Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Uklad paliwowy

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Mam pytanie do lepiej poinformowanych. Planuje zrobic licznik spalania. Ale mam pare pytan:
Jak dziala uklad paliwowy? Pompa zapodaje paliwo do gaznikow z czestotliwoscia proporcjonalna do obrotow. Troche sie spala a nadmiar jest przelewany do zbiornika czy jakas blokada zamyka doplyw?

Pewnie to pytanie brzmi glupio, ale podobno nie ma glupich pytan


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
widzialem kiedys używany przepływomierz paliwoimerz CDO na allegro. poszedł za 200zł, pamietam bo sam go chccialem kupic. ale do trampka jak pamietasz to nie ma sensu zakladac drugiego takiego urządzenia. przecie sam obrotomierz pokazuje zużycie paliwa przy stalej prędkosci w RPM. np: 5000rpm = 5L/100km przy stalej prędkosci.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Tu musze zdodzic sie z przedmowca
Jak moj licznk predk.padl na trasie to jechalem na obrotach ok 5 tys co przy tankowaniu objawilo sie zuzyciem ok 5,5 To dla mnie zaskoczenie bo tonaz byl spory i zagiel z moto nie lichy...
"Racja brachu "


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!


Ostatnio modyfikowany przez robifire
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Tak tak, ale mi chodzi o spalanie chwilowe, dzienne, od ostatniego taknowania i calosciowe!!



QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Jeśli sie myle to prosze o sprostowanie. pompa paliwa w AT nie ma żadnego przelewu( tak jest w niektórych samochodach) Załancza sie wtedy kiedy nie ma oporu do tłoczenia - zaworek w gażniku nie domyka komory. Kiedy w swojej rd03 zciągnełem wężyk między pompą a gażnikami to tłoczyła paliwo i tłoczyła, a jak przymknołem palcem to przestała....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
QrczaQ:
Jak dziala uklad paliwowy? Pompa zapodaje paliwo do gaznikow z czestotliwoscia proporcjonalna do obrotow. Troche sie spala a nadmiar jest przelewany do zbiornika czy jakas blokada zamyka doplyw?

No to tera ja!
Jest tak - pompka jest membranowa z napędem elektromagnetycznym z własnymi stykami sterującymi i jedzie cały czas równo, ze stałą wydajnością, bez względu na obroty. Regulacja wydajności jest dławieniowa - czyli jak zaworki w gaźnikach się unoszą to przydławiaja zwyczajnie wlot i już. Pompka niby wyporowa, ale ma chyba wylotowy zawór zwrotny z takim zabezpieczeniem przelewowym, że ma całkiem płaską charakterystykę (stała wysokość podnoszenia bez względu na wydajność) i jej to zupełnie nie przeszkadza.
Czyli cały interes działa jak zasilanie grawitacyjne i chwała mu za to.

Teraz przepływomierz.
Kumpel rozpracowywał takie zagadnienie do BMW, ale czy skończył, tego nie wiem. Działać to miało tak, że na przewodzie paliwowym miał być zapodany przetwornik przepływu. To takie malutkie ustrojstowo zbudowane podobnie jak wodomierz w domku u mojej ciotki, tylko mniejsze i znoszące kontakt z wachą. Czyli po prostu turbinka obracająca się w czasie przepływu cieczy, z magnetycznym nadajnikiem impulsów - np. 1 impuls = 1 obrót, a 1 obrót = jakaśtamdawkacieczy.
Do tego trza by podpiąć jakąś elektronikę, która by licząc te impulsy i porównując ze wskazaniem zegara i z licznikiem km potrafiła podać - chwilowy przepływ (czyli spalanie) w l/h, i w l/100km, średnie zużycie z ostatnich paru km, max i min zużycie, no i ile się da ujechać na tym co w baku się ostało i takie tam pierdoły.
Tą elektronikę kumpel miał robić sam, bo to jest bardzo mądry kumpel i on umie.
A dla tych mniej genialnych jest prostszy patent:
Widziałem taki przepływomierz podpięty do rowerowego licznika (w koncu zasada jest ta sama - zliczanie impulsów i odniesie ich do czasu) - wtedy zamiast km/h i przebytej drogi zliczał litry zamiast km i pokazywał chwilowe zużycie i co tam jeszcze

Uprzedzam pytanie - nie wiem skąd się biorą w przyrodzie te przetworniki przepływu. W PL ich nie znalazłem nigdzie, a info widziałem na niemieckojęzycznej stronie.
Tak to.
Zdrowia życzę


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Rozgladalem sie za przeplywomierzami i to nie jest prosta sprawa. Jak sa dobre to kosztuja fortune, tak, ze to sie nie oplaca robic, nawet hobbystycznie!! Ale nasi zachodni sasiedzi posostawili u nas DUZO przeplywomirzow z Wartburgach, ktore sa dosc precyzyjne i daja nawet chyba pare imp/obr.

Takim "prostym" sposobem jest podlaczenie tego do licznika rowerowego, ale to troche sie z celem mija, bo ylko mozna L/H pokazac. Najlepiej zaprogramowac procek, podczepic do niego ten nadajnik z licznika rowerowego (magnes i kontakrton dajacy co jeden obrot kola imp), przeplywomierz, dodatkowo jakies pare informacji, jakies przelaczniki kolo kciuka, wszystko wizualizowac na wyswietlaczu LCD i mam ZAYEBYSTY komputer pokladowy, pokazujacy spalanie na km i godz.

Czy byloby zainteresowanie takim produktem?


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
po wyczerpaniu tematu pozostaje tylko pytanie:

A po co Ci to..??




XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Zaiste Bracie Mój! Koncept ony wielce złożon jest a skomplikowan niepomiernie, a jedyne co dać potrafi to radość wiekuistą, że wogóle działać raczy
Zaprawdę powiadam wam - lud prosty zwykł był radzić sobie od pokoleń, zwykłym liczydłem co go na benzynowych stacjach kasuje, a znawszy maszyny swej spalanie, wie ile jeszcze w dal ujechać może.
Takoż i my czyńmy, czarciej elektronice odpór dając.
Amen



Lewar - wisisz mi koszty leczenia u psychiatry...


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Włąsnie sobie przypomniałem- miałem takie cuś w Trabancie i pokazywał na słupku z kolorowych diód czy jade ekonomicznie czy nie


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
No taki ekonomizer w postaci dwoch diodek albo jednej dwukolorowej to mial by jeszcze sens ....


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
mozna sie pokusić o takie wyliczenie. w zależnosci o prędkosci chwilowej i uzywanego biegu. na jedynce przy 80kmh pali 2 razy wiecej niz na 4 przy 80kmh. na piatce przy 180kmh pali dwa razy wiecej niz przy 90 kmh... dalej nie rozumiem sensu produkcji i montowania czegos takiego.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 191
Dołączył: 27.11.2005
Lewar - wisisz mi koszty leczenia u psychiatry..
Przykro mi Przewielebny ale Tobie to już tylko Egzorcysta może pomóc


At Rd 07 i Zundapp DBK 200 zawsze gotowe do jazdy w pizdu...
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: