Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Też świece

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jaki wpływ na pracę silnika ma świeca, nie chodzi czy uszkodzona czy nie tylko o właściwości techniczne. czy temperatura świecy w istotny sposób wpływa na zapłon i jak to się ma w praktyce.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 174
Dołączył: 10.1.2006
Świeca zapłonowa składa się z elektrody środkowej, izolatora, korpusu i elektrody masowej, Między elektrodą środkową a masową przeskakuje iskra, która zapala mieszankę paliwowo-powietrzną. Należy przestrzegać zaleceń producenta , dotyczących stosowania właściwych świec zapłonowych, szczególnie ze względu na określoną ciepłotę i wymiary świecy.Wartość cieplna określa stopień obciążenia cieplnego świecy. Czym niższa wartość cieplna, tym większe jest odprowadzanie ciepła przez świecę. Dzięki temu świeca się nie przegrzewa i nie dochodzi do samozapłonów. Z drugiej jednak strony, zbyt zimna świeca nie będzie się samooczyszczała, co doprowadzi do powstania dużej ilości nagarów. Taka sytuacja może zajść szczególnie zimą przy jeździe na krótkich odcinakach (silnik ciągle niedogrzany). Wymaganą wartość cieplną dla danego silnika określa producent (w naszym przypadku dot. AFRICA TWIN XRV 750 standard to np.DPR8EA9 NGK ,zimny klimat DPR7EA9 NGK,goracy klimat DPR9EA9 NGK). Istnieją świece z kilkoma elektrodami bocznymi (reklamowane często jako sportowe, lub poprawiające pracę silnika). Zdarza się jednak często, że stosowanie takich świec prowadzi do zupełnie przeciwnych efektów.W praktyce żle dobrana świeca może powodować brak pełnej mocy ,zwiększone zużycie paliwa ,cięzkie odpalanie i wiele innych konsekwencji

pzdr.



KTM 525 EXC
N 50 *16'54.79" E 19 *11'13.39"


Ostatnio modyfikowany przez Mariusz_Sosnowi
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
dzięki, nie będę kombinował


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Nic dodac, nic ujac.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
poprostu: DPR 8EA9 kolega w innym poscie za 10zł załatwia. czysta okazja


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
po prostu próbuję rozwikłać zagadkę strzelania w jeden tłumik. poprzedni właściciel wstawił nieoryginalne wydechy i jeden po odjęciu gazu strzela. wszystkie opcje łącznie z kablami i regulacjami gaźników, rozrząd itp przeszedłem i nic pomyślałem, ze moze świece nie dopalają mieszanki. jest jeszcze opcja, że po zmianie wydechów nie zostały zmienione dysze. problem w tym, że przecież taka zmiana nie zawsze jest potrzebna. już nic nie wiem


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 63
Dołączył: 25.9.2005
Witam!

Strzały w wydech mogą być spowodowane, wszelkimi nieszczelnościami w ukł wydechowym twego sprzeta, np. przy połaczeniach glowice-kolektory wydechowe, kolektory-tlumiki, wszelkimi perforacjami, uszkodzeniami itp. no ale o tym pewnie wiesz
Kiedy ostatnio wymieniales filtr powietrza?

Pozdrawiam
Biskup


Junak M10 62
Suzuki dr650 SE 97
Paprica Twin Rd04 90
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
klanol nie wiem którym modelem jeździsz. Ja miałem kilka takich przypadków w RD07 94-95 problem polegał na tym, że ktoś zmieniał dysze i wstawiał takie same bo myślał że tak ma być (oryginalnie różnią się przód 118, tył 120) jak coś to


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jeżdżę.... RD01 taki pradziadek afryki wydech właśnie porobiłem - zero nieszczelności, świece, kable, gaźniki w serwisie, problem bo uklad wydechowy jest nieoryginalny a strzela tylko w jeden tłumik. kompresja jest ok więc z zaworów nic nie ucieka. być może rury nie są zgrane z dyszami ale nie mam pomysłu jka to sprawdzić. dodam, że silniczek bryka jak wściekły, zero niedomagań i stuków oleum nie bierze i nie kopci


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 63
Dołączył: 25.9.2005
Witam!

Czyżbyś zaposiadał XLV sidemmssstpindzisiat er? fajne to? dobrze sie jezdzi? wał harnasia motuuura nie wykręca? Skad pomysł że wraz z wydechami zmieniane byly dysze? poprzedni wlasciciel mowil ze wymieniał? ile tam gazników jezd? hjeden? czy obadwa? filtry powietrza dwa czy jeden? pompa tam paliwa wystepuje? ale do czego zmierzam, wystarczy ze jeden garnek dostaje nieco wiecej paliwa w polaczeniu z pustymi wydechami (pusty to tak jakby trochu nieszczelny był) to sobie moze fyrtac troche, a moze zawor wydechowy nie trzymie juz jak powinien... ja bym tam raczej zostawil te rozrzady i dysze, pierwszy slysze coby ktos dysze z wydechami razem mienial, ale ja prosty chop ze wsi to i nic wiedziec nie moge

Pozdrawiam
Biskup


Junak M10 62
Suzuki dr650 SE 97
Paprica Twin Rd04 90
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
klanol = panadol..?


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
co by nie ciągnąć postu nie na temat w nieskończoność zacznę nowy temat na forum


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: