Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Zakopcone gazniki

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 195
Dołączył: 13.1.2006
Wlasnie...Po zdjeciu filtra powietrza okazalo sie, ze gazniki wewnatrz sa ciemne, jakby okopcone. Kolega postawil diagnoze, ze to wina wyjechanych gniazd zaworowych. Co Wy na to?


Jej Wysokosc, RD-07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
oj artur, cos ty kupił biedaku...


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Cześć. Nie wiem co masz na mysli pisząc zakopcone??? Jest na nich nagar- taki który można zdrapać czymś ostrym?? Czy poprostu ciemny nalot który nie da sie wytrzeć ??Najlepiej jest sprawdzić kompresje...jescze lepiej po prostu sie przejechać ok 20 km normalnym tempem jeśli motocykl jedzie ok, świece po wykręceniu są ok( napewno wiesz jak wyglądaja zdrowe) to nie należy juz nic tam grzebać. Jeśli którys ze zmieżalnych parametrów silnika odbiega od normy to dopiero można coś mysleć....Napisz czy jak przejedziesz palcem po tym brudzie w gażnikach- palec masz brudny??
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 195
Dołączył: 13.1.2006
Wiec tak...At kupilem bo zawsze chcialem miec takie moto. Tak mi sie przynajmniej wydawalo. Trafila sie tania, od sprawdzonego sprzedawcy wiec ja lyknalem. Kupujac ja ciagle bylem szczesliwym posiadaczem NTV Deauville z '98r. Ale wystarczylo, ze przejechalem AT z Jasla do domu 500km, zeby postanowic o sprzedazy NTV.

Jechalo mi sie Afryczka elehancko, spalanie w granicach 5, zuzycie oleum male albo wcale (po powrocie na bagnecie poziom byl na max). Pozycja swietna, wybieranie dziur ok. Cos troche halasuje w silniku, myslalem, ze to niewyregulowane zawory, ale okazalo sie, ze sa w normie. I wtedy zobaczylem te gazniki. Palcem po nich nie przeciagnalem, ale wyglada na takie okopcenie jakie powstaje po przystawieniu palacej sie swieczki to jakiegos przedmiotu.

Co jeszcze mnie urzeklo. To z jaka latwoscia zrywa przyczepnosc na piasku jadac na tzecim biegu. NTV z takim samym silnikiem tego nie potrafi. Ogolnie jestem


Jej Wysokosc, RD-07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Kiedyś w bigu miałem "okopcone" gażniki i spowodowane było to że miałem zbyt ubogą mieszanke i sprżęt czasem czkał lub wręcz gasł na wolnych obrotach, a przy tej okazji strzelał w gażniki. Do tego stopnia że zrzucało gumy między gażnikami a filtrem powietrza. Gażniki były "opalone" jak byświeczką. Po wyregulowaniu gażników i wzbogaceniu mieszanki sprżet przestał czkać a gażniki były bez śladów opaleń. Może te "okopcone" gażniki to ślady z przeszłości - kiedyś sprzęt mógł chodzić na ZBYT MAŁYCH luzach zaworowych ( też lubi walić ogniem w gażnik) lub złej mieszance. JEśli teraz luzy są ok, a sprzet ładnie chodzi to bym sie nie przejmował (i tak też czynie).
Pozdrawiam


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 195
Dołączył: 13.1.2006
Hmm...Nic nie strzela, kicha, prycha. Wszystko wydaje sie byc ok. Moze to faktycznie jakies "nalecialosci" z przeszlosci?


Jej Wysokosc, RD-07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
witam Panuf
odświerzam temat gdyż motocykl ów trafił w moje ręce i przez sezon nie było czasu tam zaglądać i w ogóle zapomniałem. wczoraj sprawdziliśmy z kolegą sprężanie i na ciepłym wyszło 12 bar. myslę że na staruszkę z 89r. to niezły wynik. zajżałem przy okazji do gaźników i są jeszcze bardziej zakopcone niż były wiosną. nalot ten jest tłusty- na pewno olej. myślałem że może zasysa z odmy ale odma jest pod filtrem powietrza a tam jest całkiem czysto i sucho. to musi sie dostawać od strony zaworów. świece wyglądają super. na ssaniu nagrzewa sie i wchodzi sama na obroty. nic sie nie dławi, nic nie strzela w gaźnik itd.zastanawiam sie jak może sie tam dostawać olej. jeżeli ma 12 barów to zawory na 99% trzymają. w silniku mam taki dziwny stuk (na pewno nie sprzęgło). wymyśliłem że może prowadnica zaworu jest wyrobiona i stamtąd ciągnie ten olej i stuka. silnik ogólnie bierze ok 200- 300ml./ 1000km.
powiedzcie mi Panowie jak jest smarowany zawór i jak ten olej z niego odpływa do misy i czy moja sugestia jest prawdopodobna?
w ogóle poradźta coś bo sezon na karku
pozdrawiam


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 20
Dołączył: 2.2.2007
siema Wasil
moze uszczelniacze sie zesrały i tyle
a to pukanie to tłoki po zaworach dzwonią hehe
(te silniki mają przejechać miljon km. do naprawy góvnej to musi stukac)
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: