leżałem 3 razy. I to zwykle kiedy chciałem zsiąść lub wsiaść albo ruszyć. Jak sie zatrzymujesz, siegasz końcami palców ziemi, stawiaj na bocznej zanim zrobisz cokolwiek. Zanim zsiadziesz, czy zaczniesz się wiercić! I jak zamierzasz stanać to wybierz odpowiednie miejsce, tak byś mógł postawić boczną, ale też byś mógł odjechać bez manewrowania i odpychania się nogami. Zresztą jak ją bedziesz stawiał na koła piaty raz na postoju to się nauczysz.... O kurcze ale długi kurs wsiadania.....
AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
|
|
|
babel
|
Napisano: Czwartek, 06 Grudnia 2007, 8:19:12
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 109 |
Dołączył: 29.11.2007 |
|
Dzieki za rady. Tak naprawde to radze sobie z nia (pewnie nie unikne jakiejs gleby parkingowej)- najgorzej jest skladac boczną podstawkę jak sie wsiądzie - ale mysle że opanuje to. Kupując Afrike wiedziałem na co sie decyduje - chciałem motocykl a nie jakis wypierdek a poza tym kto powiedzial ze ma być latwo . Tak naprawde pewnie jak troche posmigam to sie zastanowie co zrobic. Najmniej chetny jestem do ruszania zawieszenia - bo przy takich ustwieniach jak ma teraz prowadzi sie swietnie - i chyba poszukam drugiej zniszczonej kanapy celem obniżenia. Pozdrawiam I aby bura suka zima juz sie skonczyła - bo mnie strasznie swedzi do jezdzenia a kurcze po ostanim jezdzeniu jestem chory w domu
RD03
Ostatnio modyfikowany przez babel
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Czwartek, 06 Grudnia 2007, 18:35:25
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
może po prostu się ubierz przed następną przejażdżką My latamy cały czas i to nie kwestia temperatury zewnętrznej a ubioru.
RD 03
|
|
|