Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> "pocenie sie tylniego cylindra"

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Hej fachowcy,

Zszedlem wczoraj do garazu tak tylko se popatrzyc, moze olej zmienic i jakos mi tak zeszo siedem godzin i motocykl w stanie jak ponizej ujrzaly me piękne oczy....



Ale do rzeczy

Zauwazylem ze tylnia scianka a w zasadzie lewy tylny rog tylniego cylindra jast upaprany olejem. wyglad jakby nie trzymala uszczelka pod deklem zaworow i minimalnie przy okienku inspekcyjnym zaworu wydechowego.



no to rozprulem juz caly motur, (przy okazji kontrola zaworow i wymiana swiec). Zauwazylem po zdjeciu dekla - ze w tym rogu stoi caly czas olej (mam tylko kose) wiec na zasadzie ze "kropla drazy skalę" olej zaczął tam sie przepacać.

Co proponujecie? posmarowac cieniutko uszczelke silikonem zaroodpornym czy jakims innym specyfikiem? Uszczelke z obu stronsie smaruje?
Czy tez tylko wytrzeć i i pożadnie skręcic?

przy okazji zobaczcie jak buraki w ASO przy ktoryms gwarancyjnym przegledzie zalozyli AIRbox na gazniki....




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 13.10.2005
Posmarować cieniutko silikonem uszczlkę w tych okolicach gdzie się poci i po krzyku, pracowników aso -zjebać jak psy.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
miałem podobny problemik - zdjąłem delikatnie dekielek, wysuszyłem w benzynie ekstrakcyjnej (wacikiem) naniosłem mikronową warstewkę silikonu z dwóch stron uszczelki i ani kropelki oleum
silikonu maluśko aby po bokach nie wyciekał.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
silikon napewno tak. albo zmienic olej na mniej płuczący


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 62
Dołączył: 1.1.2006
Silikon to będzie działanie naprawcze. Najlepiej, ale i najtrudniej ( myślę o kosztachy ) wymienić uszczelkę. Jeżeli silikon to jak powiedział Klanol należy dobrze odtłuścić bo inaczej cała robota nie ma sensu. Tak jak napisał benzyna extrakcyjna. I jak wiesz nie dużo bo po wyciśnięciu resztki mogą zapychać przewody olejowe ( w nowoczesnym motocyklu mało prawdopodobne, ale lepiej nie kusić losu). Ja smaruję zawsze dwie powierzchnie. Mój ostatni Junak jest złożony bez uszczelek tylko na silikon. Do motocyka używam wysokotemperaturowego -czerwonego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 3.1.2006
Panowie to nie czasy gdy jeżdziło się Rometem i składało silnik na tzw.hermetyku jak zrobic to raz a porządnie czyli silikon to tylko działanie zapobiegawcze (znaczy na chwilę ) a czy warto na tym etapie rozebrania motocykla paskudzić coś silikonem skoro Honda składa coś na sucho po jaką cholerę tam sylikon myślę że najlepsze co można zrobic to założyć nową uszczelkę i nie kominować bo co tanie póżniej okazuje sie być drogie takie jest moje zdanie a jak zrobisz twoja sprawa tym bardzie że trzeba się na gimnastykować z tym deklem pozdrawiam


co za popieprzony kraj ale za to ja cy ludzie fajni !!!!!!1
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Tak dla jasnosci. Uszczelka kosztuje ok. 20PLN w LARSSONIE. Tylko czy wymiana jest taka prosta to nie wiem. W RD04 to trzeba silnik wyjmowac. W RD07... dzwon/pisz do IZIego. Co do tego silikonu to spoko, ale pamietaj, ze to nie junak i naprawde mozna bidy narobic...


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Cześć- jak już tak rozebrałeś moto to wymiana uszczelki potrwa 20 min. Nie baw sie w żadne mycie tylko kup nową- lekko ja pociap silikonem-(dobrym)- nie jakimś czerwonym kiślem....takie ciapnięcie ułatwi montaż-trzeba to zrobić uważnie żeby sie nie zawineła..W okienku do ustawiania luzu zaworowego-umyj benz. ekstrakcyjną i na stary oring skręć na silikon.Dekiel odkręca się tymi dwiema śrubami(chrom)-klucz 10..i to wszystko-dekielek ładnie schodzi.Ta awaria jest częsta w Afrykach- założe sie że nie jeden ją ma ale nawet nie wie, bo tam sie nie zagląda...Gumowa uszczelka rozszczelnia sie szczególnie w zimne dni- jak uruchomimy motocykl wydech(wyjście z głowicy) nagrzewa się najszybciej, a z kolei dekiel pokrywy zaworowej jest zimny-minimalne ruchy tych elemętów powodowane różnymi temp. powodują rozszczelnienie uszczelki. Uszczelka dopuki jest nowa zachowuje elastyke i pracuje razem z elementami-pod wpływ oleju po paru latach twardnieje i puszcza olej. Dlatego tylko wymiana na nówke jest sensownym rozwiązaniem. Oryginalna Honda to chyba z 60 zł..A ha- w przednim cylindrze nie ma tego problemu-byćmoże dla tego że cały cyl. nagrzewa sie wolniej i nie ma takich różnic w stosunku do dekla zaworowego ....W każdym razie to jeszcze jedna z częstych usterek-czasem trudna do zauważenia
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Dzieki za uwagi. Moto juz nabral ksztaltow normalnych wiec rada dotyczaca nowej uszczelki sie spoznila zreszta moto ma niecale 24 tysiace - i uszczelka wygladala jak nowa - w dotyku rowniez elastyczna i przyjemna. Wiec pociagnalem cieniutko silikonem. A dekielki inspekcyjne zrobilem tak jak napisales, guzziboy. Zobaczymy jak to bedzie sie spisywac.

dzieki




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
QrczaQ:
Tak dla jasnosci. Uszczelka kosztuje ok. 20PLN w LARSSONIE. Tylko czy wymiana jest taka prosta to nie wiem. W RD04 to trzeba silnik wyjmowac. W RD07... dzwon/pisz do IZIego. Co do tego silikonu to spoko, ale pamietaj, ze to nie junak i naprawde mozna bidy narobic...


Dzialam na Manualu Heynesa - wiec nie jest tak zle - po omacku bym sie nie bral. Tylny dekielek wychodzi bez mydla pod warunkiem ze wczesniej doprowadzisz moto do stany jak na zdjeciu....


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: