Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Akcesoria i części >> korek wlewu wachy

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
witam, od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł, żeby zamienić w mojej rd04 korek wlewu benz. na taki jaki jest w rd07. Cyba nie musz nikomu tłumaczyć dlaczego- ten od 07 jest płaski, nie przeszkadza ani mapnikom, ani tankbagom, no i wygląda lepiej- może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie- czy to jest w ogóle możliwe, a jeśli tak , to jak do tego się zabrać?- będę dźwięczny z każde info- pzdr, jarek


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Jarek: jak ci sie uda, to ja sie ustawiam w kolejce jako pierwszy po twoj stary korek


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
HAHAHAHAHAHHAAHA, Puff, myslelem ze tez chcesz przerobic, a Ty korek
duzo roboty jak dla mnie, ale temat ciekawy i ciekaw jestem jakimi kosztami sił mozliwy

pozdrawiam


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
zawsze słuszałem ze korek w trampku i starej afryce to przeszkadza. i tak sie składa ze mam motor z takim korkiem i nie wiem w czym on ma mi niby przeszkadzać. w tankowaniu..?
mialem ze 3 torby na bak i tez jakos mi nie pszeszkadzał
teraz mam tez rd07 i jest inny korek. tez dobry, ale czy lepszy..? jeden dobry i drugi


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
siema, no... Rambo, skoro masz skalę porównawczą i dalej twierdzisz, że nie ma różnicy? - wg mnie jest i to spora- przecież stary wystaje prawie 2,5cm, a nowszy jest płaski- wystarczy położyć zwykły mapnik, nie daje sie rozprostować-a tankbag musi być specjalny, z dziurą- w sumie nie są to wielkie problemy , dotąd nie były dla mnie progiem nie do przeskoczenia- po prostu, bardziej mi się podoba nowy wlew, jest bardziej praktyczny i lepiej wygląda, a przewcież nikt mi nie zabroni ulepszać (wg mnie) mojej mamby,pzdr


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
aha, jeszcze jedno: nie chodziło mi o opinię, jak to się komu podoba, tylko o poradę, jak to zrobić (chodzi o ewent. spawanie)


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
jarek:
jak to zrobić (chodzi o ewent. spawanie)

Hi! Baniaka do AT jeszcze nie rozpruwałem, więc niech mnię ktoś poprawi jeśli zbłądziłem, ale:
1. Wlew "lotniczy" (swoją drogą ciekawe skąd ta nazwa? - w końcu za zgubionym korkiem nie trzeba latać, bo zostaje przy dziurze...) w RD07 ma odpowietrzenie prawdopodobnie przez taką specjalną komorę w kształcie obwarzanka zamocowaną pod wlewem, a nie przez korek. W każdym razie większość ryżojadów tak ma. Coby to amputować, trzeba wykroić spory kawałek blachy ze zbiornika - dawcy.
2. Przewód odpowietrzenia z tego "obwarzanka" idzie prawdopodobnie gdzieś w cholerę pod spód - trzeba by go tam wyprowadzić, albo od biedy do przestrzeni pod korkiem (w swoim wynalazku tak zrobiłem).
3. Zagłębienie pod korkiem - wokół samej dziurwy wlewowej ma spust nadmiaru rozlanej wachy - czyli taką rurkę fi +/-10 mm odprowadzoną na wskroś przez baniak, gdzieś w kierunki powierzchni planety. Przy ewentualnym przeszczepie musiałbyć przestrzelić baniak taką właśnie rurecznością.
No i tak to. Ogólnie - da się zrobić, aczkolwiek nie w 15 minut.
Spawanie - oczywiście TIG, jest szczelne i płaskie. MIG/MAG doprowadziłby do szału tego kto spróbowałby potem zaszpachlować ślady zbrodni . No i nie muszę chyba mówić, że w baniaku nie powinno być sladu oparów benzyny?
Miłej zabawy!


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
jeśli miałbym to robić to tylko tak jak Pastor opisał
nie inaczej Przewielebny
Rambo mi się źle jeździło z trzema torbami na bak dlatego używam raczej jednej


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Aha! Jeszcze jedno mi się przypomniało: Nie wiem czy AT ma jakąś powłokę ochronną wewnątrz baniaka, ale jeśli ma to trzeba dokładnie ją usunąć z okolic miejsc w których będziesz spawał. Inaczej poparzony farbiszon będzie łuszczył się i odłaził i zapychał wszelakie filtry, kraniki, przewody i cały ten śmietnik. A to już średni powód do radości.

Alleluja i do przodu!


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
o, dzięki Ci Przewielebny - właśnie o tego typu text mi chodziło- drybne pytanko: a nie wystarczyłoby zrobić pełny przeszczep górnej części baku? - czyli po prostu odciąć i wpasować całość z całym ustrojstwem? - ale dzięki po wielokroć z tą garść info, pzdr


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
chyba (głównie z powodu właśnie tej farby inside) dam sobie spokój- mam kumpla, który non stop od 3 lat płucze i czyści bak po podobnej robocie- jeszcze raz dzięki ci, o Ty który pewnie używasz mego nazwiska w swoich przemowach do wiernych.....


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Jesli juz spawacie zbiornik paliwa to obowiazkowo nalezy zalac go woda do granicy spawania - w tym przypadku pod korek. W przeciwnym razie BUUM i wyjdzie tulipan. Ciezko potem korek dopasowac.
Mimo ze wachy nie bedzie w srodku to przeciez nie bezyna sie pali a jej opary i to wybuchowo! Blacha i powloka wewnatrz jest przesiaknieta paliwem i nie da sie tego przewietrzyc a przy nalaniu woda jest mniej oparow.



RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
jarek:
drybne pytanko: a nie wystarczyłoby zrobić pełny przeszczep górnej części baku? - czyli po prostu odciąć i wpasować całość z całym ustrojstwem?

Zaprawdę powiadam Ci - jedynie słuszna to metoda.
Świadom bądź wszelako istnienia obiektów wtórnych w czeluści onego baniaka, a w szczególności onych rurek nadmiar zupy ku glebie wiodących, jako i dziwoląga do na/odpowietrzania baniaka, któremu to możliwość oddychania zapewnić należy .




Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ej 3 torby na bak i zero kufrów z tyłu

co do korka to oczywiscie rzecz gustu. ja jestem śmierdzącym leniem wiec nie przerobie


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
jarek:
używasz mego nazwiska w swoich przemowach do wiernych.....


Niemożliwe żebyś nazywał się Jarosław Poproszęjeszczejednopiwko


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: