Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> termostat AT i TA

  

Strony: 123456>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
poruszony wynikami Waszych pomiarów spalania Waszych Afryczek szukam opcji na obniżenie spalani w mojej AT. Po pierwsze chciałbym wymienić w niej termostat. Afri ma 12 lat wiec tak czy siak pewnie termostat już nie trzyma jak powinień temperatury.

w kazdej serwisówce która mam do hondy podaje sie, ze termostat powinienem sie otwierać miedzy 80 a 84 stopnie, a pełne otwarcie przy 95 stopniach(8mm)
domniemam, ze w zależnosci na jaki to miał być rynek model(szwacjaria czy np włochy) zakładali od 80 do 84 stopni termostat.

PO kilku rozmowach na naszym forumowym kolegą Dziejem, ktory założył 87 stopni termostat, wskazówka w jego afri trzyma sie w 1/3 skali temp cieczy i moto pali do 5 L w trasie. dla mnie to jest nie osiagalne. ani w AT ani w TA chyba ze nie przekraczając 100kmh ale tak sie często nie da

jedyny jaki udało mi sie znaleść termostat poza oryginalnym w Hondzie(160zł+vat) to termostat od TICO. tyle że nie ma innych niż 82 stopnie, a pełne otwarcie 95. nie wiem czy trzeba w nim wiercić tą mała dziurke jak w oryginale(brak odpływu zwrotnego do silnika) czy wsadzić jak leci. czy cieplejszy termostat nie przyspozy sie do szybszego zużycia silnika, spowoduje lepsze osiagi motocykla, obniży spalanie...

I teraz czy to wszystko ma jakikolwiek sens, w drodze do obiżania zużycia paliwa w AT.

za każdy inny pomysł jak obniżyć spalanie, bede dzwięczny(K&N, sportowy tłumik, magnetyzery i huj wie co tam jeszcze



XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Ja tam jestem zdania że jeżeli wszystkie zmiezalne parametry silnika są ok- to pali tyle ile ma palić....Oszczędzanie 2 setek paliwa na podnoszeniu temperatury silnika nie jest moim zdaniem dobrym pomysłem, a nowy termostat afri- także trzyma silnik-niby na chłodzie.....Z resztą panowie nie ma co marudzić- to konstrukcja z lat 80- nie jest mistrzem oszczędnośći, ale za to jest trwała i prosta w obsłudze-wszędzie w testach drogowych -czy to w rodzimej czy zachodniej prasie Afri palą 6-6,2 litra. W każdym razie średnia jest zawsze powyżej 6litrów. A ja musze nieżle gonic żeby spalić ponad 6. Przy non-stop 140km?h moja weżmie 5,6 -5,8litra.....6 to raczej miasto, za miastem-tu i tam...Trzeba wziąść także pod uwagę powierzchnie czołową tego motocykla-RD07-dużo większa niż RD03....Także Afri wcale nie jest paliwożerna i moim zdaniem nie ma na czym oszczędzać..
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Hmm, zaciekawił mnie fakt większej pow czołowej 07 względem 03??? chyba to nie jest aż taka różnica o ile jakaś jest????
Co do temp. to nie będę się już rozpisywał ( temat był już omawiany).
Każdy ma wybór, ja go dokonałem i jestem baaaardzo zadowolny.
Tylko, po złożeniu nowego termostatu sam się pukałem w czoło , czemu zwlekałem z tym tak długo......



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 298
Dołączył: 28.5.2005
podpowiedz no jeszcze dzieju na co wlasciwie zmieniles ten termostat (orginal czy zamiennik?) i jak to zrobic w RD04 (jesli sie da)??? jakie koszty takiej zabawy??
dziex
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Termostat podebrany był od jakiegoś samochodu na wzór wyjętego z Afryki, koszt 16-20zł.
Dać się da tylko ja np musiałem lekko opiłować go żeby idealnie pasował. Chwila zabawy a ile przyjemności z jazdy.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Dopiero co wsadziłem termostat z Tico 82stopnie. Nie wymagał żadnego piłowania. Miał już wywiercony otworek. Różni sie tylko tym że ma napis Made in Korea.. Wskazówka temperatury staje na 1/3 wskazania. Koszt 20 zł.


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 13.10.2005
Mi jara 7L przy 140 z kuframi i pasażerem bez wymiany termostatu. Jak wymienie to podejrzewam że będzie o połowe mniej.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
włąsnie łysemy przy 140 jara 7, mi transalp przy 140 jara 7, ale są tacy co mówią ze im pali mniej,

musze wyciagnac ten co jest i zobaczyc. ten od tico sie nadaje. nawet dlatego ze pelne otwracie ma przy 95C 8mm, jak zaleca hundaaaaaaa


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 13.10.2005
Ja przewiduje obniżenue spalania do 3 L na 100.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
nie no 3L to tylko transalp moze zjarać, królowa musi pić !!

ale tak 5,5L przy 140 to bylo by to !!! moj golf tyle pali a wazy prawie tone !!!


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 22.2.2006
jak dobrze coś dobierzesz ten termik , zrobisz że bedzie wężssza z kuferkami i inne takie to będziesz wjeżdzał na stacje benzoladową ,żeby zlać paliwo z baku do dystrybutora
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
no albo wymienic powietrze na nowe i dalej w trase ! właśnie wrócilem z trasy wawa wrocek wawa, 700km. przelotowa 120/130. spalanie 5,1. szkoda ze to samochodem


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005


sami komentujcie, niewierni


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Ja skomentuje: fajna koszula!
A tak powaznie to ladnie go przezarlo


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Ten pierwszy z prawej to mój. Mogłem sie przebrać do zdjęć



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Strony: 123456>>

  

     Skocz do forum: