koks
|
Napisano: Sobota, 19 Sierpnia 2006, 16:21:51
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 189 |
Dołączył: 15.9.2005 |
|
caly czas kombinuje nad zakupem wydechu akcesoryjnego i filtra k&n do mojego trampka. a tu czytam ze samo zrobienie dziur w air boxie daje 5 km (mowie o africa twin). czy ktos to robil i poleca?nie zajedzie sie silnika w ten sposob? a tu co gostek zrobil ze swoja at: I had a K&N filter installed and a dynojet kit with a Arrow Paris Dakar replica exhaust. Put it on a dyno and did 13 runs. We drilled holes in the airboxcover for more air. The holes alone gave me 5 bhp more. I'm glad i did it on the dyno so you can see the difference. Drilled a couple of holes at the time so we didn't go to far. Got 57 BHP on the backwheel
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Niedziela, 20 Sierpnia 2006, 23:23:49
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
Jak chcesz miec konie, to zdejmij wogole airbox i jezdzij bez filtra. POWER bedzie, ale silnik dlugo nie pociagnie.
Paweł RD 04 '92
|
|
|
zibiano
|
Napisano: Poniedziałek, 21 Sierpnia 2006, 0:01:50
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 826 |
Dołączył: 18.10.2004 |
|
hmmmm, wiec teraz moja Niunia ma 95 koni ? bo mam dziure w airbixie
swoja drogą, zastanawiam sie czy branie "lewego" powietrza ma wpływ na spalanie ?? znaczy ilosc pochłanianej benzyny
98' real nigaz never die
|
|
|
Izi
|
Napisano: Poniedziałek, 21 Sierpnia 2006, 22:54:14
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 526 |
Dołączył: 21.12.2004 |
|
Koks moim zdaniem to 5 koników doda Ci może wszystko razem a nie same "dziury" w airboxie. Nie wiem jak to będzie wyglądało w trampku ja w swojej afryce mam "dziury" ile koni dodały nie mam pojęcia, bo zawsze mi szkoda kasy na hamownie podstawa to wydech, K&N, Dynojety i dopiero można działać dalej (oczywiści ewszystko trzeba zgrać razem, bo inaczej oryginalnie dobrze ustawiona Africa złoji dupsko tej po przereóbkach). Kiedyś kolesiowi stworzyliśmy fajną Africę, z gazu nawet na dwójce bez żadnych problemów startowała w powietrze, no i jak zapierdzielała, ale było to okupione 10litrami na 100km czasem więcej. Należy się zastanowic czy w sprzęcie który jest używany w większości przypadków turystycznie (czytaj robi wiele kilometrów) warto tak zwiększać spalanie toż lepiej kupić za 5000zł starą cebrę jeżeli chcesz się wyżyć, a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć np. na przelew jak ktoś lubi lub panienki to lubi każdy
Robert "Izi" Africa
|
|
|
Stolek
|
Napisano: Czwartek, 24 Sierpnia 2006, 16:46:27
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 24 |
Dołączył: 23.2.2006 |
|
zibiano: | swoja drogą, zastanawiam sie czy branie "lewego" powietrza ma wpływ na spalanie ?? znaczy ilosc pochłanianej benzyny |
a kto tu mowi o lewym powietrzu? lewe powietrze jest wtedy gdy jest zasysane np miedzy gaznikiem a cylindrem (nieszczelnosc kroćcow) a nie przez powiekrzony otwor w airboxie. jak sie bede nudzil to tez sobie przewierce... a co mysle ze nie ma prawa to powiekszyc spalania.
Łukasz RD07 [Wawa --> Wroclaw]
Ostatnio modyfikowany przez Stolek
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Czwartek, 24 Sierpnia 2006, 22:52:32
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
Ludzie! A po co wam filtry powietrza??? Jak macie wiercic dziury, to lepiej pozdejmujcie filtry. Efekt uboczny dla silnika bedzie ten sam, a wlascicielowi doda to kilka koni, a na pewno poprawi samopoczucie
Paweł RD 04 '92
|
|
|
Stolek
|
Napisano: Piątek, 25 Sierpnia 2006, 1:42:45
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 24 |
Dołączył: 23.2.2006 |
|
PUFF no ale przeciez nawiercenie dodatkowych otworow w sciance airboxa (niewjako przed filtrem) nie wpływa w żaden sposób na właściwości/mozliwości filtra... wg mnie nawiercenie otworow po bokach ma sens bo zasysane powietrze jest zimne (lepsze) bo nie jest zasysane z nad silnika a ponadto opory zasysania powietrza sa mniejsze. filtr i tak jest przeciez swoja droga..
w te 5 koni wiecej i tak nie wierze bo to raczej nie mozliwe, ale calkiem mozliwe ze polepszy sie reakcja na gaz, wplynie pozytywnie na moment itd... oczywiscie nalezy to traktowac jako element dodatkowy do lepszego ukladu wydechowego i filtra. w sumie moze to da te 5 koni.
Łukasz RD07 [Wawa --> Wroclaw]
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Piątek, 25 Sierpnia 2006, 21:42:35
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
Sorki, zagalopowalem sie troszke. Posiadam RD04, a tam airbox jest pomiedzy gaznikami a filtrem powietrza. Dlatego moje wypowiedzi byly tak krytyczne (zreszta jesli chodzi oRd03 i 04, to nadal je podtrzymuje ).
Paweł RD 04 '92
|
|
|
robert
|
Napisano: Piątek, 25 Sierpnia 2006, 22:25:46
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 364 |
Dołączył: 9.5.2005 |
|
Dziury w airboxie?? Mam w RD04 stożkowe K&N-y zamontowane bezpośrednio w gaźniki, więc zasysa powietrze całym obwodem filtra. Bardziej chyba się nie da powiekszyć powierzchni zasysającej (chyba że założysz filtr od cięzarówki albo od kombajna zborzowego). I jakoś nie odczuwam żeby z 57 koni zrobiło się 62.
|
|
|