Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Obroty silnika na piatce, chyba mam za wysokie

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 3.3.2006
Witajcie,
mam niejasne wrazenie, ze mam za wysokie obroty silnika, zwlaszcza na piatce. Latam Afryka od niedawna, bo od marca, wiec nie mam za cholere doswiadczenia, ale np przy 100 km/h mam 4500 obrotow, przy 110 5000 itd, czyli 120 -5500, 130 - 6000, 140-6500. Gadalem o tym z Fiszem i Mio, obaj w swej niezmierzonej uprzejmosci sprawadzili obroty i jednak maja ciut nizej, nnp przy 140 maja kolo 6000. Czy ja nie mam czasem niewlasciwie dobranej zebatki zdawczej? A moze tak mam miec i juz? Niepokoje sie, bo 6500 to naprawde wysoko jak na podrozowanie 140 km/h.
Drugi temat:
Jak sprawdzic/udroznic odpowietrzanie baku, bo strasznie mi sie zasysa, jak otwieram wlew to nastepuje dekompresja jak w samolocie he he. Boje sie ze moze mi to uszkodzic pompe paliwowa. Bak cajy mi sie wgina do srodka. Bede niezmiernie wdzieczny za slowo porady od doswiadczonych afrykanerow!
Pozdro Rupa
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Ja mam przy 110 5000obr/min. , takze wydaje mi sie ze wszystko u ciebie ok (RD04). Nie wiem ktory masz model afri, ale w 04 wystarczy przeczyscic korek wlewu paliwa - tam jest otworek odpowietrzajacy.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
100km/h --- 4.5-4.6 obr ilości zębów fabryczne.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam, wydaje sie mnie ze z tymi obrotami to masz dobrze
mam podobnie


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 3.3.2006
No to jestem spokojny, wielkie dzieki za odzew! Puff, w ktorym miejscu w korku wlewu jest ten otworek odpowietrzajacy?
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Rupa: ja rozbieralem caly korek (do najmniejszego elementu) - zacial mi sie zamek
Na poczatek trzeba odgiac cala blache z gory (to czarne co widac - najwiekszy element), nastepnie wyjac zamek i zapadke (jest pod zamkiem) i jezeli sie nie myle to na samym dole w bocznej sciance jest otwor odpowietrzajacy.
Nie pamietam dokladnie jak to bylo, bo operacje przeprowadzalem jakis czas temu, ale jak rozbierzesz, to na pewno znajdziesz.
przydatne narzedzia: macne kombinerki i srubokret (do odgiecia blachy), mlotek (do ponownego zagiecia po skonczonej akcji), jakis drucik (do przetkania otworu odpowietrzajacego), (do ugaszenia pragnienia)


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 3.3.2006
Dobra, dzieki Puff, to w reke i do dziela!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Zeby mozesz policzyc na zebatkach.

Mi sie wydaje ze w RD07 jest troche inaczej z tym korkiem. W b'Oldorze powiedzieli, ze nowy mus kupic za 500PLN bo ten nie rozbieralny, wiec odginasz taka uszczelke, masz srubki. Odkrecasz-robisz-zakrecasz i VOILA!

Dasz bor!


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 3.3.2006
Taaaa, boru nie dam bo nie mam... hmm, niema to jak zaczac posta od dretwego dowcipu...
Qra, co do korka, odkrecilem srubki jak mowiles, odzielilem gorna pokrywe korka, pod spodem jest gumowa uszczelka jakoby kanalik polkolisty posiadajaca, wszystko czysciutkie jakby ze fabryki wyjechalo wlasnie, zostal mi mechanizm zamykajacy nijakiego otworka odpowietrzajacego nie majacy. Problem nie znikl, no wiec qrcze gupi jezdem nieco... na moj rozum ino korek odpowietrzac powinien, ale zadnego w nim defektu nie znajduje, zadnego syfu co by mogl zatkac jakies odpowietrzenie. Macie jakis pomysl?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Czekaj, czekaj tak mi cos swita jak bak sciagalem (RD07) - cos tam za duzo jest wezykow pod bakiem - bo trzy
1. Kran paliwo - odpada
2. 6mm (chyba) wylewanie nadmiaru paliwa jak by ci sie wylalo na rant korka - odpada
3. 8mm (chyba) - tez chyba wylewa paliwo na zewnatrz, ale skad? - moze to jest cos z odpowietrzaniem i jest zatkane gdzies?

UWAGA - powyzsze nie jest poparte zadnym doswiadczeniem.

Dobra wlasnie sprawdzilem w Manualu i mialem racje. Jeden z wezykow to overflow hose a drugi wlasnie ten ktorego szukamy breather (chyba 6mm)- tutaj szukalbym problemu. Ponizej zdjecia i kawalek tekstu o demontazu baku Good luck




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 3.3.2006
O, to moze byc to. Dzieki Podos, obadam temat, mam nadzieje ze do tego momentu bak mi nie zrobi kolapsu podcisnieniowego i nie zapadnie sie jak puszka po piwie he he!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Podos oczywiście nakierował Cie na dobry tor . W rd07 nie ma odpowietrzrnia w korku( jest ale nie ma ono znaczenia)-rozwiazane jest tak jak w samochodach-oddzielnym otworem w baku- to ten cienki wężyk wychodzący ze zbiornika-gróby jest od przelewu z korka. Odpowietrzenie działa także w drógą strone-jesli tankujemy i benzynke do pełna-wydaje sie że zaraz sie przeleje, a po chwili benzynka opada(jakby zbiornik nie miał dna) to właśnie odpowietrzenie działa- powoli da sie wlać spokojnie ponad 24litry (rdo7-honda podaje 23l)- ale producent zastrzega żeby nie tankować pod korek bo bedzie sie przelewało właśnie tym odpowietrznikiem, na pełnym zbiorniku po przejażdżce w terenie i odstawieniu Moto mamy pod nim plamke benzyny-właśnie z przewodu odpowietrzającego- do niego są tez podłączone przewody spustów paliwa z komór pływakowych gaźników...pozdrawiam.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 3.3.2006
Guzzi, wodzu! tak sie wlasnie domyslalem, bo po rozebraniu nierozbieralnego korka ni dudu nie znalazlem odpowietrzenia, no i teraz ma pewnosc. Natomiast obejrzalem bak u Fisza i tamuj jest rurecznosc cienka i ona z baku sie dobywajac na bok motocykla wychyna, zaliz nijakiego gaznika nie dotykajac nawet. I tu mnie niejakie zdziwienie ogarnelo co do ostatniego zdania w poscie Guzziego. Nic to jednak, dzis jeszcze wieczorkiem sprawdze moja rurecznosc. Tylko mam jedna watpliwosc, jak przetkac rurke wewnatrz baku? Pomyslalem, ze moze linke od roweru (taka hamulcowa np) tam wsadze, tylko ze wtedy wypchne caly syf z rurki do baku... Hmmm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Rupa- oryginalnie jest tak że dwie rureczki wychodzą z obydwu komór pływakowych- przechodza w jedna rurke w okolicy cylindrów, ta rurka łączy sie z trujnikiem (okolica pompy paliwa) z cienkim przewodem ze zbiornika (odpowietrzenie)- i to wszystko odprowadzane jest jedną rurką poza motocykl-w ramie jest dpecjalne uszko na wszystkie rurki-jest ich tam 4. Dlatego jesli spuścisz paliwo z komór pływakowych, czy jeżdzisz po wertepach z pełnym zbiornikiem- benzyna pocieknie z tej samej rurki...Ta gruba rurka (odprowadzenie od wlewu) raczej nie wypluwa benzyny..Korek w Hondzie jest solidny i nawet jak położysz maszyne to benzyna nie wycieka!!!Ten odpływ przydaje sie no. podczas postoju moto na deszczu czy jak myjemy motocykl i polewmy go wodą -ta praktycznie z całego zbiornika wpływa pod korek wlewu i tym otworwm grubą rura pod Moto. Jest tam jeszcvze cienka rurka (odpowietrzenie zbiornika pł. chłod. i taka gruba-przezroczysta rurka z korkiem-to ściek z airboxu- trzeba go czasami odtykac i zpuszczać z rurki nieczystości- po to jest przezroczysta-żebyśmy widzieli kiedy to zrobić.I to tyle na temat tych rurek-może masz coś tam napachcone i przytkało Ci ta od odpowietrzenia???
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
co do tych obrotów jeszcze to mieliśmy tu małą bibkę wczoraj i tak sobie testowaliśmy co wychodzi,
było już dobrze po północy i sąsiedzi zaczeli coś przebąkiwać o policji, może to przez to że tłumiki oparliśmy o szopę żeby w pomiarach nie przeszkadzały
tak na szybko doszliśmy do następujących wniosków jak masz za wysokie obroty na piątce zapodaj szóstkę i będzie wszystko OK


Robert "Izi" Africa
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: