Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> ???

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
Niedawno rozebrałem troche moto i zobaczyłem ,że mam pęknientom no własnie co?Niewiem jak fachowo się nazywa jest to rura gumowa łączonca komore filtru pow. z jednym z gaźników o średn. wew. 56mm.Ktoś z was wymieniał coś takiego , nowe w hondzie kupować czy szukać używki?
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Witam!
Na poczatku sezonu wymienialem. Koszt w Hondzie to z tego co pamietam ok 95 zl. Uzywki nigdzie nie znalazlem. Czesc jest bardzo wazna. Przez nia zasysane jest powietrze. Jezeli jest dziurawa, powietrze nie przechodzi przez filtr.....i wiadomo co dalej. Druga sprawa to kwestia gaznikow. Sa podcisnieniowe. W airbox'ie nie bedzie prawidlowego podcisnienia i nie beda pracowaly tak jak to sobie japonczyki wymyslily


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc.Tak jak radzi Puff nalezy to jak najszybciej wymienic.Glownym problemem jast zanieczyszczenie powietrza zasysanego przez silnik.Sprawy podcisnienia sa wazne glownie na etapie gaznik-glowica.Miedzy gaznikiem a airboxem nie ma juz wiekszego wplywu na prace silnika.Mysle ze normalnie nie zauwazylbys tej awari -brud zasysany z poza filtra powietrza dopiero po pewnym czasie powoduje np. blokowanie sie przepustnicy i skutki sa odrazu namacalne.Pozdrawiam
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Czy niezauwazalne?? Hmmm... U mnie po wymianie silniczek zdecydowanie dostal wigoru. Duzo lepiej i szybciej wkrecal sie na obroty.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
No to musiales miec spora dziure.Silnik po zdjeciu airboxu chodz tyle ze glosniej noi takze niezle sie wkreca-problem lezy w tym ze gazniki zasysaja nierowno(jeden ma dziure na dolocie) moze to powodowac jaka roznice ale nie mysle ze az tak odczuwalna.Przeciesz za prace przepustnicy w gazniku odpowiada podcisnienie ktore tworzy sie miedzy cylindrem a gaznikiem.Moj kumpel w NTV mial ten sam problem i nie bylo roznicy po wymianie.Przeciesz montuje sie filtry stozkowe bezposrednio na gazniki i tam w ogule nie ma tych kanalow, ale wymagana jest zmiana mieszanki.Krzysiek zmieni to powie jaki bedzie efekt.Nie wiem dokladnie jaki krztalt maja krucce ktore wchodza do airboxu w RD4 ale napewno maja ksztalt lejkow-to tez przyspiesza przeplyw gazow.Wymieniles sam czy w servisie?Moze zrobili jeszcze synchro i motorek lepiej odlatywal.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Ku sprostowaniu chcialem jeszcze dodac ze w poprzednim wywodzie napisalem- nie zauwazylbys tej awari-a nie nie zauwazylbys skutkow po jej naprawie.Wiesz napewno o co chodzi.Pozdrawiam.
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Wszystko ok. Wymienialem sam. A dziura rzeczywiscie byla spora. Guma nie byla chyba wymieniana od poczatku (czyli 12 lat). Znajdowala sie niedaleko tylnego kolektora wydechowego i to najprawdopodobniej spowodowalo jej przyspieszone starzenie.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
No tak w RD4 airbox jest za silnikiem.U mnie jest nad i te krucce sa bardzo krotkie i praktycznie ich zniszczenie jest chyba nie mozliwe-no chyba ze ktos agresywnie zciagalby airbox i wymachiwal ostrym srubokretem.Pozdrawiam wszystkich ktorzy sami decyduja sie na obsluge swojej Maszynki-goraco zachecam.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
Jak zwykle widze ,że można na Was polegać(szybko i wyczerpująco).Ja o wielkiej wadze tych "rurek" zdaje sobie sprawe ale bardziej spodziewałem się jakiś strasznych cen, ale niejest tak źle.Mówicie można zniszczyć jak ktos ostro wkrętakiem chm..... u mnie chyba siekierą, ale przynajmniej nieźle zabespieczył. A co do różnicy jak wymienie będzie problem bo wsiade niby po zimowej przerwie a wtedy napewno to znacie motorek jest jakiś mocniejszy ,żwawszy,szybszy itp.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
No u mnie nie tak różowo z tymi cenami za te "rurki"kosztują 150.- za szt. i mają tylko jedną a dr. będzie za około 3 tyg.Czy ktoś zna niższe ceny ?
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Nie wiem czy myslimy o tych samych rurkach. Dwie mniejsze lacza airbox z gaznikami i jedna grubsza (z tylu w rd04) laczy airbox z puszka filtra powietrza. U siebie wymienialem ta druga rurke (na poczatku zeszlego sezonu) i placilem za nia 95 zl.
Pozdrawiam


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
hahah, tak to jest za rurke 95 zeta, ja za slizg lancucha dalem 97 chyba żenada otwieram sklep z czesciami chyba. a na serio zabiaram sie za moto. pozdrawiam i oby mniej rurek do wymiany


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
No właśnie nienapisałem co najistotniejsze "rurki "do RD07 bardzo ładnie są pokazane na fiszkach w dowl. pod nr. F1700 mają na rys. nr. 7 i 8 . wew. ich średn. 55 mm. Do miłego
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: