Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> Rd 07 vs Rd 04

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 189
Dołączył: 15.9.2005
No czaje sie na afryke powi i obserwuje rynek. Mam na oku rd04 ale nie wiem czy warto bo to juz ma 17 lat (!!!) . Moze szukac rd 07 ? Czy sa naprawde duze zmiany pomiedzy tymi motorkami?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 126
Dołączył: 18.9.2005
Jako użytkownik RD04 powiem ci że jedyny problem z tym moto to to że zdecydowanie łatwiej o różne części zamienne i gadżety do RD07 i to o wiele łatwiej.
Ale dla mnie to chyba jedyny minus RD04. Wg mnie RD04 została zaprojektowana przez inżynierów a RD07 przez księgowych np. niezrozumiały brak kontrolek rezerwy paliwa niech służy tutaj za jeden z przykładów (o pompowanych lagach z przodu niech powiedzą cie co wiedzą ja nie mam pewności).
Ale mimo tego ze uważam RD04 za bardzo słuszne moto i nie zamierzam się ze swoja babcią (też 17 letnia) rozstać to chyba sugerowałbym uszarpać więcej kasy na RD07.
Jeśli masz na oku moto w dobrym stanie i chcesz z nim zostać na dłużej to RD04 będzie git ale jak zamierzasz za sezon lub dwa ją sprzedać to chyba łatwiej będzie z RD07.
MMA


RD04 >>> RD07A
Warszawa
 
Zarejestrowany
" />
Ilość wiadomości: 356
Dołączył: 8.1.2007
Ja z kolei ujeżdżam RD07 i widzę niewiele minusów. Zgadzam się z Truckiem, że brak kontrolki rezerwy paliwa jest idiotyczny - tym bardziej że sam producent ogłasza ten motocykl turystycznym enduro. Trzeba się nauczyć spalania swojego sprzętu i mieć świadomość przejechanego dystansu (przynajmniej ja tak robię), a wtedy nie ma problemu. Jeśli będziesz chciał się zaopatrzyć w gmole i stelaże pod kufry, to do RD07 dostaniesz bez problemu. Jest natomiast gość w okolicy Poznania, który dorabia bardzo dobre gmole i stelaże do wszystkiego (Robert Bartkowiak, www.motostel.duh.pl), więc i RD04 mógłbyś ubrać wedle życzenia. Sam miałem podobny dylemat do Twojego i szala się przechyliła na korzyść 07 głównie dlatego, że 04 są już dość wiekowe i ciężko trafić egzemplarz ze stosunkowo niewielkim przebiegiem. Owszem są wszędzie ogłoszenia deklarujące 30 000 - 40 000 km, ale to radziłbym włożyć między bajki. Jeśli czytasz, że ktoś właśnie sprowadził okazyjne 04 z Włoch, Francji, czy Szwajcarii z takim przebiegiem, to z dużą dozą prawdopodobieństwa możesz założyć, że licznik się obraca po raz drugi. W tych krajach się jeździ dużo na motocyklach, Afryka jest idealna na długie trasy i nie ma co zakładać że ktoś kupił taki sprzęt i trzymał go przez lata w garażu, bo nie miał czasu i tylko w niedziele robił rundkę dookoła osiedla. A poza tym większość użytkowników na zachodzie pozbywa się takiego motocykla głównie dlatego, że zdaje sobie sprawę że wkrótce trzeba będzie zacząć inwestować w naprawy, a nie dlatego że nagle np. kolor się im przestał podobać, lub zapragnęli choppera. Jeśli szukasz motocykla na długo i chciałbyś RD04, to załóż z góry że w niedługim czasie możesz być zmuszony do zrobienia remontu kapitalnego silnika - po tej inwestycji będziesz się cieszyć przez lata. Z RD07 zresztą jest podobnie, tyle że dłużej można jeździć bez poważniejszych inwestycji. Bardzo wiele też zależy od tzw. "kultury technicznej" poprzedniego użytkownika, tzn. jak eksploatował sprzęt, czy regularnie zmieniał i uzupełniał olej i filtry, czy rozgrzewał silnik przed jazdą i pozwalał mu się delikatnie dogrzać na pierwszych kilometrach (bardzo ważna jest temperatura oleju, a nie tylko płynu chłodzącego, "rozgrzany" olej lepiej smaruje i silnik się mniej zużywa) itp., itd.
Gdyby wpadł Ci w oko starszy rocznikowo egzemplarz, odpal go, daj mu się rozgrzać, sprawdź jak trzyma obroty, posłuchaj czy w silniku nie odzywają się podejrzane stuki, gdy będzie ciepły zwiększ kilka razy obroty i uważnie poobserwuj wydech, czy nie pojawia się błękitny dymek (branie oleju), sprawdź olej, nie powinien być za gęsty (sprzedający mógł dodać zagęszczacz, by silnik lepiej brzmiał). Jeśli wszystko wydaje się OK, radziłbym w serwisie zmierzyć ciśnienie w cylindrach - to Ci bardzo wiele powie o faktycznym stanie silnika.
Przy ewentualnym szlifie łatwiej Ci będzie dokupić plastiki do RD07 bo więcej tego się pojawia na giełdach i na allegro.
Uff, tyle wujek dobra rada. Powodzenia w wyborach i gdy się zdecydujesz, napisz na czym stanęło.


