Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Jak TO powinno wygladać?

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Taaa… Wieszamy zdechłe psy na nowej Tenerce, nowym Trampku i w ogóle wszystkim co nie jest starą AT. Pewnie jeśli w ogóle nastąpi wskrzeszenie AT, to na niej też powiesimy tyle kundli, ile pcheł bryka w peruce Violetty Villas.

Tak se myślę, że można by opracować teoretyczne założenia wzorcowego motocykla, który zadowoliłby nas wszystkich i byłby godnym następcą AT. Może jakiś cud się zdarzy i ryżojad odpowiedzialny za markietink we Hondzie się z tym materiałem zapozna i coś z tego wyniknie? Nawet jeśli nie, to i tak może być zabawne.

Proponuję taką bazę:


Masa startowa 168 kg. Solidna rama z prostokątnych profili CrMo z aluminiowym wahaczem. Masa, geometria i zawiecha – dla mnie bez zastrzeżeń
Do tego lekki, dwugarowy piec

Średnio wysilony – 85 kucy przy 6000 rpm z 936 cm3. Ale za to 104 Nm przy 4000 rpm.
Niestety od wtrysku się nie ucieknie i trza się z tym pogodzic…
Jestem głęboko przekonany, że tym wynalazkiem objechałbym w każdych warunkach samego siebie prowadzącego LC8 czy HP2 mimo mniejszej mocy…

Co bym w bazowym sprzęcie jeszcze widział:
- możliwość przemapowania zapłonu w locie – do współpracy ze złym paliwem.
Oczywiście zero katalizatora, ale to już we własnym zakresie, bo inaczej nie dostałby homologacji…
- inna kanapa – obniżyć z 910 mm do ok. 880-890
- inaczej prowadzony komin. Coby się go dało okufrować szeroko na max 85 cm bez walki z wydechem
- większy baniak – tak ze 35 l. w zupełności styknie.

Na deser najważniejsze: caaaały motur z piecem w szczególności, zoptymalizowany do samodzielnej obsługi i napraw. Takie rzeczy od czasów Hesketha zostały już dawno zapomniane… Ale kurna co?!! POMARZYĆ NIE MOŻNA??!

Co by tu jeszcze Panowie? Dopiszcie swoje postulaty, niech żółci wiedzą czego nam trzeba.

Zdrowia.
P.


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 481
Dołączył: 4.1.2005
Prosze bardzo:
- szósty bieg
- wskaznik paliwa zamiast kranika (czyli powrot do rd04)
- regulowane zawieszenie
- lusterka bardziej gumowe

ale przede wszystkim waga...


Jesli chcesz dojechać szybko - jedź sam. Jesli chcesz dojechać daleko jedź z przyjaciółmi.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 124
Dołączył: 10.10.2006
Koła na szprychach 17 i 21 cali. Bo jak znam trynd, to będą aluminiowe.
Fabryczne solidne gmole. (Coby dupy Pastorowi nie trzeba zawracać)
Wskażnik paliwa, albo przynajmniej rezerwy.
Konstrukcja wahacza powinna pozwalać na łatwą wymianę zakutego łańcucha. (chyba, że wał).

A jeżeli waga to: wskażniki elektroniczne, lżejsze lampy, wydech.



Piotr
-------------------------------------
AT RD07 & KAWA VN 1600


Ostatnio modyfikowany przez MrHW
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
wygodną pozycję za kierownicą i owiewki co by za dużo robaków z zębów nie wyciągać no i WAŁ


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
No to ja tak:
- koła szprychowe ale na opony bezdętkowe + czujniki ciśnienia a co
- regulowana wysokość szyby
- światła ksenony i pozostałe ledowe
- wmontowane hermetyczne gniazda zasilające przy kierownicy (gps) i schowku (komórki, akumulatory aparatu) i zewnętrzne przy kanapie (grzanie kombinezonu )
- świateła awaryjne
- wziernik dla poziomu oleju zamiast bagnetu
- pojemnik serwisowy na klucze w okolicach osłony lub pojemniki na wode
- podział kanapy tak aby można było zdjąć kanapkę pasażera i zastąpić ją płytą bagażową (w sumie to nie jestem do tego przekonany)
- automatyczne oliwienie łańcucha
ale wymyślam
POzdro
Chomik





RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 93
Dołączył: 23.8.2007
Dla mnie już by wystarczyło to co jest tylko pod szyldem honda lub innej japonii . Może to jest i plan by takiego highlanda sobie zapodać. Dla otuchy dodam, że była kiedyś taka mała inicjatywa off-road'owców ze stanów (dodam 4x4 off-road) by firma wskrzesiła produkcję Suzuki SAmuraja (takiego wydawałoby sie pierdzipęda, ale pożądnego jako baza i z ramą). Do owej petycji dołączyli kilka wskazówek co i jak powinno być ( oczywiście bez fajerwerków) podpisało sie pod nią kilka tyś riderów.....................a co na to firma ..................wypuściła ...........................JIMMNY (nawet nie wiem jak to sie pisze). Także jeżeli firma w swoich dywagacjach marketingowych nie uwzględniła amerykańskiego rynku ( przynajmniej zapotrzebowania) + reszty świata to widać u śkośnych coś nie trybi.
pozdro.
P.S. Highland ma 6 biegów


XRV 750
LR discovery
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
cholewcia - nawet nie wiedzialem ze taka marka istnieje...

jeden jedyny na ebayu 5000 Euro za 2005 rok. To tylko swiadczy jaka jestesmy nieoplacalna niszą rynkowa i jakie minimalne jest zapotrzebowanie na taki typ motocykla. Bo w zaprezentowanej formie nie nadaje sie to do wygodnej turystyki. W krzaki tez takiego nikt nie kupi bo i tak za wielki i za ciezki. I za drogi w utrzymaniu...kpl plastikow nie kosztuje raczej 300 zł....jak w KTM.

Pogodzmy sie z tym. Szanujmy Afryki, a do katowania kupmy sobie jakiegos 110 kg krzaka .


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 481
Dołączył: 4.1.2005
No przyznam ze to mi sie juz bardziej podoba od nowego trampka:




W dodatku dosc tani. W USA tylko 9300 bedzie kosztowal... I 10 tysi za wersje PD. Podobno ma byc tez HP

BMW F800 GS. 2 gary, ale w rzedzie. Moc ok 85 kucykow... Kardana raczej niet, ale szesc biegow. Jesli bedzie wazylo mniej niz 180 kg to chyba kupie...
Ale znam zycie i wiem ze bedzie 210...


Jesli chcesz dojechać szybko - jedź sam. Jesli chcesz dojechać daleko jedź z przyjaciółmi.

Ostatnio modyfikowany przez sambor1965
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 74
Dołączył: 15.5.2007
Heh, pomarzyć można... Moje "wymagania" dotyczące nowego modelu są mniej więcej takie same jak Wasze więc raczej nie będę sie tu rozpisywał i powtarzał. Ale!! wg mnie to jeśli by już coś wypuścili to pewnie i tak wersję super niewyposażoną - tak jak starą Afri. Więc te pierdółki typu oliwienie łańcucha czy tam gniazdo zapalniczki to można by sobie dokupić i poprzyczepiać. Być może poszli by śladem BMW i oprócz modelu standardowego, byłby także model "Adventure" bardziej przystosowany do "Adventurowania".

Nawet wolałbym tylko taką gołą, podstawową wersję - sama rama, silnik, koła, obudowa i zrobienie z tego - tego co mi się podoba a nie... "marketingowcom od seryjnego wyposażenia"

Co do szans na wypuszczenie czegoś na wzór Afryki przez Hondę... Z racji nieposiadania Afryki lecz CB750 zaglądam często na forum Sevenki... Właściciele tego motocykla często narzekali na zaprzestanie produkcji przez Hondę. Marzyli o: Sevence z większym silnikiem, nieco nowocześniejszej, jeszcze ładniejszej i... się doczekali . Na razie tylko prototyp, wersja jakaś studyjna na targi motocyklowe ale nowe nadzieje się obudziły...

oto link do tego cuda:

http://www.motorcycledaily.com/20september07_hondapreview.htm

Zdjęcie/grafika na samym dole. Może na afrykanerskim forum nie zrobi toto wrażenia lecz...



-AT RD07, `93
-CB750 SevenFifty

Real adventure starts where road ends...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
sambor1965:
No przyznam ze to mi sie juz bardziej podoba od nowego trampka:

BMW F800 GS. 2 gary, ale w rzedzie. Moc ok 85 kucykow... Kardana raczej niet, ale szesc biegow.


o f.....k!
ten jest niezły

tylko ten rzędowy silnik... następny będzie jak cinquecento gadał


a czy mi się wydaje czy on ma napęd nie na wał, nie na łańcuch, tylko na ......pas???


AT RD07A/B '96

Ostatnio modyfikowany przez barthez
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 124
Dołączył: 10.10.2006
sambor1965:

BMW F800 GS. 2 gary, ale w rzedzie.


Kuna, ja to po tym urlopie jakiejś wady wzroku dostałem . Jeżeli jest to silnik od tej satarej 800 (nie pamiętam literek) to oba tłoki pracują równolegle (oba góra, oba dół). Taki jakiś wynalazek.


Piotr
-------------------------------------
AT RD07 & KAWA VN 1600


Ostatnio modyfikowany przez MrHW
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
sambor1965:
No przyznam ze to mi sie juz bardziej podoba od nowego trampka:


No dobra - obalmy kilka mitów
Po pierwsze to to z obrazka jeszcze nie istnieje i nie wiadomo czy wogóle zaistnieje Ten model jest zbudowany w firmie Photoshop, a nie w BMW
Słusznie ktoś zauważył, że pędzony jest pasem jak F800S i F800ST (te już istnieją ), ale jesli dojdzie do realizacji GSa na tym silniku to mam nadzieję, że zastosują łańcuch - tak było np. w przypadku F650CS (Scarver) - jest na pasku, ale F650GS dalej jest na łańcuchu i Bogu dzieki Tylko Amerykanie robią pseudo-tourist-enduro na pasku, znaczy się to ło:

Ale spójrzmy prawdzie w oczy - z niego takie enduro jak z kaloryfera akordeon

Pozatym - czterosuwowa dwugarowa rzędówka zawsze będzie miała współbiezny układ tłoków, jesli cykle pracy chcemy rozstawić symetrycznie co 180° i nie ma w tym żadnego cudu. Jedyny cud w tym silniku to trzeci korbowód posadzony w środku wału i kiwający taką dźwigniową przeciwwagą. Ona przy okazji cośtam napędza - chyba pompę oleju. Rozwiązanie bardzo rosądne, bo elegancko kasuje siły masowe pierwszego stopnia i nie trzeba cudowac z wałkami wyrównoważającymi. Przed wojną DKW robiło coś podobnego ale krótko.

Ten silnik to chyba najlepszy element całego sprzęta, bo nie robi go BMW tylko Rotax, więc jest nadzieja, że się nie spierdoli tak odrazu

Dobra. Robota czeka

Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS


Ostatnio modyfikowany przez Pastor
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 481
Dołączył: 4.1.2005
No no Pastorku, ja tam nie wiem gdzie te kucyki sie mieszcza i jak sa karmione, ale o tym modelu wiadomo juz cos wiecej. Przede wszystkim to ze BMW zapowiedzialo ze 650 jest produkowana do pazdziernika. W USA dealerzy juz podgrzewaja atmosfere i podaja ceny. Wiadomo, ze w wersji podstawowej ma to byc nie ciezsze niz 650tka. A prezentacja nowego GSa spodziewana jest albo za dwa dni na targach w Paryzu (podobnie jak Transalpa), ewentualnie na jesienych targach ww Niemczech - co wg mnie bardziej prawdopodobne...


Jesli chcesz dojechać szybko - jedź sam. Jesli chcesz dojechać daleko jedź z przyjaciółmi.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 124
Dołączył: 10.10.2006
Puszczając fantazję z cugli widzę to tak:
- Honda dogaduje się np. z Garminem
- zamiast zegarów jest wyświetlacz ciekłokrystaliczny i kontrolki
- na wyświetlaczu można definiować wyświetlane dane np. na tle mapy
- oprócz podstawowych ekranów GPS np. jak w 276/278 są roadbook sprzeżony z GPS oraz ekrany komputera pozwalające na zmiany np. map zapłonu czy odczyt błedów
- jest złacze np. USB - wgrywanie map GPS, map zapłonu, zgrywanie śladów itp.

Oczywiście komputer jest niezawodny, ale gdyby jednak, to jego awariia nie ma wpływu na działanie reszty motocyrku.

No i jeszcze jest zestaw programów pozwalających na posługiwanie się mapami skanowanymi - a co?



Piotr
-------------------------------------
AT RD07 & KAWA VN 1600


Ostatnio modyfikowany przez MrHW
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
sambor1965:




Bardzo mi sie to moto podoba. Zawsze mialem taka cicha slabosc do BMW. Choc Pastor na razie mnie skutecznie leczy.

Zwroccie uwage na kanape oraz na garb oddzielajacy pasazera od kierowcy. ktos tam pisal ze w uda gniecie? To jest odpowiedz faciów od ergonomii...




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: