Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Do jakich min obrotow mozecie zejsc na 5 biegu?

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 195
Dołączył: 13.1.2006
U mnie w RD-04 jest to ok 3000obr/min co przy zebatce 45 zebow odpowiada predkosci ok 70km/h. I do takiej wlasnie predkosci zwalniam zazwyczaj we wioskach gdy nie chce mi sie redukowac biegu. Czy u Was jest podobnie? Kolega na RD-03 mowi, ze moze zejsc bez szarpania do 2500obr/min.


Jej Wysokosc, RD-07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Jeśli silnik ciągnie równo( ciśnienie, synchronizacja itp) to jest możlwe przyśpieszanie już od 2000obr.
Ale jeśli coś jest nie tak to minimalne obr równego ciągu mogą być 2500 albo i 3000.
Dodam że są różnice w przekazywaniu napędu w 03 i np 07.
W 07 odbywa sie on zdecydowanie równiej i spokojniej, a tym samym granica jest niżej.
03-ka oddaje napęd gwałtowniej, może to wynikać z mas wirujących które w 03 są mniejsze.
Jeśli ktoś rozbierał silniki 03 , 04 , 07 , 07a , to może wypowie się na temat różnic w np ciężarach elementów układu korbowo tłokowego oraz tzw koła zamachowego, czy są i jakie???


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
witaj Artur,
potwierdzam płynne przyspiaszanie z lekkim gazem od 2000rpm.

to jest możliwe, ale tylko po wizycie w MONSTER GARAŻ !!!


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
Lub jesli oddasz motor do Holan Polska
Ja nie mam pojecia do ilu obrotow ja mam caly czas wysokie lepiej sie martw tym na 5 do ilu maxymalnie obrotow lecisz a nie jak najmniej ja biegi redukuje 100 razy na minute
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
U mnie w RD04 tez lepiej nie schodzic ponizej 2500rpm na piątce bo zaczyna slychac korbowody, wtedy jest niecale 70km/h. Lepiej unikac takich syutuacji bo szkoda walu. Ciekawe jak by bylo gdyby wstawic mniejszą zebatke na tył Przydaloby sie w Africe trochę zmniejszyc obroty przy predkosciach powyzej 120km/h...


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
na 5 biegu min 2500 rpm. ponizej klepią korbowody


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Z tymi obrotami to jest tak że sa zależne w dóżej mierze od masy kierowcy- ktoś mikry i lekki zejdzie bez problemów poniżej 2500, ja naprzykład z moimi 120kg nie zapuszczam sie poniżej 2800. W ogule zchodzenie na niskie obrotuy tego typu silnikiem jest nie zdrowe....Po prostu czujemy kiedy silnik ma dośc i trzymamy go w takim zakresie - moim zdaniem w Afryce zaczyna sie on od 2800 i podczas normalnej jazdy nie ma co zchodzić poniżej tych obrotów, przeciesz po to jest skrzynia biegów- a jej uzywanie w motocyklu to czysta przyjemność.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
guzziboy:
przeciesz po to jest skrzynia biegów- a jej uzywanie w motocyklu to czysta przyjemność.


no racja świeta, szczegolnie 5 w arfyce wczesniej pare lat temu 6 skrzynia w cb500 doprowadzała mnie do kurwicy


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Dziękuję szanownym kolegą za otworzenie zakaprawiałych oczu, ja tak jak Land nie wiedziałem że Afrycą można jeździć poniżej 5000 obrotów (może we Wrocławiu jest jakieś inne powietrze, może ktoś kto kiedyś jechał przez Wrocław coś zauważył i by się w tym temacie wypowiedział) myślałem do tej pory że się przewróci lub coś takiego


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Z tym powietrzem to ty chyba Izi masz racje !!! - Ja też mam czasem tak jak Africzka, np. bedąc na Dolnym Śląsku wypijam 0,5 l. i jestem jeszcze w miarę "sprawny" a w stolicy po ćwiartce normalnie mnie sen łamie - powietrze to jednak bardzo ciekawe, naukowe zagadnienie /w moich stronach też musi być ono jakieś "żodkie" bo ani moja AT poniżej 4000-5000 obrotów nie chce ładnie latać ani Ja poniżej 0,7l. zabawy nie uznaje /oczywiście pivo tylko bezalkoholowe/ .
Ps.
Jak komuś bardzo zależy na lataniu poniżej 3.000 obrotów bez "kręcenia wora" łańcuchowi to proponuje go na maxa "naszpanować" - nic nie będzie szarpało
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: