AtomeXT
|
Napisano: Sobota, 02 Grudnia 2006, 12:20:28
|
|
|
Zarejestrowany |
      |
|
|
Ilość wiadomości: 230 |
Dołączył: 1.12.2006 |
|
Dowcip przepisany z forum strony Motocyklisci.Net (bardzo fajna strona, polecam Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiazani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych podczas lotu. Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed następnym lotem Nikt nigdy nie twierdził, że załogi naziemne i mechanicy są pozbawieni poczucia humoru. Poniżej zamieszczono kilka autentycznych przykładów podanych przez pilotów linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone przez mechaników. Przy okazji warto zauważyć, że QUANTAS jest jedyną z wielkich linii lotniczych, która nigdy nie miała poważnego wypadku..
P-problem zgłoszony przez pilota O - odpowiedz mechaników
P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany. O: Niemal wymieniono lewą wewnętrzną oponę podwozia głównego.
P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania przyziemia bardzo twardo. O: W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania.
P: Coś się obluzowało w kokpicie. O: Coś umocowano w kokpicie.
P: Martwe owady na wiatrochronie. O: Zamówiono żywe.
P: Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokość' obniza lot 200 stóp/minutę. O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.
P: ślady przecieków na prawym podwoziu głównym. O: ślady zatarto.
P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki. O: Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu.
P: Zaciski blokujące powodują unieruchomienie dźwigni przepustnic. O: Właśnie po to są
P: Układ IFF nie działa. O: Układ IFF zawsze nie działa kiedy jest wyłączony.
P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknieta. O: Przypuszczalnie jest to prawda.
P: Brak silnika nr 3. O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach. :laugh:
P: Samolot śmiesznie reaguje na stery. O: Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie.
P: Radar mruczy. O: Przeprogramowano radar by mówił.
P: Mysz w kokpicie. O: Zainstalowano kota.
P: Po wyłączeniu silnika słychać jęczący odgłos. O:Usunięto pilota z samolotu.
P:Zegar pilota nie działa. O:Nakręcono zegar.
P:Igła ADF nr 2 szaleje. O:Złapano i uspokojono igłę ADF nr 2.
P:Samolot się wznosi jak zmęczony. O:Samolot wypoczął przez noc. Testy naziemne OK.
P: karaluchy w kuchni. O:1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciekł.
Milka R80GS '93 181 tkm
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Sobota, 02 Grudnia 2006, 14:13:24
|
|
|
Zarejestrowany |
        |
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
teraz nie wiem czy większe gamonie latają czy większe są w obsłudze na ziemi???
RD 03
|
|
|
Mijamoto
|
Napisano: Czwartek, 14 Grudnia 2006, 21:59:23
|
|
|
Zarejestrowany |
      |
|
 |
Ilość wiadomości: 179 |
Dołączył: 6.9.2006 |
|
...napewno ci na ziemi z poczuciem humoru
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Środa, 20 Grudnia 2006, 2:44:19
|
|
|
Zarejestrowany |
        |
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Mijamoto: | ...napewno ci na ziemi z poczuciem humoru |
Tak, tylko co jak po starcie , przedzwonią do pilota że zapomnieli mu koła dokręcić i przy lądowaniu może zgubić.....
RD 03
|
|
|