Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Problem z obrotomierzem w TA

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 36
Dołączył: 12.12.2005
Witam.

Pierwsze odpalenie w tym sezonie i pupa.

Wczoraj wieczorem zaladowalem akumulator do motura i po odpaleniu stwierdzilem ze nie dziala mi obrotomierz. Silnika dziala, oba garnki prqacuja ..a obrotomierz nie chce sie ruszyc. Postukalem i nic.
Szybciutko przejrzalem kable (to co moglem, lacznie z wtyczkami do modulów) i wygladaja na podlaczone.
Rozebralem przod i wydobylem liczniki ... niestety nie wiem jak w 100% okreslij czy problem tkwi w czesci kable, jakies zlaczki, cewka, modul czy jednak w samym obrotku.

Macie jakis pomysl ?

Aha ...moze ta informacja sie przyda ...
1. reszta wskaznikow na tablicy dziala.
2. po zamknieciu sezonu dobralem sie do tylnego blotnika aby przedluzyc go guma aby syf nie lecial na amorek)
Mozliwe ze moglem cos rozpiac .. jednak nie wydale mi sie.

W jaki latwy sposob okreslic po ktorej stronie jest problem ?




pozdrawiam
woj_s
---------------------------
byl sobie TA '91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Ja mialem taki problem to mi sie sam rozwiazal. W TA i AT!! Zeby sprawdzic obrotomierz, musisz zobaczyc na schemacie, ktory kabel to impulsy z modulu/cewki i na ta koncowke w obrotomierzu podac z generatora sygnaly. Prosciej jest przelozyc do kogos u kogo dziala lub od kogos, wtedy wiesz czy pradownia/kablownia ok.

Jak chcesz sprawdzic czy kable ok. Oscyloskopem lub miernikiem sprawdz czy jest napiecie, i sygnal.

Jak to nie jest proste dla Ciebie to pojedz do jakiegos autoelektryka/elektryka. Albo jezdzij bez az sie naprawi, serio!!


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Mój pomysł- zamień moduły ....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
zamien moduły miejscami....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 36
Dołączył: 12.12.2005
Qurczak ... z miernikiem wlasnie chce dzisiaj jeszcze powalczyc ..a jezeli chodzi o test z zamiana to jestem umowiony z jednym z forumowiczow

Motormaniak ..co da przelozenie modulow skoro nie byly dotykane a silnika dziala bez zarzutu ?



pozdrawiam
woj_s
---------------------------
byl sobie TA '91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Sorka- pominełem: oba garki pracują. Obrotomierz jest podłączony pod moduł pod przewód sterujący cewką. kabel bezpośrednio z cewki do obrotomierza na pracującym silniku powinien dac odpowiedz.
ps.W mojej Afri padnięty moduł załanczał i rozłanczał obrotomierz w momencie załanczania i tracenia zapłonu na cylindrze, z tąd początkowa sugestia


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 36
Dołączył: 12.12.2005
coz ..pozostaje dobranie sie do zegarow ..sprawdzenie jeszcze raz czy na obrotek na kazdym z kabli pojawia sie odpowiedni sygnal ... jezeli nie ma no to sprawa kabli (ewentualnych zlaczek - tylko gdzie one mogla byc ?), ...bo jezeli silnik ladnie gra, to cewka i modul sa sprawne ... chyba ze jednak obrotomierz a wtedy chwilowa podmiana na sprawny.



pozdrawiam
woj_s
---------------------------
byl sobie TA '91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 36
Dołączył: 12.12.2005
motormaniak i qurczak mieli racje ... problem sie sam rozwiazal ... niepotrzebnie sie wsciekaslem ... zamienilem miejscami moduly i od reki zadzialalo .... widocznie jakies koncowki nie kontaktowaly.

W najblizszych dniach, wielkie czyszczenie stykow metalowych i jazda



pozdrawiam
woj_s
---------------------------
byl sobie TA '91
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: