Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Inne tematy >> DAKAR 2007

  

Strony: 1234567>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Witam, pytanie do adminów i wszystkich użytkowników.

Z racji zbliżającego się naszego najważniejszego wyścigu przez piochy afryki powstał pomysł, by przy pomocy Orlen Team zapodać na naszym forum nowy zupełnie dział poświecony przygotowaniom, eliminacją i samym wyścigiem.

W miare możliwości aktualizował bym to wraz z nowymi "przeciekami" prosto od naszych dakarowców.
aktualnie we wtorek bedzie konferencja prasowa, postaram sie na niej być, i przygotować wstepne info od naszych

wiec żeby było prościej. kto jest przeciw ??


XRV 750 HRC
XL 1000 V




Ostatnio modyfikowany przez rambo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 227
Dołączył: 8.1.2005
gut ajdia Rambo !!!

PS jest jakis portal gdzie mozna obejrzec relacje z rajdu???(w jezyku PL najlepiej)


Komar3>WSK>Junak M10>XJ600>AT RD07`95
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
3 X TAK





98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Rambo, a czemu ty nie uczestniczysz w tym rajdzie?


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Pomysł jak najbardziej ok jeżeli będą rzetelne informacje.
Ja generalnie będę na bierząco, a i Sqwer pewnie z tydzień lub dwa spędzi na rajdzie jako obserwator, mi nie będzie to dane raczej ze względu na brak cholera czasu jak zawsze
Generalnie dla ciekawości jak kogoś to interesuje to podaję że firma KLS w której ma zaszczyt pracować podała na swoich stronach taki news:

KLS w rajdzie Dakar
Nasze logo mozna zobaczyć nie tylko na budowach w całej Polsce, ale takze na motorze KTM 660 Rally Raid polskiego zawodnika Jarka C., który startuje 6.01.2007r. z Lisbony w legendarnym rajdzie Rallye Lisboa Dakar. Nasz zawodnik startuje w tym rajdzie po raz pierwszy, dlatego też szczególnie trzymamy za niego kciuki.


to zdjęcia z przygotowań sprzęta - oczywiście jedyny słuszny KTM



Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam, czyli bedzie 3 polakow w rajdzie na motórach !!
super !!



98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
Izi kto ci pozwolil fotki mojej afri umieszczac w tym temacie hehe
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Jak już przerobiłem ją to chciałem się pochwalić


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Ósmy Dakar z ORLEN Team

Thierry Sabine nie przypuszczał zapewne, że stworzony przez niego 29 lat temu rajd stanie się jedną z największych imprez sportowych na świecie. W tym roku legenda Dakaru przyciągnęła jeszcze większą liczbę uczestników niż poprzednia, rekordowa edycja. Listę zgłoszeń zamknięto już w czerwcu, zaledwie po kilku dniach, a do startu przygotowuje się 250 motocyklistów, 187 załóg samochodów i 88 ciężarówek.

Nie zabraknie wśród nich reprezentantów ORLEN Team, którzy 6 stycznia 2007 roku wyruszą na trasę wiodącą ponownie z Lizbony do Dakaru i liczącą blisko 9 tysięcy kilometrów. Zespół, którego motocykle i samochód noszą barwy PKN ORLEN będą reprezentowali kapitan teamu Jacek Czachor, Marek Dąbrowski oraz Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin.

Rajdowy zespół PKN ORLEN już po raz ósmy startuje w Dakarze. Największy polski producent i dystrybutor paliw patronuje zespołowi, który w rajdach terenowych stał się synonimem narodowego teamu. Tytuły wicemistrzów świata zdobywane przez Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego, czy znakomite wyniki w Dakarze – to tylko potwierdzenie klasy całego zespołu cieszącego się uznaniem i sympatią nie tylko w naszym kraju.

- To już mój ósmy Dakar. W całym sezonie startowałem w kilku wymagających rajdach, zaliczyłem też sporo treningów i testów. Jestem bardzo rozjeżdżony i dobrze przygotowany do dwutygodniowych zmagań. Rajd jak zwykle rozstrzygnie się na piaskach Mauretanii, ale trudne odcinki w Maroku też dadzą się we znaki. Dysponujemy wraz z Markiem bardzo dobrymi motocyklami, a biorąc jeszcze pod uwagę spore, dakarowe doświadczenie liczymy na dobry wynik. W ostatnich czterech edycjach byłem zawsze w czołowej piętnastce. Chyba już pora, aby powalczyć o jeszcze lepszy wynik – powiedział Jacek Czachor

- Jacek jest w bardzo dobrej formie i to on będzie liderem naszej dwójki. Po zmaganiach z kontuzją powracam do pełnej dyspozycji, ale przede wszystkim będę chciał pomóc Jackowi. Większość etapów przebiega na pustyni, a wydmy i głęboki piasek – zmora większości motocyklistów to właśnie ulubiona nawierzchnia Jacka. Nie zamierzamy bynajmniej odpuścić w Maroku. Nie mogę się już doczekać mojego siódmego Dakaru – stwierdził Marek Dąbrowski.

Jacek Czachor i Marek Dąbrowski mają do swojej dyspozycji dwa motocykle wyprodukowane przez austriacką firmę KTM, która przygotuje je również do startu w Dakarze 2007. Serwisem i naprawami motocykli podczas rajdu będą się zajmowali Holger Roth, Zbigniew Radzikowski oraz Adam Wojakowski. Dwaj pierwsi już od wielu lat współpracują z zawodnikami ORLEN Team. Ten ostatni serwisował z kolei motocykle Czachora i Dąbrowskiego podczas ich pierwszego startu w Dakarze w sezonie 2000. Ekipa techniczna motocyklistów ORLEN Team będzie dysponowała własnym samochodem serwisowym Nissan Patrol, którym najkrótszą drogą będzie przemieszczała się z biwaku na biwak.

Motocykle Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego oparte są na znanym, wykorzystywanym przez światową czołówkę modelu LC4 660 Rally. Obaj reprezentanci ORLEN Team dysponują identycznymi egzemplarzami rajdowych maszyn w nowocześniejszej specyfikacji w porównaniu z poprzednimi modelami. KTM-y Polaków mają inne ramy i są lżejsze. Motocykle ważą po 152 kG. Przykładowo poprzedni KTM kapitana ORLEN Team ważył 158 kG.

Motocykle Polaków różnią się charakterystykami zawieszenia, co wiąże się głównie z indywidualnymi preferencjami reprezentantów ORLEN Team. Czachor i Dąbrowski zwracają również uwagę na lepiej wyprofilowaną kanapę i dzięki temu inną, lepszą pozycję podczas jazdy pozwalającą na szybsze pokonywanie zakrętów.


Podstawowe dane techniczne KTM LC4 660 Rally:

silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, o pojemności 653,7 ccm
skrzynia biegów: 5- stopniowa
zawieszenie: White Power, skok – przód: 330mm, tył: 300 mm
hamulce: tarczowe Brembo (300 mm przód, 220 mm tył)
moc: 70 KM
chłodzenie: cieczą i olejem (chłodnica oleju do układu smarowania)
rozrusznik: elektryczny
zbiorniki paliwa: 36 litrów - 1 x 20 przód + 2 x 8 tył
zbiorniki na wodę pitną: 5 litrów - 2 x 2,5
rama: stal chromowo-molibdenowa
masa własna: 152 kG (bez paliwa i wody)
koła: 90/90 x 21 - przód, 140/90 x 18 - tył
prędkość maksymalna: 180 km/h. Podczas pięciu etapów Dakaru 2007 obowiązuje ograniczenie prędkości do 150 km/godz. Ograniczenia prędkości do 30 i 50 km/godz. obowiązują również podczas przejazdów przez wioski








XRV 750 HRC
XL 1000 V




Ostatnio modyfikowany przez rambo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Trasa Dakaru 2007

Trasa Dakaru 2007 składa się z 14 etapów i takiej samej ilości oesów. Długość trasy wynosi 8696 km, odcinków specjalnych 5010 km, a „dojazdówek”, które w Afryce też nie należą do najłatwiejszych – 3686 km. Po rozegraniu 7 etapów uczestnicy rajdu będą mieli dzień przerwy w Atarze, w Mauretanii. Nie jest to bynajmniej czas odpoczynku, szczególnie dla ekip serwisowych, które wykonują w tym czasie poważniejsze i bardziej czasochłonne naprawy. W wielu motocyklach wymieniane są na przykład silniki.

Najdłuższy etap: Tan Tan - Zuwirat > 817 km
Najkrótszy etap: Grand Prix du Lac Rose > 93 km
Najdłuższy odcinek specjalny: Atar - Tichit > 589 km
Najkrótszy odcinek specjalny: Grand Prix du Lac Rose > 0,5 km







XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005




XRV 750 HRC
XL 1000 V




Ostatnio modyfikowany przez rambo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 288
Dołączył: 20.10.2004
Hm.... Izi chyba znam to moto i jego właściciela - Kajtek nawet śmiga z jego kuframi. Trzymam kciuki!!!


MIO
AT RD07
N52 13'46.50"
E21 02'25.00"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
prawda to całkowita Mio


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Wczoraj na poligonie pod Góra Kalwarią pod Warszawą odbyła się konferencja prasowa team orlen, dotycząca DAKAR 2007
Jacek i Marek przyjechali bezpośrednio z lotniska, po powrocie z Tunezji, gdzie przez ostatni tydzień trenowali na trasach znanych z jednej z rund mistrzostw świata. Przyjechał też Hołek swoją nową Navarą, ale temat Hołka sobie darujmy.







- To był bardzo pożyteczny sprawdzian. Przez kilka dni przejechaliśmy w ekstremalnych warunkach około dwa tysiące kilometrów. Czuję się znakomicie i cieszy mnie ogromnie, że Marek powraca do wysokiej formy. W Tunezji trenował na pełnych obrotach. Na Dakarze nie będę już osamotniony – powiedział Jacek Czachor, kapitan Orlen Team.





- W Tunezji jeździłem nawet więcej od Jacka, aby nadrobić zaległości treningowe. Czuję się już bardzo dobrze, a forma cały czas rośnie. Naszym liderem będzie tym razem Jacek, a ja postaram się mu pomóc w osiągnięciu jak najlepszego wyniku – dodał Marek Dąbrowski.









XRV 750 HRC
XL 1000 V




Ostatnio modyfikowany przez rambo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
http://video.google.pl/videoplay?docid=-2515197510156394237

prezentacja z tego i ubiegłorocznych rajdów.

dostałem dla Nas zdjecia których żadna prasa polska i zachodnia nie widziała


XRV 750 HRC
XL 1000 V




Ostatnio modyfikowany przez rambo
 
Strony: 1234567>>

  

     Skocz do forum: