Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Zębatki napędowe - ilość zębów

  

Strony: 1234>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Witam na początku przedstawię się Dawid z Wałbrzycha lat 27, ujezdzam Afrikę RD04 '90r. i to moj pierwszy sezon, wczesniej smigalem Junakiem
Niedawno zaliczylem Africą swoj pierwszy wypad, smignąłem do Włoch i na autostradach zauwazylem ze temu motocyklowi mocno brakuje 6 biegu, gdyz jadąc 140km/h ma spore obroty bo az 6tys, wtedy jest niepotrzebny przepał (spala wiecej i bierze oleju wiecej). Najlepszą predkoscia jest 110-120 wtedy spalanie jest ok. No ale to jest za mala predkosc do turystyki, zwlaszcza ze jechaly ze mna inne szybsze motocykle. Pomyslalem wiec zeby zmienic napęd i przy okazji wstawic na tył mniejszą zębatkę. Czy ktoś z Was kombinowal juz w taki sposob? Jak zmniejszą sie obroty i wogole osiagi Afryki jesli zamienic by z orginalnej 46zębów na np 38zębów?
Pozdrawiam


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
max 1 lub 2 zeby mniej. potem wcale nie bedzie ci mniej palic bo silnik nie wyrobi i bedziesz mial 5000rpm przy 130kmh a prezpustince max otwarte.

ale niech sie wypowie ktos takie rozwiazenie testował.

jeden ząbek z przodu wiecej to jak 3 z tyłu mniej.

dalem kiedys 16 na przod zamiast 15. mialem 130kmh przy tych samyc obrotach co wczesniej 120. spalanie spadło o 0,5L na 100km


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Jak Rambo pisał , zbyt duże zmniejszenie ilości zębów spowoduje może i nieznaczne oszczędności ale i jednocześnie spowolni przyspieszanie, a w skrajnym przypadku zwiększenie zużycia paliwa.
Zgadzam sie że w Afryce brakuje 6-go biegu, ale z kolei o ile się nie mylę
Afrykę stworzono do czegoś innego niż bicie rekordow prędkości.
Jeśli bym tego potrzebował to bym kupił inny sprzęt.



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
mam rd07 z mniejszą zębatką z tyłu. Nie wiem jeszcze o ile zębów, prawdopodobnie o 1 lub 2 - jutro sprawdzę.
Efekt jest taki, że różnica w przyspieszeniu jest niewyczuwalna, przy 100 km/h obroty na poziomie 4100, a prędkość maksymalna wzrosła ze standardowych ok 180 do 190, a nawet 200 km/h....... Nie testowałem, takie stwierdzenie padło z ust poprzedniego właściciela. Spalania też jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, bo niedawno kupiłem, ale podobno przy normalnej jeździe wynosi ok 5l.


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
czekamy na testy zatem dot. vMax i spalania przy 120 czy 140 przelotowej
jak masz 4100 zamiast 4700 obstawiam wiecej niz 1 czy 2 zęby mniej


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Też jestem ciekaw wyników????
Dodam że po teście na trasie ok 120 km/h wychodzi ok 4.6 ltr
natomiast w miescie przy średnio dynamicznej do czasem dynamicznej ostatnio wyszło ok 5 ltr na setkę.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
taaaa, 750 inne ma prawa.
6L/100km przy 120kmh, dwie osoby. dwa przepakowane kufry.
5,8/100km solo przy 120kmh.
miasto 6/100km przy jeżdzie po obrzeżach
7L/100 przy ciagłym rwaniu ze świateł po śródmiesciu wawy


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Co do spalania to też może ktoś z szanownego grona się niech wypowie bo jak kupiłem se Africę to spalanie było na poziomie 5,5l/100km czasem 6l. Teraz nigdy nie udaje mi się zejść poniżej 7l/100km nawet (próby były jazda max do 120km/h ) (Może to przez to wrocławskie powietrze) Maksymalne zanotowane zużycie na asfalcie to 9l to co w terenie to boję się liczyć. Może już czas zmienić motocykl na jakiś inny?


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Świat sie wali.....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 407
Dołączył: 31.3.2005
E... myślę że Izi tylko tak się droczy.... A tak naprawdę to jego sprzet jest już tak przerobiony że nie ma pewności że to jeszcze Africa...
Izi czy pomiary były robione na standardowej feldze? Bo pamiętam że Ty coś kombinowałeś ze średnicą tylnej felgi. Przypuszczam że Twoje przełożenia - zęby, felga daleko odbiegają od oryginału....


AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
niby tak, ale licznik ma przy przednim kole.... Więc pomiary prędkość- szybkość i obroty były by prawidłowe.......
A mi by sie widziała z tyłu 18.....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
barthez:
mam rd07 z mniejszą zębatką z tyłu. Nie wiem jeszcze o ile zębów, prawdopodobnie o 1 lub 2 - jutro sprawdzę.
Efekt jest taki, że różnica w przyspieszeniu jest niewyczuwalna, przy 100 km/h obroty na poziomie 4100, a prędkość maksymalna wzrosła ze standardowych ok 180 do 190, a nawet 200 km/h....... Nie testowałem, takie stwierdzenie padło z ust poprzedniego właściciela. Spalania też jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, bo niedawno kupiłem, ale podobno przy normalnej jeździe wynosi ok 5l.



Barthez, jak mozesz to sprawdz jaka masz ta zebatke tylnia, o ile zebow ma mniej niz fabrycznie montowana w RD07. Piszesz ze przy 100 masz 4100obrotow. A na orginalnej zebatce jakie sa obroty przy 100?
Bo caly czas nie wiem o ile mniejszą zebatke wstawic z tylu, nie chcialbym przegiac bo okaze sie ze wogole przyspieszenia nie bedzie... Ale chcialbym zmniejszyc obroty silnika zeby przy 140km/h nie bylo 6000obr tylko powiedzmy 5000-5200.


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
mysle ze 5500 musi byc najmniej, przy tych 140kmh... spalanie z 7 moze zejdzie wtedy do 6 i bylo bylo super !!

ale tylko moja taka teoria(max moment) daj barthez znac ile masz tych kłów


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
Tak jak obiecałem, sprawdziłem:
Zębatka przednia - oryginalna, tylna - zamiast standardowych 45 zębów ma .......41. Dzięki Bogu udało mi sie dzisiaj znaleźć lukę między dwoma chmurami deszczowymi i sprawdzić obroty silnika przy poszczególnych prędkościach na 5-tym biegu. I tak: przy 100km/h 4100 (standardowo ok 4500 - 4600), przy 110 - 4500, 120 - 4900, 130 - 5300, 140 - ok.5700 obr/min.
Pisałem już wcześniej, że różnica w przyspieszeniu jest niewczuwalna, co oczywiście nie znaczy niemierzalna... Nie mam z tym dużego doświadczenia, ale jeździłem na AT kolesi i naprawdę nie widzę pogorszenia przyspieszeń.

Ogólnie mogę powiedzieć, że motocykl powyżej 100km/h pracuje bardzo spokojnie, jakby na 6-tym biegu, którego mu tak bardzo brakuje

Niestety nie miałem jeszce okazji sprawdzić spalania, jak tylko coś ustalę, podzielę się z Wami.

Podczas testu miałem nielada atrakcje: po przejechaniu ok. 2km odpadło mi ....lusterko prawe. Prawdopodobnie było już pęknięte przy przegubie podczas kupna - nie sprawdziłem


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
mówisz o jeździe solo. fajnie by bylo jakby tak dalej bylo z zestwie 3 kufry(140L) i pasażer i pod górke


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: 1234>>

  

     Skocz do forum: