Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Info o Afryce Twin dla was

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 97
Dołączył: 4.7.2007
moze potlumaczy podosek bo dobrze zna jezyk.
Ps. jedno jest pewne nie otwierajcie silnika przed 200 000 km (rozrzad i sprzeglo inklusive)
w niemczech sprzedano dokladnie 19 870 nowych Afryk Twin ciekawy jestem ile sprzedano nowych afryk w polsce ?





Ostatnio modyfikowany przez dj_1
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
hmmm, prawie 20.000 - niezla liczba



98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
no i popatrzcie na ilość rejestrowanych AT: od 1996 systematycznie spadała, jeżeli tak samo to wyglądało w innych krajach to mamy powód zakończenia produkcji tego modelu


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
dj_1:
moze potlumaczy podosek bo dobrze zna jezyk.
Ps. jedno jest pewne nie otwierajcie silnika przed 200 000 km (rozrzad i sprzeglo inklusive)


Widzę ze Ci podpadłem...

Trudno. Mamy wolność, Ty sobie nie otwieraj swojego silnika, a ja to zrobie wtedy kiedy uznam za stosowne. Mimo wszystko uwazam, ze propagowanie tego typu opinii na forum jest szkodliwe.

Guzziboy'u WRÓĆ !!!







pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 9.5.2007
pieknie panowie, bez przesady przecież rozrząd moze strzelić jak z wora przy takim przebiegu


za to ja wam powiem ze mój rocznik króluje w statystykach
93 rooles



Africa Twin RD 07 93r
pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 118
Dołączył: 4.11.2007
w touratechu fachowcy ,bo tak o sobie panowie mowia ,zapewniali mnie ze do silnika nie ma co zagladac przed 250000 km.tylko olej wymieniac i regularnie serwisowac motocykl.chyba ze ktos naprawde katuje maszyne w terenie to co innego.w kazdym razie artykol ten potwierdza wiele opini.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 17.8.2006
Panowie - bez żartów. 200 000 bez konieczności otwarcia silnika wspomniane w tekście na początku wątku, na pewno nie oznacza rezygnacji z serwisowania (np. wymiany rozrządu) w terminie tylko brak awarii prowadzących do takiej konieczności. 200 000 wyłącznie na zmianach oleju to tylko w Erze


Jest nieźle
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Nie rozumiem czemu dla niektórych te 200tys to taka magiczna liczba, jak praktyka pokazuje osiągnięcie tego przebiegu jak i większych nie jest żadnym problemem
dla Afryki.
Myślę że głównie zależy to od bieżącej eksploatacji , jeśli jest tzw normalna to te 200tys się robi , omija i jeździ dalej.
No ale jak ktoś często babrze się w błocie , zatapia silniki pod wodą, poddaje zapyleniu piaskami sahary , czy też stosuje inne praktyki eksploatacyjne wykraczające nieco po za termin "normalności" to może się spodziewać odrobinę szybszego zużycia niektórych elementów.
Ale to też nie powód do nadwrażliwości eksploatacyjnej skutkującej przesadnym grzebaniem czy jest potrzeba czy nie.
Można zaryzykować podział na tych co lubią podłubać " tak sobie " i na tych co jeżdżą a robią wtedy gdy zaszła konkretna potrzeba.
Osobiście należę do tych drugich a do tego staram się zużywać dane elementy
do końca ich technicznych możliwości.Oczywiście w granicach rozsądku.
Czasem sprawdza się pewne powiedzenie "jak coś działa to nie dotykać bo może przestać".
ale dość tych wywodów , każdy sam podejmuje decyzje.......


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 29.11.2007
I przyznam szczerze ze podzielam twoją opinie Dzieju.
Czy myslicie ze wszyscy macie po 50 tys km - ja mam 50 na liczniku a czy to jest 150 tys czy wiecej tego sie pewnie nie dowiem nigdy.
Wiec takie przebiegi nie powinny nikogo dziwic.
Bez paniki mysle ze motor ma jezdzic i nie nalezy panikowac ze ma taki czy inny przebieg .
Mysle ze nie nalezy przesadnie grzebac bo mozna sie w zbyteczny stres wprowadzic i zbedne koszta - chyba ze ktos kupil motorek aby w nim grzebac a nie jezdzic - ale wtedy to jego wola .




RD03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
A nasz kolega forumowy z Krakowa, tez tak myslał jak Wy, łancuszek mu sie urwał i zdemolował silnik do tego stopnia ze oplacalo sie bardziej kupić nowy. Bez odbioru. Z najlepszymi zyczeniami na nowy rok.


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Witam w nowym roku


.. i to wszystko pewnie przy ciut po 50 000km na budziku


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
d1_1 podaj tu numery ramy, żeby jakiś szczęśliwy Polak nie sprowadził jej sobie z Niemcowni...


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 109
Dołączył: 29.11.2007
podosek:
A nasz kolega forumowy z Krakowa, tez tak myslał jak Wy, łancuszek mu sie urwał i zdemolował silnik do tego stopnia ze oplacalo sie bardziej kupić nowy. Bez odbioru. Z najlepszymi zyczeniami na nowy rok.


No tak pogadałem trochę z moim znajomym mechanikiem i twierdzi że taka sytuacja jak piszesz może się zdarzyc ale taki łancuszek jest słychac wczesniej . ( W moich poprzednich motocyklach objawiało sie to stukaniem na wolnych obrotach - nie wiem jak to jest w AT)
Czyli jak pisałem nadal podtrzymuje tezę bez przesadnego grzebania ale wymieniac tylko rzeczy które ewidentnie trzeba zrobić .


RD03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
nie sądze by łańcuszki rozrządu szumiały jak są zużyte w AT


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Przecież chyba w każdej książce serwisowej jest dokładnie napisane co, kiedy i jak trzeba robić, jeżeli olej masz wymienić po 6 tysiącach to trzeba go wymienić bo smarowanie będzie mniej efektywne, przychodzi czas na łańcuszki rozrządu to trzeba je wymienić, nawet jeżeli nie szumią. Na wszystkie inne części przychodzi czas i nie należy czekać do chwili, kiedy coś pieprznie i wtedy jest kłopot...a mogłem wymienić. Bynajmniej ja jestem takiego zdania i do tej pory robiłem tak w swojej Afryce i dalej tak będę robił w nowym motorze. A myślenie typu... a jeszcze parę kilometrów przejade, może nic się nie stanie....jest delikatnie pisząc chore.
To byłem ja....


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: