Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Oleje silnikowe

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 36
Dołączył: 29.12.2005
Jakie oleje lejecie - mineralne, półsyntetyczne czy syntetyczne?
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Ja polsyntetyk. Mineralnego nie leje, bo polsyntetyka od wymiany do wymiany nie ubywa, a syntetyka nie daje bo nie wiem co bylo lane wczesniej.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Ja tak samo jak Puff...polsyntetyk od wymiany do wymiany na pelnym nie wiem coby bylo, wole nie ryzykowac tym bardziej ze nie wiem jaki byl lany wczesniej !!!
Obecnie Castrol !!!!


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Hej
Ja leje Motul 300V - synetyk. Zmiana co 6000 tys. Taki byl lany od nowosci a mojej Afryczce przeciez nie bede zalowal...


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 174
Dołączył: 10.1.2006
MOTUL 5100 10W40 półsyntetyk
pzdr.


KTM 525 EXC
N 50 *16'54.79" E 19 *11'13.39"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Africa Twin: motul półsyntetyk 5100 15w50. to dobry i sprawdzony olej.

Transalp: Hipol GL-5 85w140 ze wzgledu na duze zużycie oleju.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Ze względu na duże zużycie oleju faktycznie można lać cokolwiek ale dlaczego (może coś źle zrozumiałem) lejesz olej który nie jest przeznaczony do smarowania silników tylko do przekładni(sprzyń biegów) i dyferencjałów (chodzi oczywiście o Hipol GL-5 85W-140 ) to tak z ciekawości chciałbym wiedzieć

do Hondy AT leję olej Hondy Pro Honda HP4M 10W40


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 63
Dołączył: 25.9.2005
Witam!

E ten tego ze sie tak zapytam a co sie moze stac gdy zalejemy syntetyka gdy wczesniej byl stosowany niewiadomy olej, no przypuscmy juz najgorzej w sensie omawianej sytuacji - mineralny?

Tak mysle ze dzisiaj wiekszosc oleji musi trzymac juz jakies standardy, malo tego przypuszczam ze ryzyko wlania oleju rycynowego czy innego dziadostfa wyciskanego z kory wierzby placzacej w noc kupali, po roku 90 zeszlego wieku zmalalo sakramencko, tymbardziej ze wiekszosc z afrykanskich kozic przywieziono z zagrabanicy nie tak dawno temu a tam wiadomo kultura techniczna w wiekszej wiekszosci o klase tudziez dwie lepsza nizli u nas.

Do czego zmierzam, rozumiem ze obawy typu: "co sie stanie po wlaniu syntetyka" uzasadnione sa wlasciwosciami myjacymi tych oleji tak? czy czyms innym? bo sie powaznie wlasnie zastanawiam czy by tu z GP5 (castrol polsyn.) na R4(castrol synt.) nie przejsc, wiec chcialbym dobrze obczaic temata, ale chodzi mi glownie o fakty najlepiej naukowo w warunkach laboratoryjnych empirycznie zbadane

Nie moze tak byc zeby te dzisiejsze polsyntetyki byly tak wiele gorsze od syntetykow jesli chodzi o higiene wewnetrzna silnika zeby odrazu zaczelo zapychac kanaly itp szlamem paprochami ktorych to polsyntetyk nie mial prawa ruszyc, qrcze wyprowadzcie mnie z bledu jesli sie myle

pozatym castrol R4 jest 10W50 a GP5 10W40 wiec po cichu licze ze spalanie oleju spadnie mi z 0,2l na 0,1l /1000km ale to tak na marginesie

sory za przydlugasny tekst mam nadzieje ze ktos dobrnal do konca

to na koniec kawal

Przychodzi koń do lekarza, za nim wchodzi baba, a lekarz na to:
- Co pani jest?
- Zakonnica.

ehehe eeee.... ekhm.... ta.. :/ nie ma to jak dobry czerstwy suchar na zakonczenie dnia

Pozdrawiam
Biskup


Junak M10 62
Suzuki dr650 SE 97
Paprica Twin Rd04 90
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Castrol R4 10-50. Zero zużycia oleju , w górnej częsci silnika ( tam zaglądałem) nic sie nie zmieniło po ponad 40 tyś eksploatacji na tym oleju. Nie wiem co było wcześniej- musiałem poświęcić 1.5 litra R4 - przepłukałem silnik i zalałem nowym olejem. Pozdrawiam i polecam 4 litry tylko 130zł, a oliwa naprawde dobra.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 63
Dołączył: 25.9.2005
Witam!

Przeplukales znaczy sie ile dziesi tak kilometrów targnales? filtra po tej plukance nie zmieniales chyba co?

Pozdrawiam
Biskup


Junak M10 62
Suzuki dr650 SE 97
Paprica Twin Rd04 90
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 481
Dołączył: 4.1.2005
Leje motul polsyntetyk i tak bede lal dalej. A ty Podosek to cos dziwnie rzadko wymieniasz olej. No chyba ze sie pieprznales i te tysiace nie potrzebne... Ale wtedy to chyba wymieniasz za czesto...


Jesli chcesz dojechać szybko - jedź sam. Jesli chcesz dojechać daleko jedź z przyjaciółmi.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Cześc. Biskup, nie jeździłem w ogóle. Motocykl chodził na centrali- stary olej rozgrzałem i spósciłem go zupełnie -trzeba przy tym poprzewracać moto na obie strony i ile sie da postawić pionowo na tylnej gumie- w każdej pozycji po pare min- dopiero tak zleje sie z silnika prawie wszystko, chodzi głównie o liwe pozostałą w komorach wałków rozrządu- tam miesci sie sporo noi w ogóle we wszystkich zakamarkach. Stary filtr płuczesz benzyną ekstrakcyjną( tak zeby jak najmniej tej benzyny zostało w filtrze) - i zakręcasz go spowrotem i płuczesz silnik nowym olejem-ja robiłem na postoju z obawy że w czasie jazdy przy przechyłach mogło by sie okazać ze oleju jest za mało co napewno skączyłoby sie źle......Następnie powtórka przewracanki- i już tylko nowy filtr i nowiutki olej..Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Izi znudziło mi sie uzupełnianie oleju wraz z każdym tankowaniem benzyny...
nawet minerała 20w50 wciaga wiecej w proporcji niz jakikolwiek silnik 2takt motocyklowy...


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Rambo to ładnie musi ci kopcić ten Trampek


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 138
Dołączył: 22.1.2006
a jak wleję 10w 60 ? 1
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: