Pawel_z_Jasla
|
Napisano: Piątek, 17 Grudnia 2004, 16:47:32
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 960 |
Dołączył: 13.11.2004 |
|
Mam niewielki problem, dzisiaj spuszczałem paliwo z gaźników i popierniczyłem śrubki, wykręciłem przypadkowo śrubę regulacyjną składu mieszanki. Może ktoś wie jakie nastawienie powinno być tej śruby /ile obrotów ją wykręcić po pełnym wkręceniu, ja gdzieś znalazłem, że 2,5 ale te dane nic nie mówia do jakiego są modelu/ i czy dane są identyczne dla obu gaźników - ja skitrałem nastawy prawego a na oko to samo wiecie!!! Moja AT jest z 1993 roku RD07 ale początek oznaczenia silnika RD04 /tak było od nowości bo wpisy o nr ramy i silnika są w księżce serwisowej i karcie gwarancyjnej ale nie wiem czy tj. normalka dla innych AT z 1993 roku, może na to pytanie też ktoś zna odp./
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Piątek, 17 Grudnia 2004, 19:29:56
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
Niezaleznie od modelu, numer silnika zaczyna sie od RD04 (przynajmniej w tych modelach z ktorymi mialem styk). Jesli chodzi o dane, to powinno byc na stronce. Te dane co mialem zamiescilem. Powinny byc OK. Pozdrawiam
Paweł RD 04 '92
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Piątek, 17 Grudnia 2004, 22:47:10
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Skład mieszanki ustawiłem na swoje oko i ucho. Nastawy fabryczne nie całkiem dobrze działały. Musiałem wprowadzić korektę o 0.25 obr., wtedy silnik lepiej chodzi. Narazie ustaw na 2.5 obr , a dokładnie przeregulujesz jak będziesz odpalał.
RD 03
|
|
|
Pawel_z_Jasla
|
Napisano: Sobota, 18 Grudnia 2004, 9:39:05
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 960 |
Dołączył: 13.11.2004 |
|
Dzięki - tak też zrobiłem nastawiłem na 2,5 i faktycznie zobaczę co będzie na wiosne na razie nie ruszam nic wiecej bo już wcześiej wydarłem akumulator, niech se stoi i zimuje biedaczka. No i terez już przynajmniej wiem jak to jest z tym numerem silnika.
Pozdrawiam - chyba ten Kazimierz się ostatecznie przyjął bo nie widać nowych propozycji - trzeba czekać do wiosny
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Sobota, 18 Grudnia 2004, 14:07:22
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
CZesc Pawel.Nic nie kombinuj na ucho tylko wykrec 2,5 obrotu.Dzieju ma RD 3 a tam wykreca sie 2.75.W afryce Puffa ( RD 4 ) wykreca sie 1.5.Wszystkie Afryki 750 maja numery silnika oznaczone RD 4, ale gazniki maja rozne-takze rozne sa srednice dysz.Pozdrawiam
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Sobota, 18 Grudnia 2004, 23:12:12
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Zgadza sie, że RD03 najlepiej chodzi na ok 2.75.
RD 03
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Niedziela, 19 Grudnia 2004, 0:57:02
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
I to tez by sie zgadzalo z danymi serwisowymi podanymi na podstronie o tej samej nazwie
Paweł RD 04 '92
|
|
|
Pawel_z_Jasla
|
Napisano: Niedziela, 19 Grudnia 2004, 14:08:14
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 960 |
Dołączył: 13.11.2004 |
|
Dzięki, dzięki !!! Już mam wszystko zrobione tak jak podaliście i dopiero teraz się zorientowałem, że na stronie w tabeli są te dane Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za szybką odp.
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Niedziela, 19 Grudnia 2004, 23:43:33
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Czyli z moim wyczuciem jeszcze nie tak źle, skoro nie wiedząc ile fabryka przewidziała udało mi się złapać taką samą wartość(ok 2.75).
RD 03
|
|
|
hubert
|
Napisano: Środa, 28 Marca 2007, 23:58:10
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1068 |
Dołączył: 3.10.2005 |
|
Siemanko :-)
Mam problem ze składem mieszanki ... Silnik mi pracował trochę nierówno więc zacząłem dochodzić przyczyny i okazało się że to przedni cylinder nie chodzi równo. Po założeniu nowych świec chodził równo na ssaniu i dopuki się nie nagrzał, po nagrzaniu znów zaczęły pływać delikatnie obroty ... Sprawdziłem więc śrubę składu mieszanki i była wykręcona dużo bardziej niż 2 2/3 obrotu tak jak w serwisówce. Wkreciłem więc ją i wykręciłem określoną ilość obrotów ... Ale to i tak nie pomaga ... Świeca wciąż jest zawalona czarnym nagarem. Kręcę ją w obie strony a świeca wciąż czarna. Poza tym gdy zdejmę przewody zapłonowe z przedniego cylindra to na tylnym silnik chodzi równiutko. Natomiast na samym przednim za cholerę nie chce trzymać obrotów ... Cholera nie wiem co jest grane... Może coś ze ssaniem jest spierniczone??? Pomóżcie
Królewna RD07 '96 Honda @ 125
|
|
|
hubert
|
Napisano: Czwartek, 29 Marca 2007, 10:36:52
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1068 |
Dołączył: 3.10.2005 |
|
Doszedłem do wniosku że chyba coś po prostu jest nie tak ze ssaniem ... Dziś muszę do niego się dobrać i sprawdzić.
Przy okazji odkryłem dziwne zjawisko. Na okopconej świecy cylinder przerywa jak cholera, natomiast podczas zdejmowania ze świecy kapturka podczas pracy silnika zaczyna chodzić równiej ... Zdjąłem więc kapturek i przyłożyłem do świecy sam kabel i cylinder chodził nierówno ... w miarę oddalania kabla od świecy tak żeby iskra przeskakiwała z kabla na świecę zaczynał pracować równiej ... Kurna o co chodzi ???
Królewna RD07 '96 Honda @ 125
|
|
|
nowy011
|
Napisano: Czwartek, 29 Marca 2007, 11:29:53
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 566 |
Dołączył: 15.2.2006 |
|
Będę strzelał.. Może kable czas wyminić? Może iskra ci zapiernicza bokiem
Daj znać ja bym się zainteresował kablami...
Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
|
|
|
Pawel_z_Jasla
|
Napisano: Czwartek, 29 Marca 2007, 11:30:50
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 960 |
Dołączył: 13.11.2004 |
|
Hubert ty masz chyba RD07 czyli nie nastawy dla "śrubek" 2i2/3 tylko 2,5 a tak przy okazji - zwróciłeś uwagę po zdjęciu z której świecy zachodzi takie zjawisko???
Ps. Ja mam inny problem ale nie w mojej Afri tylko w "gnojogrzebie" starej ale jarej Suzi Dr 600, w ostatnią niedziele po sobotnich tarzaniach się w błocie znikła "ostatnia iskierka nadziei" czyli kompletnie nic na obu świczkach nie ma - czary jakieś chyba. Sprawdziłem niby istalacja już sucha, wszystkie styki przeczyszczone a ona iskry nie daje - pewnie cewka zapłonowa /jedną ładowania już przewijałem /, moduł albo jakieś inne ustrojstwo /styk "szybkiego" wyłączenia zapłonu już sprawdziłem, kable wysokiego też, czujnika bocznej stopki to te babcie nie miały więc co to kurw... jest - może Wam coś do głowy przyjdzie bo na forum Dr-ki to mnie z tym pytaniem olali i chyba sie z tej rozpaczy na "sznur szarpne" POZDRAWIAM
|
|
|
hubert
|
Napisano: Czwartek, 29 Marca 2007, 11:38:41
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1068 |
Dołączył: 3.10.2005 |
|
Mam RD07 rocznik 96 więc 2 3/4 obrotu :-) W Haynesie ten ułamek jest wydrukowany bardzo małą czcionką więc na kserokopii za cholerę nie widać i jakimś cudem zamiast 3/4 wypatrzyłem tam 2/3 ... no ale w sumie to niewielka różnica.
Natomiast ten efekt ze świecą jest na prawej świeczce czyli tej z boku cylindra ..
Królewna RD07 '96 Honda @ 125
|
|
|
hubert
|
Napisano: Czwartek, 29 Marca 2007, 11:49:12
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1068 |
Dołączył: 3.10.2005 |
|
nowy011: | Będę strzelał.. Może kable czas wyminić? Może iskra ci zapiernicza bokiem
Daj znać ja bym się zainteresował kablami... |
No właśnie zastanawiałem się nad tym ale nie widzę żeby gdzieś bokiem spierniczała iskra ... A poza tym to czy może być to powodem czarnego nagaru na świecach ??
Raczej wykluczam kable i fajkę bo po założeniu nowych świec silnik chodził równiutko, dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczęły się problemy. Czytałem gdzieś że w przypadku zbyt bogatej mieszanki tworzy się na świecach czarny suchy nagar i w pewnym momencie świeca przestaje całkiem dawać iskrę ale dzieje się tak dopiero po dłuższej pracy silnika. I rzeczywiście świeca po wykręceniu była całkiem zakopcona i nie dawała iskry. Ustawiłem mieszankę zgodnie z serwisówką ale efekt ten nadal występuje. Podejrzewam więc ssanie ...
Dziś jeszcze sprawdzę świece przy zgaszonym świetle. Może jednak gdzieś spiernicza ta iskra ??
Królewna RD07 '96 Honda @ 125
|
|
|