AT RD07 '98
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Taaaa istotnie, wybór trudny zarówno jedna jak i druga ma swoje plusy i minusy.
Bardziej prawdziwe modele to 03 i 04 a 07 jest to już ewolucja ksiegowych jak to zostało już wspomniane.
Totalnym nieporozumieniem są w 07 2 rzeczy....mniejszy zbiornik i brak kontrolek poziomu paliwa.A i jeszcze brak pompowania zawieszenia , ale to jest do zrobienia. To jest jak cofnięcie sie o kilka lat wstecz.
Oczywiście ciężko będzie znaleźć np 04 z przebiegiem poniżej 100tyskm , ale jeśli Afryka była w dobrych rękach to masz jeszcze 100tys spokojnej jazdy albo i więcej.
Tak szczerze gdyby mi postawili nówki 03 04 i 07 to chyba raczej skłaniałbym się ku 03 i 04 jako bardziej dzikim a nie 07 jako już oswojonej.
No ale każdy ma swoje pomysły na jazdę.
Jesli już zdecydujesz się na 07 to min 99-2000 a jak 04 to w jak najlepszym stanie.
Z drugiej strony jeśli masz zamiar śmigać po świecie tłukąc tysiące km to im sprzęt młodszy( mniejszy przebieg) to na dłużej wystarczy.



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
NO tak, gdyby jeszcze była wersja RD02 to pewnie jej właściciele obstawali by przy zdaniu "to ona jest jedyna prawdziwa i najlepsza" a RD01 była by już na medal. Moim zdaniem wszyscy mamy recje, że chwalimy "swój ogonek" ale w takim razie to i mnie przysługuje kilka uwag . RD07 w rocznikach 93-95 ma pompowane zawiasy więc ten argument jest prawdziwy tylko połowicznie, kontrolki nigdy nie były mi potrzebne gdyż w razie czego mam kranik z którego i tak nie korzystam gdyż zawsze mam ustawiony w pozycji rezerwa /głównie poruszam się "na trasie" a tam nie ma problemu przyjąć zasadę szukania stacji po każdych 300 km./. RD03 ma moim zdaniem wyraźnie słabszy silnik choć tu znów na plus należy uznać mniejszą wagę. Co do pojemności zbiornika to litr różnicy nie sprawiał mi nigdy problemów choć pewnie miło by było mieć baniak tak powiedzmy z 30 literków. Myślę, że nie bardzo jest sens dyskutowania "co jest lepsze" gdyż wszystkie modela mają swoje plusy i minusy więc po co kruszyć kopie

Ps.
Nie zgadzam się też z twierdzeniem, iż niemożliwe jest znalezienie RD04 czy RD07 z roczników 90-94 i przebiegiem rzędu 30-50 tyś.km. - fakt trzeba się nieco oszukać ale na ebayu, mobile, motoscoucie czy innej "witrynie" takie wynalazki się zdarzają - powodzenia
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
nie wiem o co chodzi z tymi africami
ja nie zauważyłem żadnych wad
mam pompowane lagi, kontrolkę rezerwy, dwa kraniki i oba można w razie czego na rezerwę przełączyć i zbiornik 35 litrów
acha model RD07'94 tak że wszystko wydaje sie w jak najlepszym porządku


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Pawle, absolutnie nie chwalę 03 bo taką mam, zwracam tylko uwage na to co
mi pasuje w danych modelach Afryk.
I tak poproszę 07 z silnikiem po 96r( już ze zmianami) zbiornik 25-30ltr , dwie kontrolki rezerwy (tak jak mają 03 i 04).,.tripmaster , kanapę od BMW lub zmiękczoną od Wiadra.............................
Każdemu pasuje co innego, Tobie nie przeszkadza brak kontrolek ja wolę je zamiast kranika z rezerwą, zbiornik Ci wystarcza , ja wolę mieć większy , itd.....
Dlatego rozpatrywanie która jest lepsza nie ma sensu , każdy musi sam podjąć decyzję czym chce latać i tyle.
Albo tak zmodyfikować sprzęta żeby mieć wszystko co potrzeba.



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
DOKŁADNIE - masz 100% racji /właśnie to miałem na myśli pisząc poprzedniego posta/. Ja to bym jeszcze dodał do tego "koncertu życzeń" owiewke zespoloną typu Rallye zawias Marzocchi lub WP i tył np. Ohlinsa choć ze swojego też jestem zadowoly - POZDRAWIAM
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
uuu no to masz z górnej póki "koncert życzeń" .... ale ważne że są możliwości
Tylko kwestia ...niestety kaski...
Trzym się ...


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
Wiem, że w drodze powrotnej ze ślubu PUFF'a Podos z Samborem zamienili sie na jakiś czas AFRYKAMI i potem wymieniali uwagi (o ile mnie pamięć nie myli mówili o hamulcach i światłach) Może mogli by sie wypowiedzieć ... Podos jak wróci z nart, a Sambor w wolnej chwili

ps: posiadam RD04 z 1992 o przebiegu 68 000 (na liczniku) i jestem bardzo zadowolony. Jest na pewno wyższa od 07 ale mnie to pasuje. Chodzi jak złoto, wygląda fantastycznie i DAJE RADĘ !!! Zgadzam się z wypowiedzią TRUCK'a jeśli chodzi o akcesoria i elementy dodatkowe (że gorzej z dotarciem do nich) ale samo moto jest po prostu super. Trzeba dbać a wtedy wystarczy lać i ... DZIDA


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...

Ostatnio modyfikowany przez szymek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 481
Dołączył: 4.1.2005
Kazda pliszka swoj ogon chwali. No ja sie troche najezdzilem RD07 a jak wiadomo mam rd04. Z Podoskiem zamienilem sie z ciekawosci obopolnej, bo ja mam pierwszy rocznik xrv 750 a on ostatni. Coz... obaj sie zgodzilismy ze to dwa zupelnie rozne motocykle jesli chodzi o prowadzenie i zachowanie. Nigdy nie jezdzilem RD07 po wertepach, zawsze po asfalcie. Nie lubie tego jak sie ten motocykl zachowuje w zakretach, uwazam ze moj jest bardziej stabilny. To jednak moze byc subiektywne wrazenie zalezne poza tym od ustawien zawieszenia, oleju w lagach, cisnienia w oponach i w lagach.
Bardziej zdecydowanie podoba mi sie rd07, ale wole jezdzic rd04. Na pewno ma znaczenie przyzwyczajenie. Spotkalem kiedys w Austrii Graka, ktory dojezdzal swoja 07 (miala blisko 200 tys. km), ale najmilej wspominal poprzedniczke, ktora nakrecil podobny dystans.
Boje sie ze wyjdzie nowa Afryka i bedziemy plakac ze rd07 to bylo to.

I Walentynka dla kochanych kolegow



Jesli chcesz dojechać szybko - jedź sam. Jesli chcesz dojechać daleko jedź z przyjaciółmi.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
hej , Sambor , a cóż to za Graka spotkałeś w tej Austryji?- - w swoim imieniu :dzieki za walentynki- no, Tobie też przesyłam.... 1


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 189
Dołączył: 15.9.2005
a co powiecie na rd04 z 90 roku? czy to byl pierwsza xrv750? jakie zmiany byly wprowadzone w rd04 w ciagu jej zywota?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
przez 2 lata to chyba nie zdążyli w 04 nic zmienić, zmianą to było dopiero stworzenie 07 ,a potem 07a.
03 też nie była poprawiana przez swoje 2 lata produkcji.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
W Rd04 rocznik 90 i 91 były bez zmian a w 92 dołożyli TRIPMASTER.


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: