Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Akcesoria i części >> MITAS E-07

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 371
Dołączył: 30.3.2005
Po przejechaniu pierwszych 2000km na nowych Mitaskach 07, to sa te bardziej terenowe (ale nie kostki), moge juz powiedziec kilka slow na ich temat.
Kupilem komplet nowiutenki prosto z fabryki, przod standart, tyl juz 140 szerokosc (model 2006). Podchodzilem do nich z respektem (nie szalalem za bardzo), po gadkach Warszawiakow (glownie) , jakie to one nie szajsy...
Mam za soba Rumunie (2100km) w roznych warunkach pogodowych i przeroznych terenach (to wam gwarantuje ) Bylo mokro, byl tez deszcz, byli zarabiste winkle, byli straszne dziury, byl i lekki teren...
Z uplywem czasu zaczalem coraz odwazniej sie klasc do zakretow ( i to pod koniec nawet na mokrym) i patrzac w domu to do zamkniecia opony zabraklo jakies 2mm
Daje oczywiscie do przemyslenia kazdemu decyzje odnosnie zakupu drogich zachodnich opon, lub tanich lezakow, albo w koncu pojsc na kompromis, kupic Mitasy (i wybor jest: E-09 kostka teren, E-08 typowe szosowki, lub tak jak ja; E-07 polteren, pol szosa).

Koszt: okolo 300PLN komplet (z mojego punktu widzenia stosunek jakosc/cena jest korzystna)
Jazda: ponoc sa bardziej glosne, ale ja porownania nie mam, bo po Metzelerkach zmienilem szybe na wyzsza i rozkoszuje sie cisza
Bezpieczenstwo: Pod koniec juz bez wiekszych problemow, przyzwyczailem sie i tnalem rowno, choc mialem wrazenie w czasie deszczu, ze oponka sie troszeczke szlizga (ale ktora nie??)
Wytrzymalosc: dam znac, choc juz widze ze przod schodzi dosyc szybko
Przydatnosc w terenie: No, 09ka to nie jest, ale juz zauwazylem ze kamyki i blotko nie sa dla 07 zadnym problemem.


Pozdrowienia


RD07 ´94 kocie oczy - PERŁA PUSTYNI ... byla

Bratislava, Slovensko
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 371
Dołączył: 30.3.2005
to ta oponka:





RD07 ´94 kocie oczy - PERŁA PUSTYNI ... byla

Bratislava, Slovensko


Ostatnio modyfikowany przez Cement
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 619
Dołączył: 30.1.2005
Ja zamówiłem u Pawełka E-09 i jeszcze w tym tygodniu do mnie dotrą a powiem wam, że jestem bardzo ciekawy jak sie będą zachowywały na asfalcie i w terenie !!!
Już w ten weekend bede miał okazje sprawdzić co warte są E-09

---------------DZIDA-----------


N 50'18'12.72"
E 19'10'50.18"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Nie w tym tygodniu "ino" już jutro - oponki poszły o 10.30 priorytetem /niektórym to i byk sie ocieli a inni co zamówili np. E08 tył czy przód E07 czekają już kilka tygodni - sooorrrki ale Ja się staram - niby jutro ma być nowa dostawa /
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 227
Dołączył: 8.1.2005
skoro 2 mm zostaly to ile sie zuzylo -tak mniej wiecej???ile przewidujesz ze jeszcze wytrzymaja???(km)


Komar3>WSK>Junak M10>XJ600>AT RD07`95
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 371
Dołączył: 30.3.2005
Zle mie zrozumiales Magnus, Chodzi mi o to, ze krecac na winklach na tej oponie kladlem sie na bok tak nisko, iz po bokach oponki zostaly tylko 1-2mm nie dotkniete od asfaltu. Tak sie generalnie mowi na zamkniecie opony (jak juz poczujesz, ze dotykasz butem drogi podczas zakretu, to badz pewien ze zamknales .

Przod jest jeszcze bardzo wysoki, tylko pisalem ze widac ze jakies 2mm juz zjechalem (nie mierzylem na poczatku i teraz, sorki).

Cement


RD07 ´94 kocie oczy - PERŁA PUSTYNI ... byla

Bratislava, Slovensko
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 227
Dołączył: 8.1.2005
hehehe ale ze mnie ciemna masa i wszystko jasne czasami nie kumam tych slangow ziomalskich
pozdrawiam
PS wlasnie zamowilem 2 komplety E07


Komar3>WSK>Junak M10>XJ600>AT RD07`95
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
kajetan:
Ja zamówiłem u Pawełka E-09 i jeszcze w tym tygodniu do mnie dotrą a powiem wam, że jestem bardzo ciekawy jak sie będą zachowywały na asfalcie i w terenie !!!
Już w ten weekend bede miał okazje sprawdzić co warte są E-09

---------------DZIDA-----------


Napisz Kajtuś relację jak się one sprawują !! Bardzo mnie to interesuje...


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 12.5.2006
ja na wiosne przesiadłem sie z E-07 na 09 (Dr 650) i powiem ze jesli chodzi o asfalt to 07 i 09 sa b. podobne (nie jezdzilem jeszcze po deszczu na 09) a co do terenu to nie ma porównania 09 przechodzi wszędzie tam gdzie 07 sie zakopuje (pustynia Błędowska) 09 idzie bez problemu. Mam wrazenie ze 09 szybciej sie nagrzewaja przez co szybciej mozna normalnie jechac. Maja jednak wade w granicach 130-140 zaczynaja "myszkowac", wiecej nie jechałem.


Dr 650 rse
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
Ja też jeżdżę na 07 i cały czas byłem o nich bardzo dobrego zdania aż do wczoraj, Zjeździłem w deszczu ze 2 tys km, ale w Norwegii i Szwecji gdzie drogi są bardziej porowate. Wczoraj na deszczu przy lekkim hamowaniu tył mi uślizgnął, oduściłem po chwili jeszcze raz i już całowałem glebę.Mokro, ciem,no jak w dupie, dobrze że nikt mnie nie rozjechał.

Cały czas się zastanawiam czy był to mój błąd czy wina opony. Napewno szło tego uniknąć. Nie mam porównania do droższych opon, jedynie do Haidenaua- podobny.


Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
e no pany niech sobie dzieju, simply red, czy krzysiu przypomną jak w konstancinie pod wawa bym zabrał na tamten świat mochera na jezdni co mi wlazł prosto pod koła nie ma że anakee czy majtas. jak wcisnąłem tylni hebel to bokiem po mokrym asfalcie ciełem prosto na babinke przede mną/ miala duzo farta ze żyje

ja już wiecej nie kce miec nic wspolnego z tymi e 7 8 9 i calym tym patałajstwem.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 12.5.2006
ja wiem jedno nastepne to TKC 80 lub t63


Dr 650 rse
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Rambo ma rację, babina już pewnie do końca życie będzie miała koszmary o pewnym "dzikim na szalonej bestii" co ją zaatakował.......
A swoja drogą to proszę mi wskazać tylną oponę która po depnięciu mocnym w hamulec się nie uślizgnie ?????
Dlatego trzeba mocniej klamkę przedniego ściskać , tył służy jedynie do stabilizacji toru jazdy.
Orientacyjnie i optymalne wykorzystanie hamowania przedni to ok 80% tył 20%,
z załadowanym pokladem 60% i 40%. (czasami i 50/50)
Wynika to z praw fizyki , dociążania i odciążania opon a co za tym idzie ich możliwości przeniesienia opóżnienia na drogę jak i ich przyczepności.
Oczywiście te granice są ruchome i zależne od konkretnej sytuacji, nawierzchni , opon itd....
Jeśli mocno podziałamy przednim i potem przesadzimy z tylnym to szanse na dobrą przyczepność tyłu są kiepskie. Siła hamowania powinna być tak stopniowana żeby ....... ejj nie będę się rozpisywał to nie ten temat....


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
i poto honda zrobiła dual cbs abs

swoją drodą dzieju to po kupnie motocykla nie z salonu warto jest sprawdzić czy poprzedni właściciel nie napompował tylniego koła np: na 3ATM, co naprawde super wpływa na skutecznosc hamowania

ale co to stosunków hamowania przód tył to ja zawsze używam dwóch, ale włąsnie w zależnosci od obciązenia, nawerzchni itp. dawkuje przód i tył. przy dwóch osobach na pokładnie i przeładowanych dwóch kufrach przod zaciskam tylko aby aby. głownie hamuje tyłem. by oba hamulce równo miernie dociskały nam Afryczke do ziemi
wydaje mi sie ze tak sie hamuje najsluteczniej, przy jednoczesnym najmniejszym i równomiernym zużywaniu tarcz i klocków.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
kajetan:
... Już w ten weekend bede miał okazje sprawdzić co warte są E-09 ... ---------------DZIDA-----------


Hej Kajtuś, napisz proszę jak się sprawują. Mam zamiar zmienić oponki tylko nie wiem, czy na 07 czy na 09 ?? Dzięki a i Ciebie Cement proszę o dalsze opinie.


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...

Ostatnio modyfikowany przez szymek
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: