Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Akcesoria i części >> Tumnik przelotawy

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 89
Dołączył: 4.1.2007
No jak już pewnie pół Polski wie.....
No i ona ma założony taki tłumik. LV SBK. I teraz moje przymyślenia. No może przesadzam ale niech tam.
Jak kupiłem to tłumik juz był a moto w Italii. Do tłumika dołączona faja wygłuszająca, sądząc po jej wyglądzie nigdy nie zakładana. Dźwięk... miodny. Ryk przy odkręcaniu zacny, gulgot przy odjęciu przecudny. Ale...... silnik na wyższych obrotach miał chwile zawahania przy ponownym odkręcaniu łychy. Poza tym we łbie szumiało. Kupiłem nówkę sztukę śrubkę z kwasówki i zaożyłem faję.... Dźwięk już nie ten ale nadal zacny no ale silnik chodzi teraz miodowo. I to jest kolejny dowód na to, że na żywioł nie można zakładać tłumika przelotowego.
Podsumowując. Leon w Afyce jak najbardziej ale jednak z fają wygłuszającą. Bo to i łeb nie boli i silnik się nie przepali na wylot.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006


Wreszcie jakis rozsadny forumowicz.


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
hej !
ciekawe czemu "silnik na wyższych obrotach miał chwile zawahania przy ponownym odkręcaniu " ?? jakas DZIURA sie zrobila
ps. a moja nadal "elektryczna" HEHEH


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Zwykłe prawa fizyki dotyczące ciśnienia i przebiegu fali dźwiękowej.
Nie może być za ciasno ani za luźno , oprócz dławienia może się to też odbić na spalaniu a w większym stopniu na przebiegu momentu obr.




RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 89
Dołączył: 4.1.2007
Spalanie mam cały czas 6l/100km po mieście ..... Jeszcze nie wiem jak w trasie ale liczę na najbliższy weekend
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
Ryzy_Kon:
i silnik się nie przepali na wylot.


ale o co chodzi?
jakoś nie widzę związku z tłumikiem przelotowym - to nie jest dwusuw!


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Wypaliłeś sobie kiedyś zawór wydechowy?

Te fałki same z siebie lubią kasować luzy na zaworach wydechowych. A przelotówka jeszcze sprawę pogarsza...


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 89
Dołączył: 4.1.2007
Barthez.. no ja cię proszę. Ewidentnie silnik chodził u mnei na wybitnie ubogiej mieszance. Przy wysokich obrotach brakowało paliwa. Silnik się dławił. Musiałbym zmienić dysze i wszystko w gaźnikach poprzestawiać. Mogłoby się to odbić na zużyciu paliwa in plus. Oczywiście mógłby być jakiś zysk mocy ale raczej niewielki. Afryka nie jest motocyklem sportowym i te 60 KM mi wystarcza. A ryk przy pełnym przelocie stawał się męczący. teraz silnik pracuje bez zadławień a dźwięk jest nadal zacny. Nie można mieć w życiu wszystkiego. Tak naprawdę to gdybym chciał dobrze dostroić silnik z tym tłumikiem czekałby mnie conajmniej jeden cały dzień na hamowni....tylko po co.
Aha, co do dwusuwów.... zjawiska falowe w silniku 2T mają duuuużo większe znaczenie niż 4T więc niema co tu porównywać. Zupełnie inna bajka
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
a ja przejechałem 20 000km na przelotówce i dalej nie bierze oleju i luzy zaworowe od 30 000km sprawdzam i wciąż som takie same


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
A to jest bardzo ciekawe... Osobiście spotykałem się, w przeważającej większości, ze zbyt małym luzem na zaworze wydechowym.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
jak widac sztuka sztuce nie równa. ja słyszałem nawet ze afri z przebiegiem 20 czy 30 tyś km po założeniu przelorówki zaczeła brać olej. ja co 10 000km wlewa i wylewam dokładnie tyle samo oleju. a zawory sprawdzam co 12 000km i nic sie od 30 000km nie zmienieło. nawet o 0,01 mm


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
nie mam co prawda przelotówki, ale rozwiercony oryginalny... też dużo lepiej gada niż przedtem. Nie widzę żadnej różnicy w mocy, w spalaniu oleju (nie dolewam między wymianami NIC) czy paliwa.

Chyba jednak trochę Panowie przesadzacie z tym wypalaniem, wydmuchiwaniem, panikowaniem, ciupcianiem, głaskaniem, itd...


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 89
Dołączył: 4.1.2007
Szkoda prądu na przekonywanie niektórych, że czarne jest czarne a białe jest białe
Każdy ze swoim motocyklem robi co chce.

Tyle, że niektórzy później płaczą i płacą. Ale to nie moja sprawa....wolny demokratyczny kraj.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 89
Dołączył: 4.1.2007
Bo ja wiem czy lepszy.... dwa razy cięższy to tak Oryginał 8kg a Leon 4 kg. Różnica zasadnicza. Z faja wygłuszającą jest git. Jak mi odbije to faję wyjmę i postawię AT na hamownię. Ale to raczej po sezonie, bliżej zimy.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
nie wspominając już od momencie obrotowym moze nie wiekszym ale napewo wczesniej silnik go osiąga. jest kilka za choc i są też małe przeciw..


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: